Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Remont generalny silnika Alibaby , RD 02
Autor Wiadomość
padzio
[Usunięty]

Wysłany: 2014-02-09, 22:05   chyba się dołącze

Aliiii, Twój ??? Ten piękny.... kurka. Zostaję fanem topicu. Już niebawem zabieram się za swojego. Ponad 60k. Nie ma na co czekać, prawda?
Ps.
Planujesz jakieś "ulepszenia"? I nie pytam o kolor tłoka :)
 
     
Alibaba 
Pan Alibaba


Wiek: 66
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 2131
Skąd: Hornówek
Wysłany: 2014-02-09, 22:22   

nie planuje żadnych ulepszeń , prosty tani remoncik mam nadzieję w dobrym momencie. Oznaką która mnie najbardziej niepokoiła to b. wysoka temperatura silnika w trakcie jazdy. Olej robił się czarny już 1000k po wymianie więc te objawy były wystarczajacym argumentem do rozpoczynania remontu. Silnik nie był nigdy rozbierany ale podejrzewam że przebieg miał większy niż na liczniku. Reszta jest w b dobrym stanie i motorek jeszcze polata :mrgreen:
Padzio, myślę że nie ma na co czekać jeszcze masz czas żeby wszystko ogarnąć przed sezonem.
 
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2014-02-10, 17:16   

Ali wlasnie tez zrywalem ta uszczelke spod cylindra, hadra siedziała piekielnie mocno i musialem wszystko zeskrobywac nozykiem
 
     
Alibaba 
Pan Alibaba


Wiek: 66
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 2131
Skąd: Hornówek
Wysłany: 2014-02-10, 17:19   

ja dzisiaj odpuściłem skrobanie , zobaczę może tam gdzie bedą robić szlif coś poradzą :roll: . Boje się że porysuję gład 1/4 pod uszczelką. Próbowałem odmoczyć rozpszczalnikem wodą z mydłem i nic nie rusza , może ktoś z Was ma jakiś dobry sposób na tą uszczelkę.
 
 
     
Sosna 
Sosna


Wiek: 44
Dołączył: 07 Kwi 2012
Posty: 107
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2014-02-10, 20:00   

spróbuj do benzyny ekstrakcyjnej niech nasiąknie ta uszczelka lub ropie
 
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2014-02-10, 21:53   

Jak czyściłem ostatnio wszystkie uszczelki z bloku silnika oraz kap to używałem zwykłego ostrza tapeciaka, tylko że wyginałem go w rękach tak aby był lekko wypukły w stronę zbieranej uszczelki. Idzie sobie rękoma ten profil ugięcia łatwo regulować. Nic nie porysowałem , a uszczelki pozeskrobywałem dość łatwo i dokładnie.
 
     
Alibaba 
Pan Alibaba


Wiek: 66
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 2131
Skąd: Hornówek
Wysłany: 2014-02-11, 21:26   

przy okazji rozebrałem i oczyściłem ga 1/4 nik , zrobiłem nowy gwint ze sprężynki w głowicy i wykompałem łańcuch napędowy w nafcie moczy sie teraz w starym oleju silnikowym na pewno to mu nie zaszkodzi. Na dniach powinny przyjść części i zawiozę cylinder do szlifowania i cały czas się zastanawiam jaki zrobić luz na tłoku bo tolerancja jest 0,02 - 0,05 (będę miał tłok OMP 100,50 )
 
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2014-02-12, 08:15   

Cześć Alibaba, NO z tą tolerancją to faktycznie rozrzut. Ja bym dał po środku z przewagą na 0,3.
Kilka osób zakładało te tłoki. Może zapodaj jakiś temat nowy.
 
 
     
Alibaba 
Pan Alibaba


Wiek: 66
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 2131
Skąd: Hornówek
Wysłany: 2014-02-13, 18:58   

Luz na tłoku robię w górnej tolerancji serwisowej 0,05 jutro odbieram tłok i głowice z frezowanymi tulejami . Cały czas zastanawiam się nad potrzebą smarowania nowych uszczelek silikonem . Wiem że fabrycznie smarowali uszczelkę łączącą cylinder z blokiem na reszcie uszczelek nie było żadnego szuwaksu. Może macie jakieś refleksje n.t.t :-/
 
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 36
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1141
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2014-02-13, 21:18   

Moim zdaniem pasowanie w górnej granicy będzie odpowiednie. Ogólnie przy projektowaniu (w PL) silników chłodzonych powietrzem stosuje się luz 0,1 a w chłodzonych cieczą 0,05. Większość starych szlifierzy od razu zaproponuje takie pasowanie ;)
Wiadome Japończycy mają swoje normy i w technice przeganiają resztę świata o kilkadziesiąt lat.

