Wysłany: 2017-04-27, 18:09 Temperatura oleju w silniku Dominatora
Stałem się posiadaczem Hondy XR 650 l , co jak niektorzy wiedzą posiada silnik
Dominatora. Przy testowaniu silnika czy wkreca sie dobrze i ladnie pracuje przy odwijaniu manety
Na full - silnik prychal i czkal na pelnym gazie. Sprawdzilem swiece - swieca czarna
Odkrecilem gaźnik by skontrolować jaką poprzedni właściciel zamontowal dysze.
Dysza była 165 . Zamowilem dysze 157.5 , 155 i 152.5
Na początek dalem dysze 155.
Po zmonowaniu silnik pracuje bardzo dobrze w calym zakresie obrotów. Bez czkawek i przydlawien.
Zamontowalem nową świece.
Po przejechaniu 200 km odkrecilem ja do kontroli. Byla wolna od nalotu. Tak jakbym wkrecil
nową. Wszystko jest ok ale mam pytanie do posiadaczy termometrow zamontowanych w Dominie
Przy temperaturze 10 * C , prędkość asfaltowa 100 -temperatura oleju 100. Zuzycie paliwa 4.7
Cholera czy nie dalem zbyt malej dyszy - temperatura oleju dość wysoka - moze mieszanka zbyt uboga
W xr 400 przy takiej temperaturze powietrza mam zaledwie 80 - 90 * C na pomiarze oleju
Co bedzie w lecie w lesie . Założyć wieksza dysze 157.5 , dużą chlodnice oleju ( w planie byla mała
od xr 400) czy jezdzic i czekać co bedzie dalej ?
Ktoś cos napisze , podpowie ?
Franz, przy obecnej temperaturze 5-10 stopni na szosie temperatura oleju przy prędkościach przelotowych waha się w granicach 90-110 stopni. W terenie prawie non stop 110. Latem dochodzi do 120, ale u mnie raczej nie przekracza tej wartości. Piszę o dominatorze oczywiście, w którym mam dyszę 150, olej 10w60 półsyntetyk
Wiek: 54 Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 612 Skąd: Stąd
Wysłany: 2017-04-27, 19:43
Adziad jaki olej znalazłeś o wartościach 10w60 w półsyntetyku? Ja znalazłem jedynie 10w50 i taki wlałem a 60 to już syntetyk.u mnie 100 to norma, a czasem przekracza 120.
Do chlodzonych powietrzem zalewalbym pelny syntetyk. Dużo wyzsza temperatura na ścinanie.
Polsynetyk to jest mineralny z dodatkiem syntetycznych uszlachetniaczy . Odporność na temperature
Jest sporo nizsza od full syntetyka. Leje budżetowego dość taniego Valvoline Syn Power 10w50
Jest to olej o dobrych parametrach. Uwazam , że to dobry kompromis
Wiek: 43 Dołączył: 13 Sie 2012 Posty: 1897 Skąd: NYSA
Wysłany: 2017-07-02, 22:20
Teraz w drugą stronę.
Pośmigałem z kumplem i u mnie temperatura oleju 100 stopni u Niego 50 stopni. Na trasie przy przelocie około 90 km/h 90 stopni u mnie a u Niego 40-50 max. Co może być nie tak. Na dworze około 20 stopni. Olej do gowicy mu idzie wydaje się normalnie. Stan oleju w normie. Prędzej miał normalne temperatury oleju a od niedawna tak się stało. Zamieniliśmy się na moment termometrami i to samo czyli nie wina termometru.
Ktoś coś?
wojtekk, mi to wygląda na zatkane sitko na dole ramy (zbiornika olejowego). Trzeba by to sprawdzić. Nie może być temperatura oleju 50 stopi po dłuższej jeździe nawet w zimie.
Jak ma wystarczająco dużo oleju nalane to silnik będzie działał z całkowicie zatkanym sitkiem bo nadmiar napompowanego do zbiornika oleju będzie się przelewał przez przelew na górę głowicy i trafiał z powrotem do pompy. Ale obieg będzie na tyle słaby, że nie odbierze temperatury od silnika. przy takiej dłuższej pracy rotor odbierający się w pompie zatrze , nie mówiąc już o silniku.
