Wysłany: 2013-08-26, 00:39 ga 1/4 nikowe problemy - dławienie na wysokich obrotach
Nie mam już pomysłu co może być przyczyną. Silnik po remoncie, filtr powietrza czysty, ga 1/4 niki wyczyszczone (ga 1/4 niki, bo w XL 600 są dwa ) a dzieją się takie cyrki, podczas jazdy przy ponad 5tys obrotów zaczyna się dławić, podczas przyśpieszania jest to bardzo denerwujące, przyśpieszać przyśpiesza, ale to nieregularne szarpanie jest nie do zniesienia
Dodam, że przed remontem to szarpanie tez występowało/
Kolejna rzecz, w ga 1/4 nikach mam podniesione na maxa obie iglice bo przed remontem mieszanka była uboga, po remoncie chciałem wzbogacić mieszankę. Dzisiaj miałem trochę czasu więc wykręciłem kontrolnie świecę, a elektroda jest bialutka
coś tu nie gra, iglice na maksa podniesione, a mieszanka jeszcze bardziej uboga niż przed remontem na iglicach ustawionych zgodnie z serwisówką, a powinno być zupełnie odwrotnie, o co tutaj chodzi
zawsze mozesz sprobowac dodac podkladki pod iglice albo wieksze dysze, jesli to to
michal_dr350 [Usunięty]
Wysłany: 2013-08-26, 11:04
nx-rider napisał/a:
A nie łapie Ci lewego powietrza na króćcu albo sam króciec nie jest gdzieś pęknięty?
wszystko jest szczelne, w XL 600 między ga 1/4 nikami a głowicą jest plastikowa podkładka i króciec, zarówno w podkładce jak i króćcu są nowe uszczelki. Nawet kadzidełkiem sprawdzałem czy gdzieś nie wciąga dymu i wszystko jest ok
madart napisał/a:
zawsze mozesz sprobowac dodac podkladki pod iglice albo wieksze dysze, jesli to to
madart wiesz gdzie mogę kupić większe dysze
Wystarczy zmienić tylko dysze główne w obydwu ga 1/4 nikach, czy wszystkie dysze
Trochę to dziwne, bo ga 1/4 nik jest seryjny, nic w nim nie było grzebane, a tutaj takie dziwne rzeczy się dzieją
czyżby szlif i nadwymiarowy tłok tak bardzo zwiększyły pojemność żeby seryjny ga 1/4 nik nie wyrabiał z maksymalnie podniesionymi iglicami
Jeszcze mi przychodzi do głowy wyprzedzenie zapłonu, czy 1/4 le ustawiony kąt też może być przyczyną że elektroda świecy jest śnieżno biała
I jeszcze tłumik mnie gryzie, jest seryjny, ale może przez te wszystkie lata coś się przytkało w środku i przepustowość się obniżyła, pojadę dzisiaj na odludzie i odkręcę tłumik, pojeżdżę trochę i zobaczę czy przydławianie występuje
Damianel [Usunięty]
Wysłany: 2013-08-27, 07:28
michal_dr350 napisał/a:
wszystko jest szczelne, w XL 600 między ga 1/4 nikami a głowicą jest plastikowa podkładka i króciec, zarówno w podkładce jak i króćcu są nowe uszczelki. Nawet kadzidełkiem sprawdzałem czy gdzieś nie wciąga dymu i wszystko jest ok
te podkładki ebonitowe lubią pękać ale jak mówisz że dymu nie wciąga to GIT
michal_dr350 napisał/a:
Wystarczy zmienić tylko dysze główne w obydwu ga 1/4 nikach, czy wszystkie dysze
Tuningowe zestawy dysz(dynojet) dedykowane do niektórych motocykli które zakłada się np przy przelocie mają wszystkie dysze i iglice więc raczej całość
mam chyba 6 ga 1/4 ników(dwa komplety i chyba jeden główny) porozkręcane na części pierwsze i sprzedam cokolwiek może ci pomoże.
Cytat:
Trochę to dziwne, bo ga 1/4 nik jest seryjny, nic w nim nie było grzebane, a tutaj takie dziwne rzeczy się dzieją
czyżby szlif i nadwymiarowy tłok tak bardzo zwiększyły pojemność żeby seryjny ga 1/4 nik nie wyrabiał z maksymalnie podniesionymi iglicami
Raczej to nie tego wina co najwyżej miałbyś za mało mocy ale niech ktoś się jeszcze wypowie
michal_dr350 napisał/a:
Jeszcze mi przychodzi do głowy wyprzedzenie zapłonu, czy 1/4 le ustawiony kąt też może być przyczyną że elektroda świecy jest śnieżno biała
to na pewno nie wina zapłonu
michal_dr350 napisał/a:
I jeszcze tłumik mnie gryzie, jest seryjny, ale może przez te wszystkie lata coś się przytkało w środku i przepustowość się obniżyła, pojadę dzisiaj na odludzie i odkręcę tłumik, pojeżdżę trochę i zobaczę czy przydławianie występuje
taki problem z kolorem świecy mógłby powodować co najwyżej wydech o pełnym przelocie bez rasowania ga 1/4 nika.
michal_dr350 [Usunięty]
Wysłany: 2013-08-27, 11:20
Damianel napisał/a:
Tuningowe zestawy dysz(dynojet) dedykowane do niektórych motocykli które zakłada się np przy przelocie mają wszystkie dysze i iglice więc raczej całość
mam chyba 6 ga 1/4 ników(dwa komplety i chyba jeden główny) porozkręcane na części pierwsze i sprzedam cokolwiek może ci pomoże.
siedziałem do 3 w nocy i rozgryzłem temat odkopałem w sieci serwisówkę do PD04 (do tej pory bazowałem na serwisówce z PD03, która ma trochę inne ga 1/4 niki). Według właściwej serwisówki, moje ga 1/4 niki o symbolu PH69B powinny być wyposażone w dysze główne 108 - czyli wszystko mam seryjnie. W PD04 były też ga 1/4 niki PH69A i one miały już dysze 120
Damianel, jak możesz to spójrz czy w swoich zapasach nie masz przypadkiem takich dyszek
Jeśli masz Ga 1/4 niki od PD03 to prawdopodobnie będziesz miał z większych dysz 120 i 125, w ostateczności mogą być takie, najwyżej iglice opuszczę
Damianel napisał/a:
to na pewno nie wina zapłonu
ufff to dobrze, już się bałem że trzeba tam grzebać
Damianel napisał/a:
taki problem z kolorem świecy mógłby powodować co najwyżej wydech o pełnym przelocie bez rasowania ga 1/4 nika.
no w sumie racja...
Tak jak pisałem wcześniej, sprawdziłem bez tłumika wczoraj, dało się wyczuć delikatnie lepszy moment obrotowy, z niskich obrotów tak do 5tys żwawo zrywał na koło, a z tłumikiem trzeba go było szarpnąć na kierownicę przy dodawaniu gazu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum