Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Dzwonienie w silniku od 4000 obrotów.
Autor Wiadomość
nbj
[Usunięty]

Wysłany: 2012-06-05, 23:14   Dzwonienie w silniku od 4000 obrotów.

Mój problem jest następujący: Przyspieszając na 4 i 5 biegu od 4000 obrotów w górę słyszę dziwne dzwonienie w silniku. Nie wiem jak to dokładnie określić, takie trochę stukanie, jakby coś latało luzem w środku silnika. Problem nie występuje gdy odkręcam manetkę bardzo delikatnie, jednak gdy chcę przyspieszyć bardziej zdecydowanie, zaraz dzwoni. Myślałem, że to zawory, jednak po regulacji objawy nie ustąpiły. Na niższych biegach jest wszystko ok, wygląda to tak, jakby tylko pod większym obciążeniem silnika dzwoniło. Jakieś pomysły?
 
     
Habit
[Usunięty]

Wysłany: 2012-06-06, 07:20   

Łańcuszek rozrządu..?
 
     
Kubeko 
GÓRAL ŻYWIEC


Wiek: 48
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 512
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2012-06-06, 07:30   

popuszczona blaszana osłona na kolankach wydechowych
 
     
nbj
[Usunięty]

Wysłany: 2012-06-07, 22:47   

Blaszana osłona jest ok, nic się nie rusza. Jak sprawdzić łańcuszek rozrządu? Trzeba silnik wyciągać?
Mam urwaną jedną szpilkę przy lewym (siedząc na motorze) kolektorze wydechowym. Rura się trzyma na pozostałej szpilce, spaliny nie uciekają w tym miejscu. Może jednak to jest problem?
 
     
Tezla
[Usunięty]

Wysłany: 2012-06-08, 21:58   

Luz na łożysku korbowodowym ma takie objawy, łańcuszek czy główka korbowodu mają już inne.
 
     
nbj
[Usunięty]

Wysłany: 2012-06-08, 22:13   

Jak to najprościej potwierdzić?
 
     
Tezla
[Usunięty]

Wysłany: 2012-06-08, 23:12   

Bez rozbierania silnika to jedynie jakaś przejażdżka mechanika motocyklowego bo w teorii to wygląda dokładnie tak jak opisujesz. Ewentualnie luz łożysk kulkowych wału korbowego ale to na wolnych też by było słychać, no chyba że ktoś włożył tłok na większą kompresje i na niskiej liczbie oktanowej łapie spalanie detonacyjne i dzwoni.
Łańcuch w Dominatorze bez rozbierania to można tylko na słuch sprawdzić.
 
     
nbj
[Usunięty]

Wysłany: 2012-06-09, 17:24   

Kurde. Niestety, nie mam żadnego znajomego mechanika motocyklowego i o żadnym w moim mieście nie słyszałem. Gdy zaczyna dzwonić, wystarczy cofnąć manetkę i odkręcić ponownie, tylko mniej agresywnie. Silnik ma od nowości tylko 25000 przebiegu. Mogło paść to łożysko po tylu?
 
     
Tezla
[Usunięty]

Wysłany: 2012-06-09, 22:31   

Dominatory i inne japończyki swoje pierwsze wyzerowanie licznika zaliczały poza granicami kraju a jako że wyglądały po tym dalej ładnie to po sprowadzeniu do Polski nieobeznani nabywcy wierzyli we wskazania liczników 5 cyfrowych i tak powstały mity że single żyją 50tys km itp :roll:

Miałem okazje obserwować dwa leciwe japończyki przez łącznie 40tys km drugiemu licznik pokazuje obecnie 74tys km, lubię je rozbierać :lol: i mogę powiedzieć że zużycie postępuje zbyt powoli żeby to co są w stanie pomieścić bębenki określało rzeczywiste dystanse jakie mogą przejechać te motocykle.
 
     
nbj
[Usunięty]

Wysłany: 2012-06-10, 10:52   

Wierzę, ale akurat tego przebiegu jestem pewien. Dwa tygodnie temu oryginalne fabryczne opony zdjąłem ;) Bracia mojego ojca podglądali ten motor praktycznie od nowości gdy pracowali w Niemczech, a jak trafiła się okazja go kupić, to przyciągnęli do Polski. Opisywałem jego historię. Katowany nie był, ale jakoś strasznie o niego nie dbano, stąd kilka drobiazgów do zrobienia.

Spróbuję znale 1/4 ć jakiegoś mechanika i zapytać go co o tym sądzi. Bo nikogo obcykanego z forum blisko mnie nie ma...
 
     
Alibaba 
Pan Alibaba


Wiek: 66
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 2131
Skąd: Hornówek
Wysłany: 2012-06-10, 20:38   

nbj po wyżej 4 t obrotów jak odkrecisz manetę słychać wał i pracę tłoka jest wtedy głośniejszy jak każdy 1 cylindrowiec ,można pomyslec że dzwoni , ale jeśli nie traci mocy i wkręca się myślę że jest ok. Ja miałem podobne podejrzenia ale nic się nie dzieje jedynie staram się nie przekraczać 6 t obrotów i nie katować po niżej 2 t
 
 
     
nbj
[Usunięty]

Wysłany: 2012-06-10, 21:26   

Teoretycznie zbiera się ok, ale na moje mało doświadczone ucho ten d 1/4 więk nie jest normalny. Może znajdę jakiś sposób żeby to nagrać.
 
     
Tezla
[Usunięty]

Wysłany: 2012-06-11, 22:16   

W motocyklu z przebiegiem 25tys km jeszcze nic z poważnych elementów nie powinno nadawać się do naprawy.

Alibaba napisał/a:
nbj po wyżej 4 t obrotów jak odkrecisz manetę słychać wał i pracę tłoka jest wtedy głośniejszy jak każdy 1 cylindrowiec ,można pomyslec że dzwoni
Mój się wkręca cały zakres tak samo, ale jak miałem XL600R to słuchałem sobie luzów na korbie choć ręką ich jeszcze nie wyczujesz.
 
     
nbj
[Usunięty]

Wysłany: 2013-03-10, 22:03   

Alibaba, po świętach ściągnę hondę do Warszawy, gdzie aktualnie studiuję. Posłuchałbyś tego w wolnej chwili gdybym podjechał do Ciebie?
 
     
Alibaba 
Pan Alibaba


Wiek: 66
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 2131
Skąd: Hornówek
Wysłany: 2013-03-12, 22:31   

nbj, jasne zapraszam , mam jeszcze kogoś kto sie lepiej na tym zna i też może poisłuchać
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 13