Wysłany: 2015-03-05, 21:54 Odbudowa i modyfikacje silnika Dominatora
Serwus,
Jako ,że zaczynam odbudowę swojego silnika mam kilka pytań a nie chce odkopywać kilku starych wątków więc zapytam w jednym.
Kupiłem Dominatora z kompletnie zajechanym piecem który mam zamiar odbudować, a skoro buduje od 0 może warto niektóre tematy poprawić.W silniku który mam, urwał się zawór niszcząc głowice, do tego zatarty tłok,cylinder i sworzeń. Moim zdaniem zabójstwo z premedytacją :) Do tego brak wałka rozrządu. Chce odbudować ten silnik, bo kupno zdrowego pieca jak się okazuje nie jest łatwą ani tanią rzeczą.
Przez brak dostępności ori wałków chyba pozostaje mi zakupienie tuningowego wałka hotcams, czy ktoś z forum ma doświadczenia z tym wałkiem ?
Moja korba w jest w stanie paliatywnym, i znowu ten sam temat co z wałkiem. Ratować starą korbę czy zakładać PROX? Prox to dobrej jakości korba ale jednak odlewany zamiennik, może wcale nie lepszy niż regenerowany oryginał?
Cylinder pomimo tego ,że był przytarty nie był w najgorszej kondycji.Miał niestety ukruszone żebra więc kupiłem na allegro używkę. Pomiar wykazał ,że minimalny szlif to 100.50. Kute zamienniki produkuje Wiseco w wersji z oryginalnym stopniem sprężania lub 10.5:1 i Wossner który widzę ,że na forum jest dość popularny. Zamówiłem Wossnera 100.92 którego jutro powinienem dostać
Czy są jakieś niuanse w RFVC przy składaniu motoru o których należy pamiętać?
red_eyed_rider, Co do remontów to najrzetelniej opisał remont doszczętny dominatora kmaj, polecam prześledzić jego temat z bogatą dokumentacją http://hondadominator.pl/viewtopic.php?t=2139
Od siebie dodam sprawdź kondycję rotorów pompy oleju i wszystkie kanały. Bo u mnie ktoś kiedyś lubił silikon i skrzynia pracowała na zatkanych kanalikach olejowych. O dziwo smarowanie rozbryzgowe wystarczyło i nic jej się nie stało...
Co do pytania o wałek hotcams to na razie przelatałem na nim 30kilka motogodzin i nie zauważam aby luzy zaworowe mi się zwiększały, w pełni będę mógł polecić za kilka lat;] Robiłem totalny remont rfvc ale xr400, też miałem kilka problemów, tu masz temat http://hondadominator.pl/viewtopic.php?t=1252
Ciężko powiedzieć na co zwrócić uwagę, pewnie sam sobie bardzo dobrze poradzisz widząc po innych Twoich dziełach;]
red_eyed_rider [Usunięty]
Wysłany: 2015-03-07, 20:13
No i przyszedł Wossner w rozmiarze 100,93 zapakowany jak cukiereczek. Orientuje się ktoś do ilu konkretnie podnosi stopień sprężania?
Silnik rozbebeszony, kartery wstępnie umyte ,żeby sobie rąk nie brudzić Mam spisane prawie wszystkie łożyska z silnika, oprócz jednego igiełkowego które nie miało oznaczeń. Nie miałem również wałka w głowicy w związku z tym nie wiem jakie konkretnie łożyska należy zamówić, podpowie ktoś
Co do wałka to na 99% będzie to hotcams , większy dylemat mam co zrobić z korbą. Nowa czy profesjonalna regeneracja. Łożysko korbowód/czop wału to standardowe łożysko czy produkt stricte hondowski?
Wiek: 54 Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 612 Skąd: Stąd
Wysłany: 2015-03-07, 20:24
Oby się tylko ten wossner nie zatarł.masz tu takie zdjęcie http://hondadominator.pl/download.php?id=1915.
Ja mógłbym ci podać numery łożysk puki mam zdjętą pokrywę zaworów ale dopiero jutro,bo jutro będę w garażu.
red_eyed_rider [Usunięty]
Wysłany: 2015-03-07, 20:59
Każdy tłok można zatrzeć , kuty to nie synonim wiecznego niestety
Artek, i tak w tygodniu dopiero będę mógł pojechać do sklepu.
red_eyed_rider, Lozysko kulowe radialne, 18X37X9 (NTN), Lozysko kulowe radialne, 6904 źródło: http://czescihonda.motori...97,NX650V,3190, , tylko musisz pamiętać aby łożysko idące od strony zębatki miało uszczelnienie, bo inaczej olej nie będzie leciał do wałka i na krzywi ale na kulki łożyska. To dość pospolity błąd podczas remontu. Znam jednego mechanika cenionego serwisu motocyklowego w szczecinie który przy tym się zaje#$ł założył łożysko bez uszczelnienia co skończyło się dewastacją krzywek i wałka. A na dodatek zdemontował mechanizm dekompresatora nie zaślepiając otworu smarującego na wałku. Masakrator!!
edit: na motoriście są kody łożysk, ale zauważyłem że np. dla rocznika '89 występuje 6904C. Nie wiem jaki masz rocznik...
red_eyed_rider [Usunięty]
Wysłany: 2015-03-08, 20:02
Właśnie 89'
Z tego cy wymontowałem z silnika wynika ,że:
NTN 1210 wybierak
NTN 2012 kopa
NTN TM-SC035ICSIS szt 2 balanser
dwa łożyka były KOYO
6204RSD
6205
NTN 5204A
NTN6201 Rozrusznik
NTN6904
Na wale z tego co znalazłem to:
TM SC0887C3 400x900x200
SC07A08CST9PX1 350x800x185
Wałek:
18X37X9 (NTN)
6904
Na liście brakuje jednego małego łożyska igiełkowego które nie miało na sobie oznaczenia
możesz graty zamawiać przez forum z dostawą do domu i zniżką.
red_eyed_rider [Usunięty]
Wysłany: 2015-03-10, 21:45
W jaki sposób i gdzie?
Jutro oddam cylinder do szlifierza do roboty, i zamówię łożyska. Jak skończy wypadało by wyszkiełkować silnik bo złoty kolor dostał łuszczycy. Zastanawiam sie czy skręcić kartery do kupy do tego zabiegu?
Aaa i czekam na hotcamsa
EDIT:
No dobra , mam wszystkie łożyska oprócz tego na wałek które nie wiem niestety jakie ma być, oznaczenie hondowskie nie wiele pomaga. Łożyska zabolały jak drzazga w ... prawie 800pln
Wał oddałem do pana Stadtmillera, ma zdjąć korbowód i wydać wyrok co do korby.
red_eyed_rider [Usunięty]
Wysłany: 2015-05-11, 22:34
Udało mi się skompletować wszystkie fanty oprócz napinacza rozrządu który chyba będę musiał kupić w ASO bo nigdzie nie udało mi się go kupić na rynku wtórnym
Silnik miał złuszczoną powłokę lakierniczą więc przy okazji polakierowałem go tak ,żeby cieszył moje oko. Mam nadzieje ,że niedługo zagra jak należy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum