Honda NX 650 Dominator

REGULACJE i USTAWIENIA - Ustawienie rozrządu NX 650

dudi_s - 2011-04-01, 22:34
: Temat postu: Ustawienie rozrządu NX 650
Witam. Właśnie wymieniam łańcuszek i napinacz. Niby wiem że ustawia sie na znaku t i linie na zębatce wałka rozrządu równolegle do lini głowicy, ale jak ustawie na T krzywkami do dołu i obrucę wałem o jeden obrót - znowu mam znak T ale wałek juz jest krzywkami w górze. Jak mam poprawnie ustawić rozrząd??
madart - 2011-04-01, 22:42
:
opcje są dwie, więc masz 50/50 :-P
gdy tłok jest w górnym martwym punkcie to zawory mają być lu 1/4 no, czyli wałek krzywkami do dołu
dudi_s - 2011-04-02, 07:36
:
Jak mam to rozumieć? Może mi ktoś wytłumaczy? Istka pojawia się co obrót wałem, wtedy gdy na kole pokazuje sie znak 'F', a suw spręzania występuje 1 raz na 2 obroty wału. To jak można ustalić ze aktrat w tym obrocie walu mają być zawory pozamykane a nie na 2??
Tłok jest co obrót w górnym martwym punkcie co obrót, ale co 2 obrót maja byc zawory pozamykane?
Radekmoto3 - 2011-04-02, 07:56
:
Sprawdz sobie zasade działania silnika 4-suwowego w internecie i bedziesz wszystko wiedział dokładnie i w tedy wał na T, wałek na znaki są 3 2 mają byc równo z płaszczyzną górną głowicy a 3 pośrodku nich na górze i jest dobrze.bez żadnych problemów...
http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_czterosuwowy
slawi2006 - 2012-05-14, 14:46
: Temat postu: Dziwne dżwięki z silnika.
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be - niewiem co to może być . Regulowałem zawory niby tam wszystko ok , czyżby to łańcuch rozrządu się tłucze ? Zaczyna być coś słychać w chwilę po odpaleniu. Proszę o porady.
adziad - 2012-05-14, 15:27
:
Stukot jest nierównomierny, czyli jeszcze nie ma masakry, podobnie brzmiał nasz nx 250 ze słabą sprężyną napinacza, po wstawieniu manualnego przestało. Moja xr400 (całkiem inna konstrukcja napinacza) jak całkowicie napinacz puścił to hałasowała o wiele gorzej i bardzo równomiernie co suw. Powinieneś jak najszybciej zdejmować pokrywę i sprawdzić, bo jak se jeszcze tak pogazujesz troche to może przeskoczyć a wtedy to można się domyślać co się stanie...

Szkoda że dominatory mają ten napinacz tak schowany, ciężko zdjagnozować usterkę napinacza w polu za pomocą tylko śrubokręta.

Tzn, nie chcę przesądzać, że to napinacz na bank, bo wiadomo że stukać może podobnie coś innego. Niemniejjednak już ten stukot słyszłem i to pierwsze i najłatwiejsze co możesz sprawdzić

