Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
No i krówka żarła, żarła i zdechła :-/
Autor Wiadomość
Habit
[Usunięty]

Wysłany: 2013-07-31, 20:30   

Teraz wytrzyj sobie ładnie głowicę (od strony tłoka) do sucha, postaw tak żeby króciec od ga 1/4 nika był na górze i nalej do niej np. ropy i obserwuj czy zawory są szczelne (czy nie robi się wilgotne między gniazdem a zaworem... Powtórz od strony wydechowej i będziesz wiedział jak tam gniazda się mają:)
 
     
Bolo 
BoloLoLo


Wiek: 43
Dołączył: 21 Lip 2011
Posty: 829
Skąd: Szczygłowice
Wysłany: 2013-07-31, 20:43   

Jutro zrobię jak mówisz.
Ale ja mam podejrzenia, że gniazdo lata. Wydaje mi się, że jak zawór je dociska to będzie OK, ale w czasie pracy może być lu 1/4 ne.
 
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2013-08-01, 07:44   

Zrób jak habit, pisze i będziesz coś już wiedział. Napisz jak wynik szczelności.
Teraz jak nie kopcił i nie wdupcał oleju to zostaw rozbieranie na tym etapie, ale dobrze by było zmierzyć pierścienie.
 
 
     
Bolo 
BoloLoLo


Wiek: 43
Dołączył: 21 Lip 2011
Posty: 829
Skąd: Szczygłowice
Wysłany: 2013-08-02, 17:19   

Próba szczelności wykonana. Niestety 2 zawory przepuszczają. 1 ssący i 1 wydechowy (po przekątnej).
Ssący słabo ale przepuszczał a wydechowy (ten od deko) to już dość znacznie przeciekał. Jutro oddaję głowicę tam gdzie robili mi to w zeszłym roku :/ Może głupio im się zrobi i w końcu się przyłożą :)
Zdam relację jak odbiorę. Pewnie dopiero po urlopie. Będę wtedy potrzebował waszej pomocy aby to poskładać z powrotem :)
PS. Podejrzewam, że uszczelki nie nadają się do powtórnego montażu ??
 
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2013-08-02, 23:03   

wymień wszystkie uszczelki i będzie spokój. Zwłaszcza pod głowicą a tą pod deklem klawiatury możesz pokombinować bo droga.
 
 
     
Bolo 
BoloLoLo


Wiek: 43
Dołączył: 21 Lip 2011
Posty: 829
Skąd: Szczygłowice
Wysłany: 2013-08-03, 19:16   

po oczyszczeniu nagarów ukazało się pęknięcie głowicy od otworu na świecę w kierunku gniazda zaworu wydechowego :cry: głowica pojechała do firmy regenerującej głowice ale nie wiem czy będą chcieli spawać :cry: Jeśli nie oni to dajcie jakieś namiary na sprawdzone firmy regenerujące głowice bo już ma 2 pęknięte w garażu :cry:
 
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2013-08-03, 21:51   

Bolo, pytaj kolegi yukikaze
 
 
     
Damianel
[Usunięty]

Wysłany: 2013-08-03, 23:35   

Jeśli będziesz chciał to spawać to i gniazdo do wymiany i wszystkie gwinty do poprawienia...
 
     
Bolo 
BoloLoLo


Wiek: 43
Dołączył: 21 Lip 2011
Posty: 829
Skąd: Szczygłowice
Wysłany: 2013-08-04, 18:12   

Damianel napisał/a:
Jeśli będziesz chciał to spawać to i gniazdo do wymiany i wszystkie gwinty do poprawienia...

Wszystkie to znaczy ?? Podejrzewam że gwint na świecę to na pewno. W ogóle to chyba nowy otwór trza będzie zrobić bo stary chyba zaleją.
 
 
     
Damianel
[Usunięty]

Wysłany: 2013-08-04, 18:30   

Dlaczego mieliby go zalać spaw kosztuje jest pracochłonny :] naprawią to tak że rozwięrcą i wkręcą tulejkę z gwintem i to jest zajebista opcja bo takiego gwintu już nie przekręcisz a reszta będziesz musiał zobaczyć długą, wszystkie gwinty do przykręcenia pokrywy razem z tym środkowym na dużą śrubę bo będą mogły spuchnąć i jak są osłabione to padną przy dokręcaniu więc sprawd 1/4 to na miejscu. A jak prowadnice i zawory? Ciekawe jak prowadnice zareagują na taki zabieg . . .
 
     
Damianel
[Usunięty]

Wysłany: 2013-08-04, 18:41   

Taka naprawa głowicy to dylemat bo nie raz czytałem jak koleś przeserwisował w podobny sposób całą głowice i po 1Kkm wypadło mu nowe gniazdo! zostawić też chujnia chociaż ja w XL zostawiłem a były dwa pęknięcia i zrobiła ze 3-4Kkm na pełnej manecie więc loteria... w dominatorze jak miałem było jedno malutkie też zostawiłem i zjechałem pół Polski a motocykl nadal je 1/4 dzi po Lublinie, kupić inna skąd wiesz że zaraz nie powstanie pęknięcie i nie zrobi się to samo. NXy nie są jeszcze tak poprzegrzewane jak stare wysłużone XLki a i większość jest inaczej użytkowanych i dlatego te pęknięcia nie są aż tak gro 1/4 ne.
Osobiście robiłbym całą głowice jak by mi zależało na sprzęcie bo wiem co mam. Mam w Lublinie takiego magika od spawania tigiem. Ludzie przywożą mu graty do pospawania aż z wawy i widziałem jak kiedyś spawał pęknięcie w głowicy samochodowej.
Na początku pomocnik wydarł mięsa aż poniżej pęknięcia koleś to potem zalał i zgrubna obszlifował i dalej do naprawy głowic nowe gniazda i sprawdzenie gwintów. To była jakaś sportowa głowica więc się chyba opłacało...
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2013-08-04, 20:57   

Standardowa procedura. Jak jest pęknięcie to wiadomo, że trzeba mięso wydrzeć, inaczej nie ma po co ruszać.
 
 
     
Yukikaze
[Usunięty]

Wysłany: 2013-08-05, 19:31   

Bolo to nic strasznego :mrgreen:

DSC02806.JPG
Mam tak ...
Plik ściągnięto 101 raz(y) 107,67 KB

DSC02646.JPG
A miałem tak ...
Plik ściągnięto 71 raz(y) 3,46 MB

 
     
michal_dr350
[Usunięty]

Wysłany: 2013-08-06, 01:43   

u mnie jak spawali dwa pęknięcia przy świecy to gwintu nie zaczepiali
 
     
Damianel
[Usunięty]

Wysłany: 2013-08-06, 08:03   

michal_dr350, w jaki sposób mogli tak zrobić jeśli te pęknięcia idą po gwincie pytanie tylko na jaką głębokość?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14