no i nowa uszczelka zalozona silnik odpalil ladnie i jest cisza tylko kolana sie zrobily od razu czerwone nie wiem czy to normalne bo w garazu odpalalem i troche ciemniej jest a moze trzeba jeszcze wyregulowac zawory i mieszanke ?
Czy ktoś tez ma takie czerwone kolana?
W sobotę byłem na paradzie i działo mi się coś dziwnego jechaliśmy wolno no i troche sie za mocno grzał ale nagle zablokowało mi koło jakbym wciskał hebel na maxa odpalił bez problemu a po jakims czasie to samo działo sie tak tylko jak jeechałem wolno możliwe że przyczyna jest brak dekompresatora i jak zgasł to kompresja jest za mocna ?
Wiek: 43 Dołączył: 13 Sie 2012 Posty: 1897 Skąd: NYSA
Wysłany: 2014-03-31, 12:25
Dotarłeś już silnik?
Może być że gaśnie i komprecha blokuje tylne koło.
Raczej jak by złapał tłok to by nie odpalił od razu.
lukasz [Usunięty]
Wysłany: 2014-03-31, 13:35
wojtekk, Tłok mam stary robiłem tylko głowice i rozrząd. ale skoro komprecha blokuje kolo to jak to jest rozwiązane w xr które maja ręczne deko skoro uzywa się go tylko do odpalania ?
Wiek: 43 Dołączył: 13 Sie 2012 Posty: 1897 Skąd: NYSA
Wysłany: 2014-03-31, 22:59
lukasz, Jak jedziesz na 1 bez gazu i nagle moto traci zapłon to koło może ci przyblokować.
Jak działa ręczny dekompresator?
Po prostu przy odpalaniu trzymasz go poprzez klameczkę i uchylasz zawór jak autodeko tylko ono robi to jak nazwa wskazuje. Po kopnięciu puszczasz i moto gada. Kompresja już nie ucieka przez zawór aż zgasisz moto i ponownie wciśniesz klamkę.
lukasz [Usunięty]
Wysłany: 2014-04-01, 14:06
wojtekk, Wiem jak on działa, ale nie o to mi chodzi tylko o to że przy automatycznym gdy gasł to znowu deko zaczynało działać i wtedy koła nie blokowalo bynajmniej ja tak miałem a teraz gdy wywaliłem to kompresja jest duża i blokuje dlatego zastanawiam sie jak to jest rozwiązane w XRkach czy tam blokowanie koła jak zgaśnie to normalne?
Koledze na paradzie padł rozrusznik i bez dekompresatora w trzech chłopa nie moglismy go zapchać bo koło stało w miejscu.
Wiek: 43 Dołączył: 13 Sie 2012 Posty: 1897 Skąd: NYSA
Wysłany: 2014-04-01, 19:24
lukasz, w xr których?
Jak jest autodeko to po zgaśnięciu w trakcie jazdy koło jest zblokowane bo on uchyla zawór do momentu osiągnięcia przez wał pewnych obrotów.
Po zatrzymaniu analogicznie nie działa siła odśrodkowa na deko i uchyla zawór i nie ma komprechy która blokuje koło.
JAk masz ręczny to włączasz kiedy chcesz.
dekompresator w xr 400 jest zbudowany identycznie jak w nx 650 na wałku. Oprócz niego jest jeszcze ręczny, którego według mnie używanie ogranicza się jedynie do przewietrzenia komory po zalaniu, bo przy odpalaniu gdy działa automat jest on zbędny.
No a gdy nie działa automat lub go nie ma (inny wałek) to już dość skomplikowana procedura odpalania na kopę. Z tego co pamiętam domi na pych dało się odpalić dopiero na 3cim biegu i to z dobrą trakcją na kole i powolnym wysprzęgleniem aby tej trakcji nie zgubić. Na niższych blokowało koło. No ale może da się na dwójce jak ktoś 100kg dociąży, bo ja to waga piórkowa;]
lukasz [Usunięty]
Wysłany: 2014-04-01, 21:49
wojtekk, Chodzi mi o XR 600 dziwne tylko ze jak miałem autodeko to nawet jak gasł to nigdy koła mi nie zblokowało a teraz podczas parady dwa albo trzy razy i to mnie martwi.
To była moja ostatnia parada chyba bo szkoda sprzęta aby się tak grzał.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum