Problem z modulem |
Author |
Message |
managa
Pani Administartor
|
Posted: Problem z modułem
|
[ !!! ]
|
|
[quote="wlodeko"]witam wszystkich mam problem prawdopodobnie z modułem hondy nx 650 89r jestem z okolic płocka/mazowieckie może ktoś jest z mazowieckiego i by mi pomógł czy to wina modułu żeby go sprawdzić.[/quote]
[quote="raviking"]a jakie masz objawy? i skąd ta pewność ,że to moduł[/quote]
[quote="zuczek"]A podaj jakieś objawy pracy silnika wtedy może coś pomożemy ?[/quote]
[quote="przemekr"]ja moduł wymieniałem, objawy to raz palił raz nie potrafił przejechać 10km i nagle chu.... łatwo sprawdzić włożyć dobry moduł i zobaczyć czy wszystko oki[/quote]
[quote="wlodeko"]obiawy były: brak iskry przy poruszaniu kostkami przy module problem chwilowo znikł,wyczyściłem kostki nic wymieniłem cewkę.Jeszcze myślę że może być to impulsator bo pzy kręceniu rozrusznikiem nie reaguje obrotomiesz[/quote]
[quote="wartburg"]a ładowanie kiedyś sprawdzałeś ?
i czy awaria wystąpiła nagle ?[/quote]
[quote="Raviking"]Tezla już pisał jak sprawdzić impulsator:pipkacz albo diode,żarówke podłączyć do kostki pod zbiornikiem i przy kręceniu rozrusznikiem mruga/piszczy to impulsator jest ok[/quote]
[quote="wlodeko"]a ładowanie ma jakiś, związek problemy podobne miałem jak w wpisie z impulsatorem[/quote]
[quote="bald"]A może gdzieś pod izolacją kabel ułamany.[/quote]
[quote="tezla"][quote="wlodeko"]
objawy były: brak iskry przy poruszaniu kostkami przy module problem chwilowo znikł,wyczyściłem kostki nic wymieniłem cewkę.Jeszcze myślę że może być to impulsator bo pzy kręceniu rozrusznikiem nie reaguje obrotomierz[/quote]
W takim wypadku nie wystarczy wyczyszczenie kostki trzeba zaopatrzyć się w ostre narzędzia i zoperować (po doginać wtyczki).Brak reakcji obrotomierza wskazuje że prądu niema już przed cewką WN.
[quote="raviking"]
Tezla już pisał jak sprawdzić impulsator:pipkacz albo diode,żarówke podłączyć do kostki pod zbiornikiem i przy kręceniu rozrusznikiem mruga/piszczy to impulsator jest ok[/quote]
żarówkę nie to są za krótkie/słabe impulsy może nie zdążyć się rozżarzyć
Napięcie zasilające moduł jak najbardziej ma znaczenie.[/quote] |
|
|
|
Raviking
Ravson
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
jeśli ktoś potrzebuje,nowy moduł z Czech http://www.ignitech.cz/english/aindex.htm
[URL=http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=14&t=6950]Naprawianie modułu [/URL]
ndbcaeb8525a362becf71163e808eabec.jpg
|
|
893 Time(s) 75.91 KB |
nfb8980d821102dcc7bf23a1492876f8a.JPG
|
|
29225 Time(s) 13.32 KB |
|
|
|
|
|
madart
Zabezpieczenie: 11111
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
kolejna wersja jak naprawić moduł
http://www.thumpertalk.com/forum/showthread.php?t=980822 |
|
|
|
Hannibal [Deleted]
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
Kupię oryginalny zepsuty lub szwankujący moduł... jak ktoś ma to piszcie na pw |
|
|
|
j23 [Deleted]
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
Hhhannibal czy to właśnie moduł-chińczyk (aw0036) Ci poleciał, z którym kiedyś walczyłeś, czy postanowiłeś wskrzesić oryginał? Napisz, ile przejechałeś na chińskim i ogólnie czy duża różnica w pracy silnika. Pytam, bo mam podobny problem. Tezla dużo napisał ale wszystko na bieżąco a warto by było wiedzieć jak to wygląda po paru km. |
|
|
|
Hannibal [Deleted]
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
ogólnie to zrobiłem z 1500 km na chińczyku i dalej chodzi. ciężko mi powiedzieć czy silnik chodzi ciężej niż na oryginalnym bo mało poje 1/4 dziłem na japońskim. Wydaje mi się że daje rade.... Silnik nie miał zdławień czy jakiś innych dziwnych odruchów ,ale po założeniu dobrze by było ustawić wyprzedzenie zapłonu w jakimś zakładzie (szczerze mówiąc nie wiem czy ktoś się tym zajmuje ) Ponoć można go ustawić przy pomocy stroboskopu.
