Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Remont generalny silnika Alibaby , RD 02
Autor Wiadomość
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2014-02-24, 07:19   

Tylko latać ;-)
 
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2014-02-27, 13:41   

Super, ja zawsze zwlekam z pierwszym odpałem, tak mi ręce truchleją;]
 
     
Piotrek_S65_AMG
[Usunięty]

Wysłany: 2014-03-20, 10:56   

Gratuluje :) ja też miałem generalkę silnika i po złożeniu wszystkiego jak książka pisze niestety nie mogę go odpalić :((
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2014-03-20, 18:37   

Alibaba i madart czy moglibyście dokładnie przez kilkaset kilometrów monitorować poziom oleju?
Było by to bardzo przydatne w ocenie tłoków OMP pod tym względem.
Dlaczego tak? Bo podobno wossner ma jakąś wadę fabryczną, ale na razie to nie jest pewne. Kilka hurtowni wstrzymało zakupy i wystosowało list do producenta. Wadliwy podobno jest system odprowadzania oleju przez pierścienie. Tłok OMP jest prawie identyczny jak oryginał, ale czy równie dobrze jak oryginał spełnia swoje funkcje...

Edyt:
Piotrek_S65_AMG, masz iskrę na świecy?
 
 
     
Alibaba 
Pan Alibaba


Wiek: 66
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 2131
Skąd: Hornówek
Wysłany: 2014-03-20, 20:16   

OK . Przejechane 170 km jak na razie poziom oleju bez zmian ale silnik dość mocno się grzeje więc przystanki co 20 km . unikam jazd miejskich i ciężkiego terenu. Czuję wyra 1/4 nie że silnik jest mocniejszy ale nie chcę jeszcze sprawdzać jego pełnych możliwości ale ten czas niebawem nadejdzie :twisted: :mrgreen:
 
 
     
cubiacus 
Husky TE 310


Wiek: 44
Dołączył: 04 Mar 2011
Posty: 932
Skąd: Łódź - Kraków
Wysłany: 2014-03-20, 21:24   

Ja tuż przed sprzedażą też wrzuciłem OMP i nie ubywało oleju, przynajmniej przez pierwsze 100km - potem już nabywca :-D
 
     
andrew
[Usunięty]

Wysłany: 2014-03-20, 21:43   

cubiacus napisał/a:
też wrzuciłem OMP i nie ubywało oleju, przynajmniej przez pierwsze 100km - potem już nabywca


moto od tego czasu ma przejechane chyba ok 2tys km i nie zauważyłem ubytku oleju. Fakt że na początku (przynajmniej tak mi się teraz wydaje) troszkę bardziej się grzał. Teraz wszystko ok, na dniach (jak tylko zdrowie mi pozwoli) będę wymieniał oliwę na nowy sezon to dokładnie sprawdzę ile oleju pozostało :)
 
     
dzoana 
krwiopijca


Wiek: 49
Dołączyła: 22 Maj 2011
Posty: 526
Skąd: Skoczów
Wysłany: 2014-03-21, 08:43   

Cytat:
silnik dość mocno się grzeje

Cytat:
Fakt że na początku (przynajmniej tak mi się teraz wydaje) troszkę bardziej się grzał.


a po czym to poznajecie i jak to sprawdzacie?
 
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2014-03-21, 09:16   

dzoana po tym, że ciebło promieniuje dużo mocniej od silnika. Można sprawdzać różnymi miernikami lub organoleptycznie - np. jak już cholernie parzy przez rękawicę w okolicach korka wlewu oleju to temp. jest wysoka :mrgreen: ;-)

Zaglądnij do tematów:
Pomiar temperatury oleju wewnątrz silnika
Temperatura
Temperatura oleju / silnika
 
 
     
Alibaba 
Pan Alibaba


Wiek: 66
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 2131
Skąd: Hornówek
Wysłany: 2014-04-21, 22:26   

przejechane ponad 1000 km , ustawiłem zaworki (niewiele się zmieniło) spuściłem olej a jutro wlewam świeży , filtra oleju nie wymieniam. Spalanie w tej chwili 6 l / 100 wiec muszę jeszcze popracować nad ustawieniem ga 1/4 nika. Czasem pierdolnie w tłumik przy odpuszczeniu gazu po gwałtownym przyspieszaniu . ?rubkę składu mieszanki mam wykręconą ok 4 obroty więc może troche za dużo i moze dla tego pali 6/100 ?
 
 
     
Alibaba 
Pan Alibaba


Wiek: 66
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 2131
Skąd: Hornówek
Wysłany: 2014-08-17, 17:43   

Przejechane 6 000 po remoncie , oleju nie bierze , żadnych dolewek nawet po Podhalu gdzie silnik nie 1/4 le dostał w dupę . Przeregulowałem ga 1/4 nik - śruba składu mieszanki na 3 obroty i chyba mniej pali i spokojniej pracuje. Temperatura oleju w ramie przy predkości 80-90 km/godz nie przekracza 90 oC , jeśli jadę 110 -120 czasem dochodzi do 120oC ale wystarczy na chwile odpuścić i obniża sie do 90-100. W ciężkim offie i wysokiej temp powietrza (Podhale) 110 0C wiec wydaje sie że wszystko gra. Jedyny problem to autodeko za który biorę się niebawem . Wygląda na to że tłoki OMP dają radę . :mrgreen:
 
 
     
HAL_9000
[Usunięty]

Wysłany: 2014-12-31, 23:28   

kmaj napisał/a:
Alibaba i madart czy moglibyście dokładnie przez kilkaset kilometrów monitorować poziom oleju?
Było by to bardzo przydatne w ocenie tłoków OMP pod tym względem.
Dlaczego tak? Bo podobno wossner ma jakąś wadę fabryczną, ale na razie to nie jest pewne. Kilka hurtowni wstrzymało zakupy i wystosowało list do producenta. Wadliwy podobno jest system odprowadzania oleju przez pierścienie. Tłok OMP jest prawie identyczny jak oryginał, ale czy równie dobrze jak oryginał spełnia swoje funkcje...

Edyt:
Piotrek_S65_AMG, masz iskrę na świecy?



Czy coś więcej wiadomo o owej wadzie fabrycznej pierścieni ?
 
     
Alibaba 
Pan Alibaba


Wiek: 66
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 2131
Skąd: Hornówek
Wysłany: 2015-01-17, 22:36   

Silniczek doczekał się wymiany drobnicy w dekompresatorze i sprężynki sprzęgiełka rozrusznika , wszystko opisane tutaj http://hondadominator.pl/...p?p=32543#32543 i tutaj http://hondadominator.pl/...er=asc&start=60
Nawet olej wlałem ten sam na którym jeździłem bo był czysty i po niedużym przebiegu 1,5 kkm .
 
 
     
Bicio 
biczson


Wiek: 106
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 1299
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2015-01-18, 10:42   

Ech te dekompresatory, sprzęgiełka, zawory i oleje... Kupiliby porządną fałkę i ile problemów mniej :mrgreen: Tylko co tu wtedy w zimę robić ;-)
 
 
     
Alibaba 
Pan Alibaba


Wiek: 66
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 2131
Skąd: Hornówek
Wysłany: 2015-01-18, 11:35   

Cała w tym zabawa szczególnie remonty towarzyskie przy piwku im więcej do roboty tym lepiej a potem jesteś pewny że w trudnych warunkach nic się nie wysypie :mrgreen: Najważniejsze że wszystko można w miarę tanio ogarnąć. Oczywiście dzięki Waszym doświadczeniom i wiedzy ;-)
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 12