Honda NX 650 Dominator

SILNIK, SPRZĘGŁO, SKRZYNIA BIEGÓW - remont generalny madeja

madej - 2016-04-27, 13:33
: Temat postu: remont generalny madeja
Hej ma ktoś fotki sprawnych wodzików. Chodzi mi o kształt końca główki. Serwisowka mówi tylko o minimalnej grubości 4,5mm. Moje wyglądają tak:



Prawdopodobnie środkowy wodzik blokuje się i niepozwala wbić 4ki i 5ki
adziad - 2016-04-27, 16:54
:
madej, nie mam zdjęć, ale w naszym jednym dominatorze wchodziła 3jka razem z 2jką. Po rozłożeniu wpatrywałem się z dwa wieczory w te wodziki, trzymały wymiary z manuala. Potem się okazało że jeden jest lekko skrzywiony, na prawdę bardzo niewiele, ciężko było zauważyć. Może w tym tkwi też Twój problem.

Z Twoich zdjęć to bardzo ładnie te powierzchnie współpracujące z zębatkami wyglądają, nie są zużyte. Jak zajeździłem skrzynię w xr to wodziki wyglądały koszmarnie.



Zobacz jeszcze czy nie masz zadziorów na prowadnicach bębenka. Jak są to można je lekko podszlifować.
madej - 2016-04-27, 17:34
:
Dzięki ja już drugi dzień się w nie wpatruję . Dzisiaj 3 podejście.
madej - 2016-04-27, 19:53
:
Trzecie podejście zakończone wodziki krzywe klinują się wręcz na ośce jak bębenek ma wykonać bardziej skomplikowany ruch. Raczej tego się nie wyprostuje a cena Hondy za wodziki zachęcająca :-(
Czeka mnie szukanie sprawnej skrzyni.
madej - 2016-04-28, 20:40
:
Dzisiaj podejście numer 4.



No to od początku.... "mówimy przesówki nie wodziki"... jak sprostował mnie mechanik z wykształcenia... otóż przesówka środkowa z oznaczeniem C jest przykręcana na stałę do ośki. No i wszystko idzie dobrze, gdy na bębenku z wyfrezowanymi prowadzeniami, (sterowniku) napotką górkę, która wymusza ruch do góry, jak na załączonym obrazku.
I teraz... żeby wyciągnąć ostateczny wniosek, mam pytanie.
Czy ośka pracuje góra dół ? skoro przesówka jest przytwierdzona na stałe to cała oś musi podejśc do góry by wykonać drogę jak w frezach sterownika.

Jeśli tak to drugie pytanie retoryczne : Czy kanał olejowy smarujący ją, pod papierową uszczelką alternatora powinien być drożny ?

I trzecie pytanie skąd tam dociera olej ? z wałka głównego ?

Moja oś w gnieździe w karterze siedziała bardzo mocno, musiałem ją wybijać na patencie. Nie wyszłą tak lekko jak na filmiku XR600 rebulid. Jak ją osadzam na nowo to żeby weszła na miejsce trzeba ją wbić młotkiem. Jak włoże najwrażliwszy mały palec, w tuleją w której jest osadzona, wyczuwam nierówności na ściankach.
adziad - 2016-04-29, 09:22
:
madej, ośka musi chodzić luźno w karterach, nie ma mowy o wbijaniu czy wyciąganiu na siłę. Musi być tam smarowanie bo ośka osadzona jest ślizgowo. Kanały olejowe możesz prześledzić jeżeli masz na stole kartery dmuchając w otwory sprężonym powietrzem i patrzeć czy jest przelot. W tych silnikach trzeba podczas składania uważać z silikonem bo często nie świadomie zalepia się bardzo wąskie kanały olejowe.

http://s899.photobucket.c...iagram.jpg.html

Smarowanie na wałek i skrzynię idzie prosto z pompy rurką:



Edytuj posty proszę, a nie jeden pod drugim...7
adziad, jak posty są z różnych dni, to do przeżycia, szczególnie, że edytowane posty nie są wyświetlane w "nieprzeczytanych" ;-) /managa
blaadee - 2016-04-29, 10:37
:
Hej, moje wodziki czy przesówki wyglądają tak, a ich grubość w miejscu roboczym to 5mm

http://www.fotosik.pl/zdj...73215d978ff54e0
http://www.fotosik.pl/zdj...d2cada10801dc4d
http://www.fotosik.pl/zdj...7937c16aa6128dd
http://www.fotosik.pl/zdj...4952b03dac17895

Jeśli trzeba jakieś fotki czy pomiary to pisz, bo za kilka dni będę próbował skręcać silnik do kupy ;-)

Czy ta oś jest prosta :roll: , sprawdz kartery czy otwory na tą oś nie są jajowate czy w jakiś sposób uszkodzone, w jakim stanie jest ta gwiazda na wałku, czy wszystkie 4 bolce w nim sa ok.

http://www.fotosik.pl/zdj...5f8f04ec188e2f6
http://www.fotosik.pl/zdj...46d1781316a4444

A może tutaj coś nie gra

http://www.fotosik.pl/zdj...12a4f53c98acf73
http://www.fotosik.pl/zdj...d9614abc69683c1
madej - 2016-04-29, 17:18
:
Hej. Dzięki za wszystkie spostrzeżenia. Nie będę zakładał nowych tematów tylko wszystkie wątki związane z moim romontem będę kontynuował tutaj.

Obecnie mój motocykl wygląda tak: 4 skrzynki i trochę miejsca na regałach :-)







I ma 3 główne problemy:
- odprężnik - już mam zamówione wałeczki 3x sprężynki 3x i 1x sprężynka deko
- luźny ślzg - sprężyna napinacza pęknieta - też już zamówiona

I wczoraj znalazłem przyczynę niewbijania się 4 i 5

Zatarta tuleja ośki wodzików poprzez zatkane kanały olejowe pod uszczelką alternatora

Mam jeszcze klika pytań:
1. Jak wyciągnąć element z zdjęcia ? pod wałkiem , pod autodeko, I czy powinien być tak głęboko osadzony?


2. Z kąd zamawiacie uszczelki do całego silnika ?

3. Jak uszczelniacie przewody olejowe z silnika do ramy? Oryginalnie są skręcane bez niczego czy dać tam oringi ?
4. Czy pod przewody olejowe, wychodzące z silnika dajacie uszczelki o przekroju prostokątnym czy też oringi ?

5.Simmeringi do wałka zdawczego i dźwigni zmiany biegów mogą być zamówione z sklepu z Bydgoszczy http://www.sklep-harmax.pl/ razem z łożyskami do kiwaka czy muszą być oryginalne ? i w którą stronę je wybijamy ?

6.Czy ktoś dobierał uszczelniacze olejowe do kiwaka ale nie te 5mm tylko 2.5

7. i ostatnie równie ważne , czy jeśli mam łożysko na wałku rozrządku od strony zębatki bez uszczelniacza, to muszę je wymienić? Czytałem o jakimś problemie z smarowaniem ?

Z góry dzięki za rady
Bart76 - 2016-04-29, 21:03
:
Hej,
1. ta dysza powinna chodzić luźno - pod nią jest sprężynka - jeżeli nie chce wyskoczyć to coś ewidentnie się zdupiło.
2. uszczelki możesz zamówić u mnie albo np w Larssonie czy allegro.
3+4. raczej nie kojaże aby na przewody olejowe były jakieś oringi czy uszczelki.
7. łożysko na wałku nierządu powinno mieć uszczelniacz tylko z jednej strony - po zewnetrznej stronie zębatki - http://hondadominator.pl/viewtopic.php?t=3117 czytaj post Adziada
pozdro
Bart
adziad - 2016-04-29, 21:30
:
madej,

AD1, ta tulejka powinna wystawać, pod nią jest sprężynka która ją wypycha. Jak widać na zdjęciu to też jest zatarta chyba na amen w pozycji wciśniętej. Autodeko nie działa pewnie też z tewgo powodu. jak wyciągnąć ? nie mam pojęcia:/

AD2, allegro

AD3, nie jestem pewien co do dominatora bo nie pamiętam, ale w xr są to połączenia metalowe stożkowe tak jak to się robi w hydraulice przemysłowej i nie musi tam być oringów.

AD4, oringi

AD5, simeringi mogą być zamawiane ze sklepu łożyskowego, ale jak najlepszej dostępnej jakości. Wybijamy je lub wydłubujemy śrubeksem. Jeżeli kartery rozłożone to można je wybić od wewnątrz. Jeżeli silnik złożony to można je wydłubać śrubeksem od zewnątrz.

AD6, nie wiem

AD7, MUSI!!!!!!!!! być z uszczelnieniem, jak nie będzie uszczelnienia to zatrze się wałek i krzywki


blaadee - 2016-04-30, 00:44
:
Z tą tulejką od dekompresatora tak jest ze jak da sie jej oleju zimnego porusza nią to sama sie zassie tak ze nie wyjdzie chociaz niby ma dziurke odpowietrzającą :) wyciąg ją za pomocą (hmm magnezu), sprawdz bez oleju i z olejem jak sie zachowuje .... jak nie chce wyjsc to spróbuj ją zapuścić ( przemyć ) benzyną i podgrzac opalarką delikatnie, lub włóż twardy drucik w tą dziurkę i próbuj wyciągać, wymyj rozpuchem i sam sprawdz o czym pisze.
madej - 2016-04-30, 13:26
:
gdzie w bloku silnika dominatora bez kickstartera jest 3 ci uszczelniacz? Walek zebatka zdawcza, dzwignia zmiany biegow. A trzeci?
madej - 2016-05-06, 20:55
:
Fanty zaczynają docierać. Jeszcze trochę brudnej roboty potem już ta najlepsza..... ;-)
Uszczelniaczę pod wałek zdawczy i dźwignię zmiany biegów asekuracyjnie zamówiłem po 2 sztuki jak by mi przy składaniu coś nie poszło. Ale poszło dobrze ;-) jak ktoś potrzebuje do remontu to oddam gratis uszczelniacz pod wałek zdawczy i dźwignię zmiany biegów. d
Dzięki Raviking za zaślepki do wywalenia ekopuszki... też doszły

Yukikaze - 2016-05-07, 12:05
:
madej napisał/a:
gdzie w bloku silnika dominatora bez kickstartera jest 3 ci uszczelniacz? Walek zebatka zdawcza, dzwignia zmiany biegow. A trzeci?


Jeśli to mały simering to jest przy wyjściu sworznia do sprzęgł .
madej - 2016-05-07, 12:31
:
mi chodziło o ten nr 31


blaadee - 2016-05-07, 14:30
:
Ten simering znajduje sie tutaj i zaklada sie go od srodka silnika

http://www.fotosik.pl/zdj...37dc888e287f438
madej - 2016-05-08, 09:01
:
szkiełkowałeś czy myłeś silnik z zewnątrz ?
blaadee - 2016-05-08, 13:06
:
Odtłuściłem porządnie, przetarłem papierkiem 400 - 500 i pomalowałem VHT SP117
http://allegro.pl/ShowIte...ars_rule_id=201

Sprawdź sobie w jakim stanie masz główkę korbowodu, czy nie jest jajowata.

Pomocne filmiki w 11 częściach :->
https://www.youtube.com/watch?v=nL8Oqh5N8Lg
madej - 2016-05-08, 20:34
:
A właśnie szukałem żaroodpornej farby, dzięki za namiary. Filmik xr600 rebuild to moja dobranocka. Cylinder idzie do motortech woryna pod tuleję, dobiorą tłok a korba też nowa.
madej - 2016-05-11, 21:32
:
Przyszły części i są postępy:





Mój patent na montaż mocowania zębatki na wałek, przy czym tektura nad rurkę co by piachuder nie leciał na wałek ;-)



I autodeko zregenerowany:


ps. znalazłem fajny zestaw szczotek yato , przydały się przy pucowaniu silnika

Calafior - 2016-05-12, 08:05
:
Fajna prasa :-D
tomek77 - 2016-05-12, 14:16
:
Sorki ,że sie wtrące ale ale powiem cosik na temat tych farb w sprayu , ja osobiście się już przekonalem ,że wszystkie to się nadają jedynie do malowania graffiti na scianach itp,kupiłem te zaje.....te VHT czarny macik do cylindrów i stałem się biedniejszy o 120 złociszy ,a i roboty sobie nadałem , usunąłem ten szajs z cześci silnika i odmalowałem proszkowo ,przyznaję się,że nie stosowałem podkładu ,ale i tak już nic w życiu nie pomaluję sprayem , powodzenia w remoncie ,ja już mam tylko do ogarnięcia głowicę .
madej - 2016-05-19, 21:19
:
Sprężyny pojechały wczoraj do Bielska Białej




Pomimo że cały zadzerwiały ładnie tłumi a sprężyny w nominale.
https://youtu.be/SeF3p1IphmM

Zabrałem się też za kolektorki o dziwo nie rdzewieją po polerce




I małe spa dla łańcucha

wojtekk - 2016-05-19, 21:29
:
madej, filmik nie działa.
madej - 2016-06-05, 20:50
:
Wracam z problemem..



Nie mogę wyciągnąć wałeczka z zdjęcia.

Próbowałem grzać, i magnesem neodymowym. Siedzi i nie chce wyleźć. A chcę sprężynkę pod nim wymienić.

Jakieś pomysły ? myślałem rozwiertakiem albo gwintownikiem chwycić ale otwór za mały.
blaadee - 2016-06-05, 23:18
:
Sprobuj wsadzac twardy drucik (zeszlifowany śrubokręcik na szpic, musi w niego wejść z 1,5 -2 cm lub mniej ) w niego w dziurke, skosować i próbować go w ten sposób wydrzeć, lub z malutkim haczykiem na końcu, zapuszczać wd40 wcześmiej itd... dziurke ten bolczyk ma na wylot, jak trzeba to jutro wstawie foto tego elementu.

http://www.fotosik.pl/zdj...24e2690e9d90b76

http://www.fotosik.pl/zdj...5459f41d6f3d0c9
zuczek 38 - 2016-06-06, 20:50
:
Lepiej wkrętarka i dobry wkręt do drewna tylko te czarne , sa twarde i idzie jak masło po nożu do środka haczyka nie wkładaj bo pognisz sprężynkę , :lol: Lekko wkręć i szczypcami wyciąg do góry .
madej - 2016-06-11, 21:41
:
nie poradziłem sobię z tym wałeczkiem, wszystkie metody plus zamrażanie i grzanie nie dały efektu. skończy się rozwiercaniem i nowym wałeczkiem.

Między czasie wróciły sprężyny od kowala. Niestety na tą rdzę prysnął czarnym sprajem. I tak miałem to czyścić tyle że teraz nieco bardziej papierek się zalepiał. Ale poszło , jeszcze poler i malowako i amory można składać.


madej - 2017-05-13, 09:58
:
Po roku czasu od zakupu dominatora. W końcu usłyszałem pierwszy raz jak gada :-)
Z braku czasu okazjonalnie podchodziłem do garażu by prace ruszyły dalej.
Pogoda okazuje się najlepszą motywacją.

Projekt prawie na ukończeniu. Co zrobiłem . hmmm ?

łatwiej będzie wymienić czego nie pomalowałem lub nie wymieniłem na nowe.

Ramę, wahacz , półki, stopkę, sety, golenie zimą pójdę do piaskowania i w proszek. Wszystkie śrubki do ocynku też zimą.

Reszta rzeczy jest nowa, oprócz przełączników na kierownicy, airboksa, zbiornika paliwa, błotnika, zacisków i pompy hamulcowej ,obręczy i pisast kół

Cały silnik rozebrany do zera, wymienione wszystkie uszczelniacze, oringi, łożyska, korba, tłok, rozrząd,autodeko,napinacz. Złożony bez grama silikonu.

nadwozie też wszystkie linki, klamki, łożyska, cały zawias, uszczelniacze, wahacza ślizgi,
łańcucha,

Dodatkowo airboks i odmy przerobione wszystko by brodzić w wodzie bo jajka

Zostało mi zrobić porządek z elektrykę i założyć oponki na koła, założyć oplot i odpowietrzyć heble.

Tylko mam jedno pytanko. Pod kanapą jest guma z prawej strony, zwisa sobie, przyczepiona do kanapy. po co ona jest. Gdzie powinna być wsunięta ? gdzieś w szpary w okolicach akumulatora ? nigdzie to mi nie pasuje :-/
motomax - 2017-05-13, 23:17
:
Madej w czym moczyłeś łańcuch? czy to nie czasem pb95?
Ostasz - 2017-05-15, 23:33
:
madej napisał/a:
Pod kanapą jest guma z prawej strony, zwisa sobie, przyczepiona do kanapy. po co ona jest.


Ej, też mam taką ale jak dla mnie wyglądało to na ochronę + i - na aku przed wodą, syfem itp. Nie zastanawiałem się dłużej nad innym tego wykorzystaniem.