Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Dziwna sprawa z pompą oleju
Autor Wiadomość
bezioprzemek
[Usunięty]

Wysłany: 2015-07-16, 19:04   Dziwna sprawa z pompą oleju

Witajcie ponownie, spotkała mnie dzisiaj dziwna sytuacja. Wczoraj pojechałem się przejechać, sprawdziłem olej patrze pół bagnetu. Dzisiaj również zrobiłem podobna trase ok 20 km i niby na bagnecie minimum. Przecież nie możliwe ze po 20 km wyciągnie pół bagnetu nagle.

Dodam że olej sprawdziłem odrazu po zgaszeniu. Pompa nie trzyma oleju w ramię czy jak ?

Wiem że olej spływa ale tak szybko ? Pozdrowki
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2015-07-16, 19:27   

na dobrej pompie olej siedzi caly czas, zeby tak szybko ci spadla to chyba by musial zaworek zwrotny byc otwarty
wlej 100ml i sie przejedz kawalek, :roll:
 
     
bezioprzemek
[Usunięty]

Wysłany: 2015-07-16, 19:34   

A jeszcze coś mi się przypomniało. Wczoraj jeszcze przed tą przejażdżką zrobiłem chyba z 15 km i było też minimum, potem wieczorem drugi raz jazda i połowa no i dzisiaj minimum. Także śmieszna sprawa 200 km temu dolalem 300ml
 
     
Artek 
Bus drajwer


Wiek: 54
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 612
Skąd: Stąd
Wysłany: 2015-07-16, 19:35   

bezioprzemek, Ja już nauczyłem,żeby nie oceniać stanu oleju po jednym wyciągnięciu bagnetu,bo raz jest na minimum,a jak się przejadę lub następnego dnia rano na zimnym silniku jest full,moja ma też tak,że na GORĄCYM silniku,zaraz po zgaszeniu mam 3/4 bagnetu,a jak uruchomię silnik i popracuje przez pół minuty na wolnych obrotach i wyciągnę bagnet to mam full i wtedy poprawia mi się humor :D.
 
 
     
bezioprzemek
[Usunięty]

Wysłany: 2015-07-16, 19:38   

Śmieszne rzeczy się dzieją, tylko ja chciałem sobie sprawdzić ile mi wciągnie na 1000. Bo ostatnio mierzyłem to niby 400 ml ale to tak naciągane bo trochę mi ubyło jak wymieniałem tarcze sprzęgłowe.
 
     
bezioprzemek
[Usunięty]

Wysłany: 2015-07-16, 19:49   

A może to też zależy od stylu jazdy ile pompa napompuje do ramy ? Bo wtedy jak miałem pół to jechałem ostro a jak minimum to delikatnie. Co wy na to ? W tej sytuacji nie wiem czy dolewać żeby nie przelać
 
     
PrezesASR
[Usunięty]

Wysłany: 2015-07-16, 20:42   

ja tez miałem z tym problem, ciagle minimum na bagnecie
w ciągu 1000km dolałem 1 litr oleum a przy wymianie okazało sie ze zlałem 2,7 litra :)
 
     
Artek 
Bus drajwer


Wiek: 54
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 612
Skąd: Stąd
Wysłany: 2015-07-17, 08:25   

bezioprzemek, Wiesz u mnie nie zależnie czy sprawdzam olej po pałowaniu czy nie,na zimnym czy gorącym silniku,raz ten olej jest a raz go nie ma,ale jakoś się już nauczyłem i wiem kiedy pokazuje prawdę jaki jest stan oleju,jak jest poniżej full to dolewam,często właśnie jest tak że zaraz po zatrzymaniu gaszę silnik gorący wyciągam bagnet i jest 3/4,uruchomię piec na pół minuty i wtedy pokazuje prawdziwy stan oleju.A przez 2 miesiące w zimę jak stał w garażu rozebrany,bo potem musiałem spuścić zimny olej,to mi cały czas trzymał full oleju w ramie nic pompa nie przepuściła,możliwe że olej był gęsty i dlatego nie spłyną.Ale myślę że jak ci wtedy pokazał połowę to to był faktyczny stan oleju.
 
 
     
bezioprzemek
[Usunięty]

Wysłany: 2015-07-17, 09:36   

Mozliwe ze masz rację, po prostu jak mi zniknie z minimum trochę to doleje. A okaże się ile spalił przy następnej wymianie jak suszcze stary olej 😊👌
 
     
bezioprzemek
[Usunięty]

Wysłany: 2015-07-27, 17:57   

Siemka, dolałem 150ml oleju i bez zmian, może troszkę się na minimum podniosło ?
Wlałem 500ml już ogólnie od wymiany a zrobiłem 900km. Nie wiem gdzie ten olej, ciekawe ile zleje przy wymianie ;d

Możliwe że wlewając 150ml uniosło mi się tylko 1cm nawet nie ?
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2015-08-08, 09:46   

bezioprzemek, myślę, że w tych tematach znajdziesz odpowiedź:
SPŁYWANIE OLEJU Z RAMY - POZIOM OLEJU
KONTROLA UKŁADU OLEJENIA
PORÓWNANIE POMP OLEJU
ELEMENTY POMPY -które mogleś zgubić
ILE OLEJU PO WYMIANIE

Sprawdź poziom oleju na pracującym silniku po przejechaniu 10km (rozgrzany silnik).
Jak będziesz miał ochotę to zdemontuj prawa pokrywę i przeprowadź inspekcję Check Valve. Zawór ten otwiera się gdy pompa zaczyna tłoczyć olej i zamyka kiedy nie pracuje - możliwe, że u Ciebie się zawiesza.



Pięknie zachęcam do korzystania z SZUKAJKI
Jeżeli ktoś jest rozczarowany jej działaniem zachęcam do przeglądnięcia listy tematów strona po stronie - zawsze jakiś inny temat wpadnie w oko ;-)
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 13