Sprawd 1/4 jeszcze jak podaje producent tłoka. Pasowanie +0,03-0,05 jest w serwisówce, a np. na opakowaniu wossnera podane pasowanie jest 0,06-0,07.


Pisałem w SzouBoks, ale tam czasem umyka więc przepiszę:
Uszczelek ani stalowych i papierowych nie smaruj. Powierzchnie do których będą przylegać uszczelki odtłuść benzyną ekstrakcyjną lub innym zmywaczem (uważaj na lakier). Na metalowych uszczelkach jest farba, która się zgrzewa pod wpływem temperatury ze stykającymi się elementami.

Domyślam się, że chodzi o stronę 7-6 w serwisówce, gdzie na fotografii zaznaczyli miejsce do smarowania. Tam chodzi o posmarowanie dolnej części tulei, a nie uszczelki cylindra. Najlepiej przesmarować kartery a tuleja niech będzie sucha. Dlaczego tak, bo uszczelki papierowe puchną jak się je czymś nasączy. Jak skręcisz na sucho i potem dojdzie do niej olej to uszczelni bardzo solidnie. Robiłem tak u siebie i nie miałem ani jednego miejsca na silniku gdzie by się coś pociło ;-)
 
 
     
Alibaba 
Pan Alibaba


Wiek: 66
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 2131
Skąd: Hornówek
Wysłany: 2014-02-14, 14:35   

odebrany cylinder po szlifie i głowica po frezowaniu gniazd. Czy pierścienie wkładamy markerem do góry ? Każdy pierścień ma inny wymiar więc kolejność jest wymuszona.
https://picasaweb.google.com/weronikaiadam/Remont?authkey=Gv1sRgCKX5xvvb8pTPkAE#5980260305504803250
Ostatnio zmieniony przez Alibaba 2014-02-21, 19:53, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 36
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1141
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2014-02-14, 15:16   

Alibaba napisał/a:
odebrany cylinder po szlifie i głowica po frezowaniu gniazd. Czy pierścienie wkładamy markerem do góry ? Każdy pierścień ma inny wymiar więc kolejność jest wymuszona. https://picasaweb.google.com/weronikaiadam/Remont?authkey=Gv1sRgCKX5xvvb8pTPkAE#5980260305504803250


Tak, pierścienie markerami do góry.

Głowica pięknie wyczyszczona. Używałeś jakiejś chemii?
 
 
     
managa 
Pani Administartor


Wiek: 34
Dołączyła: 30 Sty 2011
Posty: 3704
Skąd: Siewierz
Wysłany: 2014-02-14, 15:20   

Szybko Ci to idzie :)
 
 
     
Alibaba 
Pan Alibaba


Wiek: 66
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 2131
Skąd: Hornówek
Wysłany: 2014-02-14, 15:46   

kmaj, szczotka do mycia naczyń i ludwik na zewnątrz , a w środku tam gdzie grzybki zaworów mała szczotka druciana z mosiądzu na szlifierce kątowej i jazda.
Managa, i tak mi sie wydaje że wszystko strasznie długo trwa, teraz to poczekam bo z motoristy idą uszczelniacze do dekla i pompy , mają być w przyszłym tygodniu :evil:
 
 
     
Alibaba 
Pan Alibaba


Wiek: 66
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 2131
Skąd: Hornówek
Wysłany: 2014-02-14, 21:08   

Po odebraniu głowicy i cylindra poświeciłem dość dużo czasu na mycie benzyną ekstrakcyjną przedmuchiwanie i suszenie . Wszędzie były opiłki i pozostałości pasty po obróbce gniazd zaworowych.
Uzbroiłem głowicę w zawory ( sprężyny małym zwojem do dołu ) pamiętajcie o podkładkach pod sprężyny , niestety potrafią się gubić bo po demontażu sprężyn sa przyklejone olejem do głowicy.
Miałem tez troche zabawy z nakładaniem pierścieni , tak wygląda kolejność pierścieni w tłoku OMP zamki rozstrzelone co 120 stopni https://picasaweb.google.com/weronikaiadam/RemontDomikaCd?authkey=Gv1sRgCNLsi_DXk8WSCQ#5980364857566076562
na następnym zdjęciu są oringi 13x10 które dostałem w komplecie z uszczelkami na top właśnie nie wiem gdzie bedą pasowały ?
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 8