Honda NX 650 Dominator

NIE WIADOMO CO ;) - Gaśnie na wolnych obrotach.

Pieter WA - 2011-11-12, 16:36
: Temat postu: Gaśnie na wolnych obrotach.
Witam,jestem nowy na forum .Zakupiłem swój pierwszy motor i problem mam z nim taki że dziad mi gaśnie na wolnych obrotach jak jest zimny jak się zagrzeje to żadziej ale gaśnie np jak się wrzuca bieg to lubi czasem zgasnąć, jak sie dojerzdza do swiateł to lubi zgasnąć jakjest zimny to na postoju bez dodawania gazu co chwile gaśnie a jak ciepły to na postoju nie gaśnie. Pomoże któryś z fachowców coś z tym poradzić??
madart - 2011-11-12, 17:01
:
jaki rocznik motoru? stare japońce tak już mają
można wyczyścić ga 1/4 nik, ustawić zawory, sprawdzić czy krócieć ssący nie jest popękany spod spodu, podmienić modół
ale zacznij od ustawienia obrótów na rozgrzanym do jakichś 1600 - 1700 i popatrz tu http://hondadominator.pl/viewtopic.php?t=87
Pieter WA - 2011-11-12, 18:16
:
[quote="madart"]jaki rocznik motoru?

Rok 1992
Radox - 2011-11-12, 20:18
:
wyreguluj i wyczyść ga 1/4 nik, to pierwsze co może być przyczyną, jeżeli nie to bierz porady madart'a,
piesy - 2011-11-12, 20:38
:
Może poprostu podkręć obroty śrubą z prawej strony obok gażnika. Jak gaśnie przy wrzucaniu biegu to znaczy że masz sprzęgło sklejone. Ja zawsze po dłuższej przerwie w jeżdzie jak odpale maszyne to na wciśniętym sprzęgle pare razy go przegazuje żeby sie rozkleiło
Pieter WA - 2011-11-13, 07:52
:
Ok panowie dzięki za porady od poniedziałku zacznę grzebac wedłyg waszych porad i napisze jakie efekty
Hannibal - 2011-11-13, 09:08
:
ciężko stwierdzić co może być przyczyną, ale słuchaj madarta...(zazwyczaj ma rację chyba że się myli :) ) Dodam tylko, ze jak wymieniłem cala instalacje elektryczną bo musiałem i założyłem moduł chińczyka to przez jakiś czas zajebiście chodził na niskich obrotach i nawet miałem wrażenie, ze są tak niskie, ze zaraz zdechnie, a tu nic. Myślę, ze powinieneś tez przelutować modul bo na pewno to nie zaszkodzi.
madart - 2013-04-17, 19:55
:
dodam jeszcze co dzisiaj wypatrzyłem:
po skręceniu na max opaski metalowej króćca ssącego mogłem nią przesuwać - czyli nie trzymała wcale i lewe powietrze mogło się dostawać
dotyczy to włocha, japończyki raczej mająproblemy z samym króćcem bo jest dłuższy
elfeti - 2013-04-20, 10:47
:
mam podobnie wczoraj odebrałem moto z serwisu... niby wszystko pięknie i ładnie, ale po przejechaniu kilku kilometrów na jałowym bum i zgasł... potem stoję kilka kilometrów dalej znów na światłach zielona lampka się pali, obroty lekko falują i znów... zgasł… Wiem, że ga 1/4 nik nie był czyszczony a luzy nie były regulowane bo nie było potrzeby. Chyba muszę do nich znów podjechać...
adziad - 2013-04-21, 08:10
:
zobacz tak:

Zamknij kranik. Skołuj sobie białą szmatkę lub papier podłóż pod ga 1/4 nik (rurkę z ga 1/4 nika, która idzie z samego dołu ga 1/4 nika w stronę ziemi) i odkręć śrubkę od opróżniania komory pływakowej. Na szmatę wyleci paliwo z ga 1/4 nika. Będziesz widział czy jest w nim syf, kawałki rdzy. Jak tak to ga 1/4 nik do czyszczenia. Zobacz czy nie masz baku zardzewiałego. Mi się zatrzymywał kiedyś non stop. Okazało się że ja sobie ga 1/4 nik czyściłem a po tygodniu to samo. Syf rdzawy mi z baku leciał. Ta siatka filtrująca w baku nie wystarcza czasami. Trzeba było u mnie dodatkowy filtr paliwa założyć.

A wyłączanie przy dojazdach na światłach to potem miałem też od popsutego modułu;]

Powodzenia w szukaniu...
Jachu - 2013-04-23, 18:07
:
To i ja się podłączę pod temat i nawet nagrałem jej zachowanie:
http://www.youtube.com/watch?v=jC50R2VR3P0

Proszę posłuchajcie jak to brzmi, wg mnie nie kwestia paliwa, ale proszę o opinie.

Moto rozgrzane
ptasiu - 2013-04-23, 21:19
:
Mam podobnie i też ni wiem, co to-to-to jest.... Te metaliczne kląśnięcia mnie zastanawiają. Może coś z dekompresorem? Dodatkowo, jak próbuję odpalić, to czasem za pierwszym podejściem "zajęczy", jakby aku było słabe. Druga próba już na ogół z sukcesem...
Jachu - 2013-04-25, 07:38
:
To co? Nikt nie ma pomysłu co to? Wypowiedzcie się, koledzy.
elfeti - 2013-04-25, 09:17
:
zauważyłem jedną zależność, jak redukuję i pamiętam by po wrzuceniu luzu przy dojeżdżaniu do świateł podkręcić na chwilę (1s) do 2-2,5 tys tylko to nigdy nie zgasło...
maniek - 2013-04-25, 17:26
:
te strzały to nie w ga 1/4 nik ?
elfeti - 2013-04-26, 08:11
:
U mnie to praktycznie nie strzela... może w dwa razy słyszałem taki przygłuszony d 1/4 więk jak strzał z tłumika... tak to normalnie jadę, redukuję, spadają obroty robi "psssssss" jak przy wyłączeniu i gaśnie... To tyle. W weekend zobaczę to paliwo i ga 1/4 nik czy nie ma syfu.
Agathocles - 2013-04-26, 09:05
:
To bedzie zawieszajacy sie dekopresator jak na moje zbakane ucho. Poprostu deko wlacza sie przy wyzszych obrotach niz powinien.
elfeti - 2013-04-26, 10:48
:
"zbakane i deko" dwa użyte słowa pasują do siebie... :P off-top
a da się coś z tym zrobić o ile to tego wina...?
Agathocles - 2013-04-26, 11:21
:
elfeti napisał/a:
"zbakane i deko" dwa użyte słowa pasują do siebie... :P off-top
a da się coś z tym zrobić o ile to tego wina...?

Da sie wyremontowac za ~100 zlotych. http://hondadominator.pl/viewtopic.php?t=231
Raviking - 2013-04-26, 15:44
:
Agathocles napisał/a:
jak na moje zbakane ucho
musimy się spotkac ,koniecznie :mrgreen:

na moje też

ja nie mogłem zapalić parcha na wyje 1/4 dzie z Kłodzkiej

pierdolić deko ,na złom,wywalam deko,zaspawuje dziurke w wałku,zakładam pokrywe z wajchą na ręczne deko :mrgreen:
pozdrawiam
elfeti - 2013-05-10, 21:31
:


o robi dokładnie tak jak w 2 sec... potem normalnie odpala, do tego ostatnio te problemy z odpaleniem i kila razy był strzał jak mała petarda... kręci, kręci i bum ;)

I już nie wiem czy to ga 1/4 nik, czy dekompresor czy problem z paliwem...? :( Filtr mały 90 stopni już zamówiłem, jak będę montował to też sprawdzę ga 1/4 nik albo oddam w "dobre ręce"...
adziad - 2013-05-11, 13:26
:
ja tak miałem przez moduł, i też wszystko inne sprawdziłem po drodze (ga 1/4 nik, filtr dodatkowy paliwa, cewke ze świecą, impulsator) próbując się oszukać, że to nie moduł;] Okazało się stratą czasu...
Agathocles - 2013-05-16, 21:05
:
adziad napisał/a:
ja tak miałem przez moduł, i też wszystko inne sprawdziłem po drodze (ga 1/4 nik, filtr dodatkowy paliwa, cewke ze świecą, impulsator) próbując się oszukać, że to nie moduł;] Okazało się stratą czasu...

A ten moduł też tak robił cyk/jeb?
adziad - 2013-05-17, 10:17
:
Mi się zawsze wydawało, że każdy dominator podczas wyłączania silnika czy to zapłonem guziczkiem, czy po prostu z zaduszenia robi cyk/jeb. I to nie ma nic wspólnego z ga 1/4 nikiem modułem iskrą itp itd tylko z budową układu korbowo skrzyniowo rozrusznikowego.

Am I right?
wojtekk - 2013-05-17, 10:22
:
adziad, dokładnie.
Agathocles - 2013-05-20, 11:55
:
adziad napisał/a:
Mi się zawsze wydawało, że każdy dominator podczas wyłączania silnika czy to zapłonem guziczkiem, czy po prostu z zaduszenia robi cyk/jeb. I to nie ma nic wspólnego z ga 1/4 nikiem modułem iskrą itp itd tylko z budową układu korbowo skrzyniowo rozrusznikowego.

Am I right?

Nie zawsze tak robi. Robi tak tylko w sytuacji kiedy przy wylaczaniu tlok idzie do gory ale wal nie ma na tyle momentu zeby pokonac kompresje. Wtedy wlacza sie dekompresator i oprocz cyk/jeb slychac jeszcze sssssssss.... jak kompresja uchodzi przez uchylony zawor.
HAL_9000 - 2014-04-25, 09:21
:
Agathocles napisał/a:
To bedzie zawieszajacy sie dekopresator jak na moje zbakane ucho. Poprostu deko wlacza sie przy wyzszych obrotach niz powinien.


Potwierdzam, najważniejsze to zauważyć z jakich obrotów chce zgasnąć. Jeżeli przy dojazdach do świateł chce zdechnąć już z wyższych obrotów a po odpaleniu działa normalnie to chyba raczej będzie napewno DEKO.

Ale co w DEKO się zużywa ?

Co należy wymienić w DEKO jeśli takie psoty przy dojazdach do świateł czasem robi ?
ptasiu - 2014-04-25, 10:20
:
HAL_9000 poczytaj sobie tu, będziesz miał odpowied 1/4 . Ja zmieniam sprężynki i wałki...

http://www.hondadominator.pl/viewtopic.php?t=1689

Daj znać czy pomogło....
HAL_9000 - 2014-04-25, 11:29
:
ptasiu, A gdzie kupujesz części ?
ptasiu - 2014-04-26, 21:11
:
Zamawiałem w motoriście, długo i drogo, może u Ciebie w mieście jest jakiś dealer Hondy, co to ogarnie.....

http://czescihonda.motorista.pl/szukaj/model

Możesz wybrać sobie dowolny model i sprawdzić cenę części..
mallory - 2014-10-08, 09:02
:
Tym razem ja walczę z gaśnięciem na wolnych obrotach. Będzie sprawdzany ga 1/4 nik, pó 1/4 niej moduł, cewka i świeca i zobaczymy:)))
HAL_9000 - 2014-10-08, 11:02
:
Rozważ też "autodekompresor" to też bardzo prawdopodobne. Szczególnie jak jest "cyk", gubi takt i gaśnie.
mallory - 2014-10-08, 15:23
:
Czy można po jakichś objawach typu stuki, także zdiagnozować ten autodekompresor?
Bo u mnie silnik działa bardzo ładnie - "cicho" - nic nie stuka nic nie puka:)))
HAL_9000 - 2014-10-08, 18:43
:
U niektórych deko sprawia kłopoty podczas normalnej pracy sinika (stuki, cyki, itp.). U niektórych wadliwe deko objawia się tylko gaśnięciem na wolnych (np. od czasu do czasu), przy dojazdach do świateł itp. a podczas pracy silnika deko nie emituje żadnych podejrzanych d 1/4 więków. Możesz nagrać filmik i może ktoś z wprawnym uchem coś doradzi.
Agathocles - 2014-10-10, 16:48
:
mallory napisał/a:
Czy można po jakichś objawach typu stuki, także zdiagnozować ten autodekompresor?
Bo u mnie silnik działa bardzo ładnie - "cicho" - nic nie stuka nic nie puka:)))

Deko powinno robić "cyk" przy wylaczaniu moto. Przy rozruchu silnik powinien lekko kręcić a rozrusznik nie rzezic.
krzysiek_DTR - 2019-05-03, 23:03
:
Cześć,

Odświeżam temat, starałem się sam to ogarnąć ale w dalszym ciągu nie mogę się pozbyć gaśnięcia na wolnych obrotach. Poniżej zamieszczam film, może czyjeś ucho wychwyci co jest przyczyną (coś mechanicznego czy raczej elektryka). Podaję również całą listę rzeczy, które już zrobiłem/wymieniłem bo były kandydatami na winowajców ale niestety nie pomogły. Na dzień dzisiejszy pozostaje na mojej liście jedynie wadliwy moduł lub impulsator, a przynajmniej tylko to mi przychodzi do głowy, ale zanim rozgrzebię to dalej, może ktoś wpadnie na jeszcze inne rozwiązanie zagadki:

https://youtu.be/cCXRP83BseY

co już zostało zrobione:
- regeneracja gaźnika. Wysłany do specjalisty, zlikwidował „lewe powietrze” wpadające przez ośkę przepustnicy ale nie miało to żadnego wpływu na gaśnięcie
- nowy króciec między gaźnikiem a głowicą (stary pękł po Tukanie 2 lata temu ;) )
- wymieniony łańcuch rozrządu (stary był już dosyć dobrze wyciągnięty)
- wymienione chyba wszystkie możliwe zużywające się elementy dekompresatorów: sprężynki, płytka, rolki, generalnie wszystko co było opisane w temacie na forum
- wymienione 2 dźwigienki popychające zawory wydechowe, które miały widoczne ślady wytarcia
- regulacja zaworów. Kiedyś ustawiłem wydechowe na 0,15 zgodnie z instrukcjami na forum ale niestety pomogło to jedynie na krótką metę i problem znowu powrócił. Teraz, po wymianie zużytych elementów silnika, ustawiłem luzy zaworowe zgodnie z serwisówką w nadziei, że nadmiarowy luz nie jest już potrzebny..
- pomierzony opór na cewce, wszystko w normie podanej w serwisówce
- nowa fajka i świeca (świecę zresztą wymieniam i tak co roku)
- wszystkie kostki w instalacji rozpięte i wyczyszczone
- podczas przygasania/całkowitego gaśnięcia obrotomierz nie spada gwałtownie do zera co (mam nadzieję) oznacza, ze nie jest to wina impulsatora
- próbowałem regulować skład mieszanki ale nie było żadnej poprawy. Jeśli chodzi o regulację wolnych obrotów to im wyższe to przygasanie zdarza się rzadziej ale w dalszym ciągu jest. Na filmie wolne obroty ustawione na około 1500rpm

Kilka dni temu włożyłem silnik do ramy po wymianie wyszczególnionych wyżej elementów (części deko, łańcuch rozrządu, dźwigienki) i byłem pewny, że to załatwi sprawę. Szczerze powiedziawszy to jak pierwszy raz odpaliłem i zobaczyłem, że nadal gaśnie to się załamałem. Na częściach nigdy nie szczędziłem, praktycznie wszystko oryginał od Hondy a tu nadal taki zonk.. Chciałbym, żeby to była wina modułu bo to tania sprawa (kupię chińczyka do skuterów opisywanego na forum) i żadna robota żeby wymienić ale po tych wszystkich przejściach boję się, że to również nie pomoże.. Gwoli ścisłości: silnik podczas jazdy pracuje idealnie, ma moc, chętnie wkręca się na obroty, jedynie to gaśnięcie spędza sen z powiek.

Z góry dziękuję za wszelką pomoc!
wojtekk - 2019-05-04, 07:13
:
Nie masz komu na chwilę zamontować swojego modułu dla sprawdzenia?
Zawsze możesz komuś podesłać albo na tukanie podmienić na chwilę. Raczej rozwiało by to wątpliwości.
Calafior - 2019-05-04, 09:49
:
A czy wymieniałes dysze wolnych obrotów na większą?
krzysiek_DTR - 2019-05-04, 18:56
:
@wojtekk: niestety nie znam nikogo w okolicy Gdyni kto miałby Dominatora i zgodziłby się na taki zabieg. Nowy chiński moduł kosztuje na alledrogo 80zł więc chyba po prostu kupię i sprawdzę, najwyżej zostanie mi jako zapasowy.
@Calafior: ja nie wymieniałem ale co było wcześniej tego nie wiem. Ja mam Dominikę od 5 lat i przez pierwsze 3 w ogóle nie było problemów z gaśnięciem, później stopniowo robiło się coraz gorzej.

Coraz bardziej się zastanawiam czy to jednak nie jest wina gaźnika, mimo, że był niby dokłatnie przebadany i regenerowany.. Zastanawia mnie szczególnie pokrętło od regulacji wolnych obrotów, u mnie ono działa w cały świat. W sensie, że nie działa płynnie. Czasem mogę zrobić pół obrotu czy nawet więcej i nic się nie dzieje a potem minimalny ruch i nagle obroty spadają/rosną. Generalnie to pokrętło chodzi tak jakoś nierównomiernie, czasem ma większy opór a czasem mniejszy, też tak macie? No i jeszcze regulacja mieszanki, kiedyś się tym bawiłem ale to też nic nie pomogło na gaśnięcie. Za to teraz zwróciłem uwagę na świecę, ma przejechane jakieś 2tys km, wydaje mi się, że jest chyba zbyt biała (załączone zdjęcie), co by oznaczało zbyt ubogą mieszankę? Ale ja miałem tą śrubę od regulacji mieszanki wykręconą na jakieś 3,5 - 4 obroty więc powinno być całkiem bogato? Teraz podczas montażu silnika w ogóle wyzerowałem tą śrubę mieszanki do początkowych ustawień z serwisówki (wykręcona 3 obroty, japoniec) ale jak widać nie miało to żadnego wpływu na gaśnięcie. Chociaż ja tak naprawdę dalej nie wiem czy tą śrubą się reguluje dopływ paliwa czy powietrza, w wątku poświęconym regulacji mieszanki na tym forum raz piszą, że wykręcanie wzbogaca mieszankę a raz, że zubaża. Serwisówka tego nie wyjaśnia więc nie mam pojęcia komu wierzyć ;)
Kubeko - 2019-05-04, 19:16
:
Odczep się pan od gaźnika. Z filmu wynika że pracuje prawie równo. Dla mnie wypada losowo zapłon. Stąd to przezywanie jak wypadnie jeden. Jak wypadnie więcej to gaśnie. Sprawdził bym jeszcze wyłącznik zapłonu a potem zamówiłbym moduł chinola.
krzysiek_DTR - 2019-05-04, 20:12
:
Dzięki Kubeko, trochę mnie podniosłeś na duchu :-) Oby to było to, dam znać jak się sytuacja rozwinie. Pozdrawiam!
adziad - 2019-05-05, 08:23
:
Od modułu powinieneś zacząć bo to usterka, która prędzej czy później dotyka każdego dominatora i xr650l. Wiem co mówię bo we wszystkich 3 rfvc które miałem musiałem moduł naprawiać. Naprawiałem też kolegom z forum. Dodatkowo sam pomiar cewki wn nic nie daje, bo może mieć przebicie na izolacji dopiero pod wysokim napięciem. Trzeba wymienić.


Cytat:
Zastanawia mnie szczególnie pokrętło od regulacji wolnych obrotów


w rd02 pokrętło jest na cięgnie, a nie bezpośrednio śrubą w gaźnik. To powoduje taką dziwną skokową pracę. Sam zresztą tam zajrzyj i obczaj, a zrozumiesz dlaczego się tak dzieje...
krzysiek_DTR - 2019-05-09, 20:24
:
Dzisiaj dotarł do mnie chiński moduł AW0036, skalibrowany i podłączony zgodnie z instrukcjami z forum.. Nic to nie dało, gaśnie dokładnie tak samo jak wcześniej. Jedyne co jest inne, to że na tym chińskim module strasznie wolno schodzi z obrotów ale może one tak już po prostu mają? Ręce mi opadły, gdyby nie to, że władowałem już w ten sprzęt tyle pieniędzy i czasu to chyba wystawiłbym go na sprzedaż. Bardzo lubiłem Dominikę ale mam już zwyczajnie dosyć jej fochów. Teraz na celowniku niby cewka ale po tym wszystkim już zwyczajnie nie wierzę, że to pomoże. Ileż można wymieniać części po omacku?

Update: Cewka wymieniona na nową, nic to nie dało. Gaśnie dalej tak samo. Wróciłem do punktu wyjścia, chyba spróbuję jeszcze raz obadać dokładnie gaźnik ale jeśli tam nic nie znajdę to już nie mam więcej pomysłów.
Ostasz - 2019-06-24, 17:18
:
krzysiek_DTR, z ciekawości jak się zakończył temat? ;-)
krzysiek_DTR - 2019-06-25, 23:04
:
W skrócie? Zakończył się ch**owo :mrgreen: Rozgrzebałem gaźnik a co się działo później możesz przeczytać w osobnym wątku:

http://hondadominator.pl/viewtopic.php?p=54053

Generalnie nie udało mi się naprawić gaśnięcia na wolnych obrotach i raczej szybko nie będę się ponownie za to zabierał ;-)
Ostasz - 2019-06-27, 13:21
:
krzysiek_DTR, aha, no faktycznie, jakoś nie powiazalem wątków :-P
Szkoda, że skończyło się jak się skończyło :->