Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Temperatura oleju w silniku Dominatora
Autor Wiadomość
Franz 


Wiek: 58
Dołączył: 10 Lis 2015
Posty: 18
Skąd: Świeradów Zdrój
Wysłany: 2017-04-27, 18:09   Temperatura oleju w silniku Dominatora

Stałem się posiadaczem Hondy XR 650 l , co jak niektorzy wiedzą posiada silnik
Dominatora. Przy testowaniu silnika czy wkreca sie dobrze i ladnie pracuje przy odwijaniu manety
Na full - silnik prychal i czkal na pelnym gazie. Sprawdzilem swiece - swieca czarna
Odkrecilem gaźnik by skontrolować jaką poprzedni właściciel zamontowal dysze.
Dysza była 165 . Zamowilem dysze 157.5 , 155 i 152.5
Na początek dalem dysze 155.
Po zmonowaniu silnik pracuje bardzo dobrze w calym zakresie obrotów. Bez czkawek i przydlawien.
Zamontowalem nową świece.
Po przejechaniu 200 km odkrecilem ja do kontroli. Byla wolna od nalotu. Tak jakbym wkrecil
nową. Wszystko jest ok ale mam pytanie do posiadaczy termometrow zamontowanych w Dominie
Przy temperaturze 10 * C , prędkość asfaltowa 100 -temperatura oleju 100. Zuzycie paliwa 4.7
Cholera czy nie dalem zbyt malej dyszy - temperatura oleju dość wysoka - moze mieszanka zbyt uboga
W xr 400 przy takiej temperaturze powietrza mam zaledwie 80 - 90 * C na pomiarze oleju
Co bedzie w lecie w lesie . Założyć wieksza dysze 157.5 , dużą chlodnice oleju ( w planie byla mała
od xr 400) czy jezdzic i czekać co bedzie dalej ?
Ktoś cos napisze , podpowie ?
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 36
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1485
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2017-04-27, 18:21   

Franz, przy obecnej temperaturze 5-10 stopni na szosie temperatura oleju przy prędkościach przelotowych waha się w granicach 90-110 stopni. W terenie prawie non stop 110. Latem dochodzi do 120, ale u mnie raczej nie przekracza tej wartości. Piszę o dominatorze oczywiście, w którym mam dyszę 150, olej 10w60 półsyntetyk
 
     
Artek 
młody


Wiek: 25
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 562
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-04-27, 19:43   

Adziad jaki olej znalazłeś o wartościach 10w60 w półsyntetyku? Ja znalazłem jedynie 10w50 i taki wlałem a 60 to już syntetyk.u mnie 100 to norma, a czasem przekracza 120.
 
 
     
Franz 


Wiek: 58
Dołączył: 10 Lis 2015
Posty: 18
Skąd: Świeradów Zdrój
Wysłany: 2017-04-27, 19:57   

Do chlodzonych powietrzem zalewalbym pelny syntetyk. Dużo wyzsza temperatura na ścinanie.
Polsynetyk to jest mineralny z dodatkiem syntetycznych uszlachetniaczy . Odporność na temperature

Jest sporo nizsza od full syntetyka. Leje budżetowego dość taniego Valvoline Syn Power 10w50

Jest to olej o dobrych parametrach. Uwazam , że to dobry kompromis
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 36
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1485
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2017-04-27, 20:38   

Franz, zgadzam się, do xry go leję, teraz do dominatora zalałem, cena/jakość/parametry ( http://www.valvolineeurop...dFiles/7767.pdf ) jak dla mnie lux
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 37
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1801
Skąd: NYSA
Wysłany: 2017-07-02, 22:20   

Teraz w drugą stronę.
Pośmigałem z kumplem i u mnie temperatura oleju 100 stopni u Niego 50 stopni. Na trasie przy przelocie około 90 km/h 90 stopni u mnie a u Niego 40-50 max. Co może być nie tak. Na dworze około 20 stopni. Olej do gowicy mu idzie wydaje się normalnie. Stan oleju w normie. Prędzej miał normalne temperatury oleju a od niedawna tak się stało. Zamieniliśmy się na moment termometrami i to samo czyli nie wina termometru.
Ktoś coś?
 
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 36
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1485
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2017-07-03, 07:38   

wojtekk, mi to wygląda na zatkane sitko na dole ramy (zbiornika olejowego). Trzeba by to sprawdzić. Nie może być temperatura oleju 50 stopi po dłuższej jeździe nawet w zimie.

Jak ma wystarczająco dużo oleju nalane to silnik będzie działał z całkowicie zatkanym sitkiem bo nadmiar napompowanego do zbiornika oleju będzie się przelewał przez przelew na górę głowicy i trafiał z powrotem do pompy. Ale obieg będzie na tyle słaby, że nie odbierze temperatury od silnika. przy takiej dłuższej pracy rotor odbierający się w pompie zatrze , nie mówiąc już o silniku.

Gdyby się zaciął zaworek na pompie to wcale by nie szedł olej na głowicę, no chyba że jakoś połowicznie się zaciął..

Dajcie znać co było, bom ciekaw;]

edyta:

Jeszcze jedno, raz gościowi w xr600 się rozwarstwił wąż i zatkał sam sobą. Ten wąż co idzie z dołu zbiornika olejowego do pompy, efekt taki sam jak zatkanie sitka. Stan oleju jest a olej nie krąży.
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 37
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1801
Skąd: NYSA
Wysłany: 2017-07-03, 08:11   

adziad, dzięki za szybką odpowiedź. Będzie kumpel musiał sam podziałać bo mamy inne zmiany w robocie a wiem, że przed wymianą oleju walczył z sitkiem i nie dał rady odkręcić.
Chyba, że dziś podziałamy jak będzie czas.
 
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 36
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1485
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2017-07-03, 08:17   

wojtekk, ja to kluczem udarowym odkręcałem bo zwykłymi nie szło.
 
     
miras 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 25
Skąd: opolskie
Wysłany: 2017-07-03, 17:01   

adziad, sitko drożne co dalej ?
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 37
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1801
Skąd: NYSA
Wysłany: 2017-07-03, 20:15   

Reasumując porozłączaliśmy przewody olejowe, wszędzie ciśnienie oleju było kręcąc rozrusznikiem. Zlaliśmy olej oczywiście i po nalaniu oliwy ponownie temperatura rośnie jak trzeba.
Jutro zobaczymy czy będzie tak samo.
Chyba się coś zawiesiło albo była pompa zapowietrzona.
 
 
     
Gasior 
Gasior


Dołączył: 16 Kwi 2018
Posty: 2
Wysłany: 2018-04-23, 12:52   

Chłopaki jaki olej do dominatora nx650 z 89r przebieg 82tys obecnie jezdzi na motyl 5000 10w40 i myślałem o np 10w50
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 37
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1801
Skąd: NYSA
Wysłany: 2018-04-23, 16:45   

10w50 jak najbardziej.
Przebieg bez znaczenia. Ogólna zasada olej ma być w silniku i im więcej offu tym częstsze zmiany.
Opcja szukaj kolego i w temacie oleju chyba już wszystko było powiedziane.
 
 
     
Ostasz 
NX 650 '94


Wiek: 31
Dołączył: 15 Maj 2015
Posty: 577
Skąd: Białołęka, Wołomin
Wysłany: 2018-06-04, 16:31   

Pytanko - wypad na Zlot był pierwszą od dawna przejażdżką na Dominatorze.

Przy temperaturze powietrza ok 26-28 st. C, świeżym oleju syntetycznym Valvoline SynPower 10W50, bez chłodnicy oleju i przy zamontowanym wysokim błotniku Polisporta, temperatura oleju mierzona na sprawnym bagnecie-termometrze była:
do 140 st. C przy jeździe 100-110 km/h na dwupasmówce + przy pałowaniu przez piach
ok 130 st. C na offie
ok 120 st. C na spokojnych przelotach 70-90 km/h drogami asfaltowymi

Zasadniczo przez większość przejazdu "z" i "na" Zlot temperatura nie spadała poniżej 120 st. C i zwykle wzrastała do 130 km/h.

Odpuszczenie manetki i hamowanie silnikiem pozwalało zbijać relatywnie szybko temperaturę ze 130-135 st. C do 120 st. C.

I pytanie do Użyszkodników - to normalne zakresy temperatur oleju w Dominatorze?

W moim egzemplarzu chyba zawsze było tak 110-120 st. C. ale jak w niedzielę polecieliśmy poganiać w offie, to chyba pierwszy raz musiałem robić postoje, bo temperatura zaczęła przekraczać 140 st. C.
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 37
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1801
Skąd: NYSA
Wysłany: 2018-06-04, 21:43   

Ostasz, u mnie to tak 110 stopni to max na przelotach rzędu 90-110 km/h.
W terenie różnie ale staram się 130 stopni nie przekroczyć i na zlocie od Skierniewic do Jury gdzie było gorąco i piaszczyście do 140 nie dobiłem. Czyli 10 stopni u mnie mniej może wynikać z błędu pomiarowego.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 13