Gdyby się zaciął zaworek na pompie to wcale by nie szedł olej na głowicę, no chyba że jakoś połowicznie się zaciął..
Dajcie znać co było, bom ciekaw;]
edyta:
Jeszcze jedno, raz gościowi w xr600 się rozwarstwił wąż i zatkał sam sobą. Ten wąż co idzie z dołu zbiornika olejowego do pompy, efekt taki sam jak zatkanie sitka. Stan oleju jest a olej nie krąży.
Wiek: 43 Dołączył: 13 Sie 2012 Posty: 1897 Skąd: NYSA
Wysłany: 2017-07-03, 08:11
adziad, dzięki za szybką odpowiedź. Będzie kumpel musiał sam podziałać bo mamy inne zmiany w robocie a wiem, że przed wymianą oleju walczył z sitkiem i nie dał rady odkręcić.
Chyba, że dziś podziałamy jak będzie czas.
Wiek: 43 Dołączył: 13 Sie 2012 Posty: 1897 Skąd: NYSA
Wysłany: 2017-07-03, 20:15
Reasumując porozłączaliśmy przewody olejowe, wszędzie ciśnienie oleju było kręcąc rozrusznikiem. Zlaliśmy olej oczywiście i po nalaniu oliwy ponownie temperatura rośnie jak trzeba.
Jutro zobaczymy czy będzie tak samo.
Chyba się coś zawiesiło albo była pompa zapowietrzona.
Gasior [Usunięty]
Wysłany: 2018-04-23, 12:52
Chłopaki jaki olej do dominatora nx650 z 89r przebieg 82tys obecnie jezdzi na motyl 5000 10w40 i myślałem o np 10w50
Wiek: 43 Dołączył: 13 Sie 2012 Posty: 1897 Skąd: NYSA
Wysłany: 2018-04-23, 16:45
10w50 jak najbardziej.
Przebieg bez znaczenia. Ogólna zasada olej ma być w silniku i im więcej offu tym częstsze zmiany.
Opcja szukaj kolego i w temacie oleju chyba już wszystko było powiedziane.
Pytanko - wypad na Zlot był pierwszą od dawna przejażdżką na Dominatorze.
Przy temperaturze powietrza ok 26-28 st. C, świeżym oleju syntetycznym Valvoline SynPower 10W50, bez chłodnicy oleju i przy zamontowanym wysokim błotniku Polisporta, temperatura oleju mierzona na sprawnym bagnecie-termometrze była:
do 140 st. C przy jeździe 100-110 km/h na dwupasmówce + przy pałowaniu przez piach
ok 130 st. C na offie
ok 120 st. C na spokojnych przelotach 70-90 km/h drogami asfaltowymi
Zasadniczo przez większość przejazdu "z" i "na" Zlot temperatura nie spadała poniżej 120 st. C i zwykle wzrastała do 130 km/h.
Odpuszczenie manetki i hamowanie silnikiem pozwalało zbijać relatywnie szybko temperaturę ze 130-135 st. C do 120 st. C.
I pytanie do Użyszkodników - to normalne zakresy temperatur oleju w Dominatorze?
W moim egzemplarzu chyba zawsze było tak 110-120 st. C. ale jak w niedzielę polecieliśmy poganiać w offie, to chyba pierwszy raz musiałem robić postoje, bo temperatura zaczęła przekraczać 140 st. C.
Wiek: 43 Dołączył: 13 Sie 2012 Posty: 1897 Skąd: NYSA
Wysłany: 2018-06-04, 21:43
Ostasz, u mnie to tak 110 stopni to max na przelotach rzędu 90-110 km/h.
W terenie różnie ale staram się 130 stopni nie przekroczyć i na zlocie od Skierniewic do Jury gdzie było gorąco i piaszczyście do 140 nie dobiłem. Czyli 10 stopni u mnie mniej może wynikać z błędu pomiarowego.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum