Witam wszystkich,
Podczas przeglądania silnika przed sezonem zauwarzyłem że uw sworzeń ma minimalne luzy promieniste. Czy powinien mieć jakikolwiek luz? Mechanik powiedział zeby tego nie ruszać ze powinien mieć według niego podwójny luz, z uwagi na to ze jest nieustannie smarowany.
I teraz nie wiem czy wymieniać korbę, czy może wstawić coś ala tulejkę pod wymiar czy nie ruszać?. Co o TYm myślicie?
Ostatnio zmieniony przez managa 2011-03-25, 19:39, w całości zmieniany 1 raz
Tezla [Usunięty]
Wysłany: 2011-03-25, 17:52
Ręką tego się nie sprawdzi zwłaszcza pierwszy raz, średnicówka do dziury i sprawdzić czy jest jajo, wymiary serwisowe w tym limity są dostępne, trzeba też zwrócić uwagę na rysy/zadziory.
Gdy silnik ma luz na sworzniu to stuka.
Witam ponownie. Po złożeniu silnika zrobiłem ok 100km. I po któryms odpaleniu zauwarzyłem a wlasciwie usłyszalem dziwny dziwięk jakby stukot tak mniej więcej cylinder głowica. moto chodzi pięknie , dobrze pali nie grzeje się nie dymi, nie strzela w wydech, skąd to stukanie>? ma ktoś pomysł??
Tezla [Usunięty]
Wysłany: 2011-04-05, 21:53
łańcuszek, napinacz, dekompresator, lu 1/4 na śruba, krzywy ślizg, słabe pasowanie łożyska wałka rozrządu w gnie 1/4 dzie, główka
dudi_s [Usunięty]
Wysłany: 2011-04-06, 07:31
Najbardziej sie obawiam ze to luz na sworzniu korby??// Mocno by stukał gdyby była to korba? aha jak zimny to ciszej stuka a jak się rozgrzeje to zdecydowanie głośniej. Dziwne bo słysze te stuki po regulacji ga 1/4 nika i wytłumieniu owiewek. Przed tym nie słyszalne były. Silnik złożyłem w sobotę, zawory według serwisowki. Możliwe zeby się rozlegulowały?
a pompa olej Tobie zassała bo może przytarłeś !!!!!!
teraz jak zmieniałem olej i jak wyciągałem pompę to po zalaniu olejem i odpaleniu olej nie był pchany w układ miałem juz tak drógi raz tym razem nalałem olej w otwór w obudowie filtra ten od pompy pokreciłem rozrusznikiem i olej zaczął lecieć więc jeśli ruszmy pompę to zalewajmy olejem bo bedziemy mieli kłopoty . A kontrolki ciśnienia oleju brak !!!!
dudi_s [Usunięty]
Wysłany: 2011-04-06, 19:26
To juz przerabiałem ... sprawdzam teraz raz na kilka dni czy pompuje olej kręcąc rozrusznikiem. obawiam się ze to luz na korbie:(
Tezla [Usunięty]
Wysłany: 2011-04-06, 20:51
dudi_s, ten silnik cicho pracuje może wystarczy go dotrzeć, stukanie główki to byłby donośny łomot którego na tym filmie nie nie ma
zuczek 38 napisał/a:
a pompa olej Tobie zassała bo może przytarłeś !!!!!!
teraz jak zmieniałem olej i jak wyciągałem pompę to po zalaniu olejem i odpaleniu olej nie był pchany w układ miałem juz tak drógi raz tym razem nalałem olej w otwór w obudowie filtra ten od pompy pokreciłem rozrusznikiem i olej zaczął lecieć więc jeśli ruszmy pompę to zalewajmy olejem bo bedziemy mieli kłopoty . A kontrolki ciśnienia oleju brak !!!!
Dziwne co piszesz bo pompa jest poniżej zbiornika oleju i po nalaniu do niego oleju sam do niej płynie.
dudi_s [Usunięty]
Wysłany: 2011-04-06, 21:10
Witam. Dzięki TEzla za opinię, bo sam już nie wiem. Fakt silnik po kapitalce. I dopiero 80km przejechane. Pojerzdzę ze 2 tyg i poobserwuję.
Tezla też mnie to dziwi ale fakt jest faktem , nalałem oleum poczekałem z 10 min z minutę kręciłem rozrusznikiem niechciał odpalić zapomniałem na rezerwę przerzucić , potym odpalił pochodził z minutę zgasiłem zaglądam do zbiornika olej jest , odkrecam śrubę od rurki kręcę olej nie leci !!!!, rozkręcam filtr a tam pusto , kręcę oleju nie ma , wlewam olej w dolny otwór kręcę pare obrotów i olej zaczyna płynąć !!!!!! tak miałem już drugi raz zawsze po wykręceniu pompy oleju . Może gęsty olej i nie może wydusić powietrza pompy nie wiem ale teraz zawsze po wymianie oleju sprawdzam czy olej leci rurką
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum