Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Remont generalny silnika Alibaby , RD 02
Autor Wiadomość
Alibaba 
Pan Alibaba


Wiek: 66
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 2131
Skąd: Hornówek
Wysłany: 2014-02-05, 21:25   Remont generalny silnika Alibaby , RD 02

Remont góry silnika i rozrząd do wymiany. Przebieg wg licznika 48 000. Zużycie oleju bezpośrednio przed remontem 1 l / 1000 km . W trakcie równomiernej jazdy silnik był cieplejszy od innych silników . Zwiększyło się także spalanie do 7 l/ 100 . A to kilka fot po zdjęciu głowicy.




Luz na tłoku względem cylindra 0,5 mm i teraz pytanie czy wystarczy pierwszy czy będzie trzeba robić od razu 2 szlif , ale to dopiero po dokładnych pomiarach tych elementów. Na razie mam problem z dobraniem klucza do odkręcenia cylindra.
Ostatnio zmieniony przez Raviking 2014-02-07, 22:31, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
     
Sosna 
Sosna


Wiek: 43
Dołączył: 07 Kwi 2012
Posty: 107
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2014-02-05, 22:18   

kiedyś wyczytałem w gazecie z opisem dominatora chyba ?wiat Motocykli że po 50 tyś wkłada się inny rozmiar tłoka bez szlifu i zapierdziela dalej i ja tak zrobiłem. Wymieniłem nowe serce pierścienie sworzeń luz był minimalny przy nowym tłoko stary jak włożyłem to latał jak oszalały też spalał olej bo uszkodził się pierścień olejowy, szlifowałem zawory wymiana wałka i śmiga się dalej. Ale nie strugam mądrego można poszukać ja specjalnie książkę kupiłem po niemiecku przed naprawą\ Naprawa 4tyś zamawiane części Honda Sikora Bielsko Biała Powodzenia
 
 
     
zuczek 38 


Wiek: 53
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1188
Skąd: Sosnowo
Wysłany: 2014-02-05, 23:03   

Alibaba, Takiej pięknie wypalonej głowicy i tłoka nie widziałem jeszcze aż dziwne że 1 l oleum brał i nie ma nagaru . A mówiłem je 1/4 dzić do końca jeszcze ze 20kkm byś zrobił z powodzeniem a to tylko 20l oleum czyli jakieś 600 zł a tal remont wyjdzie dużo drożej :-P
pozdrawiam i życzę przyjemnego skrecania :-)
 
 
     
Alibaba 
Pan Alibaba


Wiek: 66
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 2131
Skąd: Hornówek
Wysłany: 2014-02-05, 23:28   

zuczek 38, Katowałem równo i może dla tego ładnie sie wypalał ale nie bierzesz pod uwage tego że mocno się grzał w porównaniu z innymi motkami np w dodze na Sraz. Zaczynały sie kopoty z rozruchem a po przegrzaniu pewnie , wałek i jeszcze poare innych rzeczy byo by do wymiany . Zobacz jak wyglada delikatnie przytarty tłok w postach po niżej . Trzy sezony przelatałem nie oszczedzając maszyny i coś mu się należy . Rozrząd bezwzglednie do wymiany więc przy okazji załatwię cały komplet i bedzie święty spokój na długo :mrgreen:
Mam nadzieje że zmieszczę się w kwocie 1000 pln ale o tym w szczegółach zamelduje po złożeniu silnika . :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez Alibaba 2014-02-08, 16:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2014-02-06, 11:03   

Alibaba napisał/a:
... Luz na tłoku względem cylindra 0,5 mm i teraz pytanie czy wystarczy pierwszy czy będzie trzeba robić od razu 2 szlif , ale to dopiero po dokładnych pomiarach tych elementów. Na razie mam problem z dobraniem klucza do odkręcenia cylindra.


Ali nie sugeruj się luzem tłoka względem cylindra nad pierścieniami. Do stwierdzenia czy jaki jest luz rzeczywisty musisz wykonać pomiary jak w serwisówce czyli pod pierścieniami i prostopadle do osi sworznia - tłok nie jest idealnie okrągły.

Problem zapewne jest ze śrubą prawą przednią. Poświęć 12 i oszlifuj ją dookoła, tylko taką lepszą bo mi się za pierwszym razem łeb tej śruby trochę obrobił i było sporo kombinowania.
 
 
     
Radekmoto3 


Wiek: 37
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 183
Skąd: Czarnowąsy
Wysłany: 2014-02-06, 14:54   

Ali a gdzie wysyłasz głowice do remontu,bo ja swoją też muszę gdzieś wysłać??
 
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2014-02-06, 17:57   

Ja wlasnie odebrałem z firmy Dziak, sprawdzenie glowicy i frezowanie gniazd pod nowe ssące 70zł - wydechy też ladnie obrobili, szlif cylindra pod tłoka 60 wiec uwazam ze ceny calkiem spoko
http://www.auto-szlif.pl/kontakt_s70.html
 
     
cubiacus 
Husky TE 310


Wiek: 44
Dołączył: 04 Mar 2011
Posty: 932
Skąd: Łódź - Kraków
Wysłany: 2014-02-06, 18:01   

Eh, mój ulubiony Dominik u lekarza :-P Aż łezka się kręci w oku...

Ale będzie teraz rakieta :-D

Madart, a od czego ta głowica, bo przecie nie Gasika :-D ?
 
     
Radekmoto3 


Wiek: 37
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 183
Skąd: Czarnowąsy
Wysłany: 2014-02-06, 18:13   

Właśnie tam chce oddać i się tylko upewniam:)
 
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2014-02-06, 19:27   

no od domina rzecz jasna :)
 
     
Alibaba 
Pan Alibaba


Wiek: 66
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 2131
Skąd: Hornówek
Wysłany: 2014-02-07, 00:04   

szlif będę prawdopodobnie robił tutaj http://www.szlifierniawaw.entro.pl/ na razie zamawiam cześći , oringi i uszczelniacze . Uszczelniacz olejowy który siedzi w prawym deklu na wał 14x22x5 i oringi doprowadzajace do pompy olejowej 7x1,7 i 9,6x1,9 za te 3 sztuki 34 pln w motoriście
 
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2014-02-07, 11:51   

Alibaba, jak wygląda główka korbowodu?
 
 
     
Alibaba 
Pan Alibaba


Wiek: 66
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 2131
Skąd: Hornówek
Wysłany: 2014-02-07, 14:37   

Robię pierwszy szlif do tłoka OMP 100,05 z luzem 0,03 wymieniam uszczelniacze i część oringów , zawory dotarte ale nie jestem zadowolony z gniazd wydechowych w głowicy , ponieważ mają lekkie przebarwienia lub minimalne wżery których juz nie mogę dotrzeć. Po sprawdzeniu szczelności trzymają więc chyba tak zostawię. Główka korbowodu wygląda dobrze nie mam aparatu żeby zrobić porzadne zdjecie , Nie ma rys a sworzeń ma minimalny luz. Za to stary tłok wyglada jak na zdjeciu.
 
 
     
Alibaba 
Pan Alibaba


Wiek: 66
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 2131
Skąd: Hornówek
Wysłany: 2014-02-08, 15:50   

W tej chwili mam problem ze zdjęciem uszczelki cylindra łączącej blok , siedzi jak przyklejona na cylindrze i nie jest uszkodzona . Zastanawiam się czy ją zrywać i jeśli tak to jakie macie sposoby na dokładne oczyszczenie bez uszkodzenia gładzi pod uszczelką. A może ją zostawić ?
 
 
     
blaadee
[Usunięty]

Wysłany: 2014-02-09, 00:35   

Również jestem na etapie remontowania silnika przez własna głupote, przytarcie bez stanu oleju, w centralnym lecie przy patelni z nieba :-( no i przy osterj pizdz....e na asfalcie ( tylna zebatka 46).
http://www.sendspace.pl/f...5130e28120/view
http://www.sendspace.pl/f...e37690b9d1/view
Z tym ze u mnie pasowanie niby ma być 0,07 ale zrobie 0,06 :)

Koszty remontu sa przeogromne w porównaniu z dolną uszczelką spod cylindra :-|
. Są preparaty na uszczelki ale nie polecam ich poniewaz niszczą farbe z połówqe i utleniają nawet aluminium po jakimś tam czasie ( chyba ze okleisz wszystko dookoła starannie ) . Nie ma co oszczedzac na taniej uszczelce spod cylindra :oops: jest zapewne przegrzana, twarda itd...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 12