A jak sprężyna ok i napinacz działa, to może już czas na zmianę łańcucha. Kieruj się serwisówką, tam są wszystkie graniczne wymiary...
Hannibal - 2012-05-14, 15:53
:
Slawi wymien ta sprezyne i lancuch odrazu...wydasz z 250zł z uszczelka pokrywy, ale przynajmniej bedzie spokoj i zobaczysz duza roznice. Pisz do Puntka zalatwi ci klamoty jak sie zdecydujesz.
slawi2006 - 2012-05-14, 16:33
:
Jeżeli chodzi o napinacz łańcucha rozrządu to wymienia się w nim tylko sprężynę tak ? Mieliście podobne zjawisko przy konieczności wymiany rozrządu ? Czy mogę doszukiwać się czegoś innego ? D 1/4 więki te zauważyłem nagle i do dziś nie ustały . Po odpaleniu motoru jest chwilkę spokój a pó 1/4 niej zaczyna hałasować , myślałem że luz na zaworach- ustawiłem i bez zmian. Dodam jeszcze że cos się dzieje z wolnymi obrotami np. jadać na 4 biegu i przy podejściu do skrętu np. prawo motor nagle zgaśnie i pó 1/4 niej muszę parę razy przekręcić aby go odpalić .- Może to być coś powiązane ?
Hannibal - 2012-05-14, 16:43
:
tak samą sprężyne chyba, że bedziesz mial taki patent jak ja czyli spawy na napinaczu :P ale raczej nie sadze wiec sprezyna, łancuszek, uszczelka i z głowy. Jak to wymieniłem to tak jakby moto dostało drugiego kopa bo szlo jak poebane :) Rowniej też zaczął chodzić i nie gasnąc na wolnych.
slawi2006 - 2012-05-14, 17:01
:
Mówisz o uszczelce pod boczną kapę ?
Hannibal - 2012-05-14, 17:04
:
pod pokrywe bo jest dosc droga, boczna to kilkanascie zlotych lub wlasnej roboty :)
zuczek 38 - 2012-05-14, 19:03
:
slawi2006, a nie masz za mało luzu na lince ssania i jak skrecasz w prawo to ssanie się otwiera i gaśnie ;-)
slawi2006 - 2012-05-14, 20:46
:
niewiem nie sprawdzałem ale zobaczę to jutro .... A pytanie jeszcze - nie trzeba jak się wymienia łańcuch wymienić również zębatkę na dole przy wale ?
Raviking - 2012-05-14, 20:56
:
nie ,chyba,że Masz taką jak zdawczą po 20 kkm ;-)
slawi2006 - 2012-05-15, 16:20
:
Raviking, oby nie tak nie wyglądała :-) . A pytanie - lepiej wyciąnąć silnik z ramy i zrobić to tak jak ustawa przewiduje czy dłubac ten rozrząd w ramie , dodam jeszcze że mam wymienić uszczelniacze zaworowe bo kiedyś tam coś zaczął kopcić z lewego tłumika . Po wymianie oleju z syntetycznego motula na pół syntetyka Moto Orlenu motor narazie nie kopci ale lepiej to zrobić tak jak należy . Co myślicie?
seven9 - 2012-05-15, 16:37
:
slawi2006, tu masz d 1/4 więk mojego silnika przed wymianą rozrządu:
http://w860.wrzuta.pl/aud...ominator_nx_650
Z tymi uszczelniaczami jest chyba troche więcej rozbierania. Jeśli teraz nie kopci, to po co ruszać :-D .
Wymień tylko łańcuszek i sprężynkę napinacza, w ramie, byle nie rozkuwać/skuwać samemu łańcucha.
Raviking - 2012-05-15, 16:40
:
slavi Dasz rade bez wyciągania silnika z ramy :mrgreen: łańcuszek zawsze zakuty wkładam

zapinke to na łańcuchu napędowym mam :-P
slawi2006 - 2012-05-15, 16:45
:
seven9, podobne d 1/4 więki do moich . A po wymianie duża poprawa w pracy silnika ? Ty masz lepszy sprzęt nagrywający i bardziej to wyra 1/4 niej słychać . Taki dziwny metaliczny d 1/4 więk który wydobywa się gdzieś bardziej z prawej strony silnika . Początkowo wygląda to na klekotający zawór co nie ? A odnośnie wymiany rozrządu to wymienileś sam łańcuh spręzynę napinacza i pomoglo ?
slawi2006 - 2012-05-15, 17:25
:
http://www.youtube.com/wa...feature=related - czy to jak gość wkłada ten napinacz jest prawidlowy ? Czy prowadzi go motto "bez młota to nie robota " :-) ???
seven9 - 2012-05-15, 17:29
:
pomogło, teraz pracuje idealnie. aha i jeszcze, u mnie ten d 1/4 więk przestawał po jakimś czasie po nagrzaniu silnika, ale z czasem to trwało coraz dłużej, tak je 1/4 dziłem kilka miesięcy aż w końcu zaczęło mocno wkur...ać :).
jeśli masz blisko do wymiany oleju, to można go od razu wymienić, bo i tak musisz go zlać.
slawi2006 - 2012-05-15, 17:35
:
U mnie ten czas już minął ,że po nagrzaniu silnika przestawało tak się tłuc. Miałem tak wcześniej ,że jak odpaliłem chwilke było go słychać a pó 1/4 niej przestawał. Teraz tlucze sie cały czas. Olej to już nie istotna sprawa wymieniłem go wprawdzie może 200 km temu ale nie będe patrzył na to jak trzeba rorząd robić .
slawi2006 - 2012-05-17, 22:08
: Temat postu: No i nadszedł ten dzień
Zabrałem się dzisiaj do oględzin łańcucha rozrządu . Palę maszynę aby się przejechać i rozgrzać olej aby go potem spuścić a tu znowu taka siwucha z lewego tłumika . ( pomyślałem tak nie będzie :-) ) wziąłem przejchałem parę km zajechałem do garażu i wziołem się za rozkręcanie.Wyjąłem cały silnik , rozkręciłem głowicę . Łańcuch rozrządu moim zdaniem ewidentnie nadaje się do wymiany . Przykładając trochę siły mogłem go delikatnie odciągnąć od koła zębatego -pozatym było widać że poprostu ma dość . Reszta wszystko wydaje się ok ( krzywki na wałku ładne , łożyska ok , koniki wporządku ) tylko mam jedno zastrzeżenie , ta mniejsza krzywka na dekompresatorze ma mieć luz ? Uszczelniacze zaworowe do wymiany ewidentnie ( kanały ssące całe w sadzy ) . Zastanawiam się czy nie zaglądanąć do tłoka , jak już wszystko wyjęte ? Poza urwaną szpilką na kolektorze wydechowym i urwaniu śruby pokrywy zaworów obeszło się bez strat :mrgreen:
fiacik69 - 2012-09-18, 07:24
:
a rozrzad to sie napina automatycznie czy czasem trzeba pokrecic tym plaskim ustrojstwem w glowicy?
madart - 2012-09-20, 16:33
:
rozrzad sie napnie jak tylko spusci sie napinacz, u nas to plaskie nie działa, sluzy jedynie do ustawienia dziurki i zablokowania srubą w glowicy

