Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
ga 1/4 nikowe problemy - dławienie na wysokich obrotach
Autor Wiadomość
michal_dr350
[Usunięty]

Wysłany: 2013-08-26, 00:39   ga 1/4 nikowe problemy - dławienie na wysokich obrotach

Nie mam już pomysłu co może być przyczyną. Silnik po remoncie, filtr powietrza czysty, ga 1/4 niki wyczyszczone (ga 1/4 niki, bo w XL 600 są dwa ;-) ) a dzieją się takie cyrki, podczas jazdy przy ponad 5tys obrotów zaczyna się dławić, podczas przyśpieszania jest to bardzo denerwujące, przyśpieszać przyśpiesza, ale to nieregularne szarpanie jest nie do zniesienia :evil:

Dodam, że przed remontem to szarpanie tez występowało/

Kolejna rzecz, w ga 1/4 nikach mam podniesione na maxa obie iglice bo przed remontem mieszanka była uboga, po remoncie chciałem wzbogacić mieszankę. Dzisiaj miałem trochę czasu więc wykręciłem kontrolnie świecę, a elektroda jest bialutka :roll:
coś tu nie gra, iglice na maksa podniesione, a mieszanka jeszcze bardziej uboga niż przed remontem na iglicach ustawionych zgodnie z serwisówką, a powinno być zupełnie odwrotnie, o co tutaj chodzi :roll:
 
     
nx-rider 
Dawid


Wiek: 41
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 874
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2013-08-26, 07:07   

A nie łapie Ci lewego powietrza na króćcu albo sam króciec nie jest gdzieś pęknięty?
 
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2013-08-26, 09:11   

zawsze mozesz sprobowac dodac podkladki pod iglice albo wieksze dysze, jesli to to
 
     
michal_dr350
[Usunięty]

Wysłany: 2013-08-26, 11:04   

nx-rider napisał/a:
A nie łapie Ci lewego powietrza na króćcu albo sam króciec nie jest gdzieś pęknięty?


wszystko jest szczelne, w XL 600 między ga 1/4 nikami a głowicą jest plastikowa podkładka i króciec, zarówno w podkładce jak i króćcu są nowe uszczelki. Nawet kadzidełkiem sprawdzałem czy gdzieś nie wciąga dymu i wszystko jest ok

madart napisał/a:
zawsze mozesz sprobowac dodac podkladki pod iglice albo wieksze dysze, jesli to to


madart wiesz gdzie mogę kupić większe dysze :?:
Wystarczy zmienić tylko dysze główne w obydwu ga 1/4 nikach, czy wszystkie dysze :?:

Trochę to dziwne, bo ga 1/4 nik jest seryjny, nic w nim nie było grzebane, a tutaj takie dziwne rzeczy się dzieją :roll:

czyżby szlif i nadwymiarowy tłok tak bardzo zwiększyły pojemność żeby seryjny ga 1/4 nik nie wyrabiał z maksymalnie podniesionymi iglicami :roll:

Jeszcze mi przychodzi do głowy wyprzedzenie zapłonu, czy 1/4 le ustawiony kąt też może być przyczyną że elektroda świecy jest śnieżno biała :?:

I jeszcze tłumik mnie gryzie, jest seryjny, ale może przez te wszystkie lata coś się przytkało w środku i przepustowość się obniżyła, pojadę dzisiaj na odludzie i odkręcę tłumik, pojeżdżę trochę i zobaczę czy przydławianie występuje
 
     
Damianel
[Usunięty]

Wysłany: 2013-08-27, 07:28   

michal_dr350 napisał/a:
wszystko jest szczelne, w XL 600 między ga 1/4 nikami a głowicą jest plastikowa podkładka i króciec, zarówno w podkładce jak i króćcu są nowe uszczelki. Nawet kadzidełkiem sprawdzałem czy gdzieś nie wciąga dymu i wszystko jest ok

te podkładki ebonitowe lubią pękać ale jak mówisz że dymu nie wciąga to GIT

michal_dr350 napisał/a:

Wystarczy zmienić tylko dysze główne w obydwu ga 1/4 nikach, czy wszystkie dysze :?:

Tuningowe zestawy dysz(dynojet) dedykowane do niektórych motocykli które zakłada się np przy przelocie mają wszystkie dysze i iglice więc raczej całość
mam chyba 6 ga 1/4 ników(dwa komplety i chyba jeden główny) porozkręcane na części pierwsze i sprzedam cokolwiek może ci pomoże.
Cytat:
Trochę to dziwne, bo ga 1/4 nik jest seryjny, nic w nim nie było grzebane, a tutaj takie dziwne rzeczy się dzieją :roll:
czyżby szlif i nadwymiarowy tłok tak bardzo zwiększyły pojemność żeby seryjny ga 1/4 nik nie wyrabiał z maksymalnie podniesionymi iglicami :roll:

Raczej to nie tego wina co najwyżej miałbyś za mało mocy ale niech ktoś się jeszcze wypowie ;-)

michal_dr350 napisał/a:
Jeszcze mi przychodzi do głowy wyprzedzenie zapłonu, czy 1/4 le ustawiony kąt też może być przyczyną że elektroda świecy jest śnieżno biała :?:
to na pewno nie wina zapłonu

michal_dr350 napisał/a:
I jeszcze tłumik mnie gryzie, jest seryjny, ale może przez te wszystkie lata coś się przytkało w środku i przepustowość się obniżyła, pojadę dzisiaj na odludzie i odkręcę tłumik, pojeżdżę trochę i zobaczę czy przydławianie występuje
taki problem z kolorem świecy mógłby powodować co najwyżej wydech o pełnym przelocie bez rasowania ga 1/4 nika.
 
     
michal_dr350
[Usunięty]

Wysłany: 2013-08-27, 11:20   

Damianel napisał/a:
Tuningowe zestawy dysz(dynojet) dedykowane do niektórych motocykli które zakłada się np przy przelocie mają wszystkie dysze i iglice więc raczej całość
mam chyba 6 ga 1/4 ników(dwa komplety i chyba jeden główny) porozkręcane na części pierwsze i sprzedam cokolwiek może ci pomoże.


siedziałem do 3 w nocy i rozgryzłem temat :-) odkopałem w sieci serwisówkę do PD04 (do tej pory bazowałem na serwisówce z PD03, która ma trochę inne ga 1/4 niki). Według właściwej serwisówki, moje ga 1/4 niki o symbolu PH69B powinny być wyposażone w dysze główne 108 - czyli wszystko mam seryjnie. W PD04 były też ga 1/4 niki PH69A i one miały już dysze 120 :-)

Damianel, jak możesz to spójrz czy w swoich zapasach nie masz przypadkiem takich dyszek :-)

Jeśli masz Ga 1/4 niki od PD03 to prawdopodobnie będziesz miał z większych dysz 120 i 125, w ostateczności mogą być takie, najwyżej iglice opuszczę :->

Damianel napisał/a:
to na pewno nie wina zapłonu


ufff to dobrze, już się bałem że trzeba tam grzebać

Damianel napisał/a:
taki problem z kolorem świecy mógłby powodować co najwyżej wydech o pełnym przelocie bez rasowania ga 1/4 nika.


no w sumie racja...
Tak jak pisałem wcześniej, sprawdziłem bez tłumika wczoraj, dało się wyczuć delikatnie lepszy moment obrotowy, z niskich obrotów tak do 5tys żwawo zrywał na koło, a z tłumikiem trzeba go było szarpnąć na kierownicę przy dodawaniu gazu ;-)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 13