slawi ta krzywka ma miec luz
fiacik69 - 2012-09-20, 20:42
:
a jak sie spuszcza napinacz?
madart - 2012-09-21, 19:28
:
spuszcza sie go jedynie w przypadku gdy sie go recznie drucikiem zepnie zeby wlozyc od gory bez zdjętej glowicy
w innych przypadkach nic sie z nim nie robi
fiacik69 - 2012-09-21, 20:37
:
czyli zostaje wymiana ... No nic trzeba bedzie pomyslec zeby wygospodarowac kase z nastepnej pensji. Sprezyna + lancuch ile to bedzie?
Cos i bedzie dodatkowo potrzebne czy tylko sylikon i klucze?
Rozumiem ze da sie to zrobic bez wyciagania silnika.
kmaj - 2012-09-21, 22:11
:
sprężyna 18zł http://czescihonda.motori...,NX650N,3150,-1
łańcuszek DID 175zł - kup zakuty - - - - allegro
Pod prawym deklem (osłona sprzęgła) uszczelka przy rozbieraniu się porwie, więc tą na pewno będziesz kupować (15zł). Górna uszczelka (pod kopułkę zaworów) nie wiem czy będzie szczelna za drugim montażem. Gdzieś kiedyś na forum było że ktoś zakładał drugi raz.
wrona - 2012-09-22, 09:06
:
ja jestem po wymianie i to byl koszt okolo 300 pln ja wymieniałem jeszcze olej i filtr oleju a uszczelke pod kopułke zaworów tez wymień
fiacik69 - 2012-09-27, 18:50
:
znajomy mechanik mowi ze mi to stuka tlok o gilze cylindr a nie zozrzad czy cos tam innego.
Spotkaliscie sie zeby komus pukal tlok o cylinder?
kmaj - 2012-09-27, 20:34
:
fiacik69, rozbierz góre silnika i przeglądnij.
Tłok w tym silniku ma pasowanie tak jak do chłodzonego cieczą, musiałby być zatarty żeby klepać o cylinder. Luzy zaworowe?
Z tych tematów nic Ci nie podejdzie (?):
http://hondadominator.pl/viewtopic.php?t=283
http://hondadominator.pl/viewtopic.php?t=473
http://hondadominator.pl/viewtopic.php?t=600
http://hondadominator.pl/viewtopic.php?t=942
http://hondadominator.pl/viewtopic.php?t=1142
http://hondadominator.pl/viewtopic.php?t=351
Habit - 2012-09-27, 21:42
:
Tłok o cylinder..?? yyy raczej nie, może na sworzniu pukać, może stukać korba, może stukać dużo innych stukadełek (czyt. ten cholerny dekompresor) ale tłok o cylinder zdecydowanie nie:)
fiacik69 - 2012-09-28, 07:26
:
tak mi sie wydawalo.
ale fakt mogl byc zatarty wymienili pierscienie cos podszlifowali papierem i na allegro ziuuu do ludzi opis po remoncie i znalazl sie leszczyk co lyknal :( kto ci sie przyza ze narobil badziewia i chce tylko wypchnac.
Pukajacy swozen biore jak najbardziej pod uwage.
jest na to jakis sposob? tzn roztoczenie gniazda i nowy swozen czy ratunek to wymiana tloka?
kmaj - 2012-09-28, 09:29
:
fiacik69 napisał/a:

Pukajacy swozen biore jak najbardziej pod uwage.
jest na to jakis sposob? tzn roztoczenie gniazda i nowy swozen czy ratunek to wymiana tloka?

Nie bo musiałbyś też główkę korbowodu roztaczać.
Bolo - 2013-12-08, 14:29
:
Mam ten sam problem jak w pierwszym poście.
Ustawiłem na znaku T, wałek krzywkami do dołu, znaki na zębatce pasują tzn poziome równo z krawędzią głowicy a pionowa w górze. Po założeniu pokrywy gdy ustawiam na T aby wyregulować zawory to jeden z zaworów ssących ma luz ok 2 cm :/
O co chodzi ?? Co robię nie tak ??
wojtekk - 2013-12-08, 14:35
:
Bolo, Jak masz krzywki w dół to tłok w jakiej jest pozycji?
Przy zakładaniu dekla nie spadła ci na dół krzywka od regulacji?
Bolo - 2013-12-08, 14:46
:
wojtekk, Krzywki w dół - na znaku T czyli tłok w GMP tak rozumiem.
Jaka krzywka do regulacji ??
wojtekk - 2013-12-08, 14:50
:
Czyli ok. Tłok u góry+znak na "T" + krzywki na dole.
Chodziło mi o to, że są dwie dżwigienki. ta dolna co idzie po krzywce i ta górna co na nią naciska i może ta górna przy zakładaniu spadła pod tą dolną jakos dziwnie. Tak sobie myślę.
Bolo - 2013-12-08, 15:12
:
Może głupie pytanie ale czy tłok jest zawsze u góry gdy znak jest na T ??
wojtekk - 2013-12-08, 16:54
:
NIe nie głupie. Może poprzednim wpisem się zasugerowałeś za bardzo a ja za szczegółowo napisałem.
Zawsze jest u góry na znaku "T"
Sarmata39 - 2014-02-11, 18:29
:
Witam , właśnie składam rozrząd i coś mi nie pasuje , ustawiam wszystko jak trzeba , ale za pieruna te znaki na kole zębatym od wałka rozrządu nie chcą być w poziomie , przednia kreska jest jakieś 2 mm nad płaszczyzną głowicy , oczywiście na dole znak IT , tłok GMP , krzywki wałka na dole . Przerobiłem wszystkie możliwe kombinacje i zawsze to samo . Założony napinacz (fajny patent zakładania go nożem ) . Proszę o poradę
wojtekk - 2014-02-11, 18:46
:
Sarmata39, rozrząd nowy?
Raviking - 2014-02-11, 19:43
:
Sarmata39, Składaj ,nie marud 1/4 :mrgreen:
Sarmata39 - 2014-02-11, 20:10
:
Pytam , bo robiłem kilka silników z różnych motocykli , i w żadnym nie było takiej różnicy i zawsze znaki się pokrywały nawet na wyciągniętych łańcuchach ale jak Rav pisze żeby nie marudzić to składam złoma i nie marudzę :-D
PIH - 2014-10-17, 18:09
:
Wybaczcie ze pójdę na łatwiznę, ale już mnie oczy bolą od szukania po plikach :/ ....
W którym manual'u, który rozdział (ewentualnie strona :D ) znajdę informację jak sprawdzić rozrząd?
Wielkie dzięki (pewnie nie jedna osoba zna tą lokalizacje na pamięć :) )......
Raviking - 2014-10-17, 19:32
:
http://www.hondadominator.pl/viewtopic.php?t=806
PIH - 2014-10-18, 09:50
:
Nie chodzi mi o wałek, zawory itp.
Chodzi mi jak dobrać się do rozrządu ... sprawdzić czy łańcuch jest odpowiednio naciągnięty, napinacz działa poprawnie itp.
Tak na marginesie co ile jest zalecana wymiana rozrządu?
madart - 2014-10-19, 13:16
:
jak zacznie przeskakiwać ;-)
można przy okazji tłoka jesli pije jak smok