Chcę kupić zepsuty bo mam możliwość naprawienia mojego, ale potrzebuję transformator z innego modułu bo mój się upalił przez zwarcie w instalacji elektrycznej. Inne klamoty w module można wymienić bez problemu. |
|
|
|
Tezla [Deleted]
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
Mam taki moduł od Domina z niewiadomą przeszłością, częściowo oskubany od spodu z plastiku. |
|
|
|
Hannibal [Deleted]
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
wiele byś chciał ?? |
|
|
|
Tezla [Deleted]
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
moduł nie działa więc bez specjalnej wartości |
|
|
|
adziad
ekwilibrysta
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
Tezla, udało mi się zregenerować mój moduł, może ten też da się naprawić, to nie jest trudne wcale |
|
|
|
seven9 [Deleted]
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
Witam!
Czy oryginalny moduł ma oznaczenia shindengen c1554 ? |
|
|
|
Igor-Moto [Deleted]
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
Jeżeli ktoś chce to mam do sprzedania moduł CI 554. Chętni pisać na priv. |
|
|
|
f4u
Marek
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
Witam ma ktoś na zbyciu moduł do NX 650 morze być uszkodzony ?Mam problem ze swoim jadę gaśnie po chwili odpala za jakąś chwilę znowu gaśnie i znowu po chwili odpala i tak w kółko i nie ma też znaczenia czy moto jest zimne/ciepłe/zimno/ciepło/sucho/pada jadę zgaśnie i po chwili odpala .świeca ,cewka ,impulsator już zostało sprawdzone został tylko moduł.No chyba że coś jeszcze może być przyczyną ,dodam że jak gaśnie to obrotomierz spada momentalnie z obrotów na zero . |
|
|
|
madart
Zabezpieczenie: 11111
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
zaloz od chinczyka za 30zl, poszukaj na forum jaki to ma byc bo jest ladnie opisane |
|
|
|
f4u
Marek
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
Witam problem z modułem rozwiązany chyba ;-) ,moduł otworzyłem odessałem starą cynę i na nowo polutowałem, moduł zakleiłem owinąłem dodatkowo taśmą izolacyjną i moto chodzi jak marzenie,spędziłem 40 minut w lesie i nie oszczędzałem sprzęta i nic się nie wydarzyło więc pomogło :-) w razie co służę radą . |
|
|
|
Jacek [Deleted]
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
Witam. Jestem właścicielem Dominatora 650 od lutego 2015. Motorek bardzo wdzięczny, uniwersalny, ale mało wygodny w trasie. Jedyny problem jaki z nim mam to wspomniany na forum gaśnięcie na wolnych obrotach. Motocykl został wyregulowany tj. zawory, gaźnik, sprawdzony zapłon. Fajnie się wkręca w obroty i jest żwawszy od tamtej pory. W sprawie modułu zapłonowego zastosowałem się do rad użytkowników forum , na własną rękę rozebrałem moduł. Dopatrzyłem się kilku tzw. zimnych lutów, odessałem cynę polutowałem na nowo - sprawdziłem. Motocykl odpalił, rzadziej gasł, ale jednak to mało. Następnie, na wszelki wypadek przelutowałem 4 punkty na płytce, jednak to tez nie pomogło. Pomimo małych problemów nie chce się go pozbywać, a dotrzeć do rozwiązania usterki. Czy ktoś z Was może mi pomóc w zagadnieniu : czy przelutować wszystkie punkty na układzie, bo może jestem ślepy i nie dojrzałem pęknięć lutowania, a może moduł ma popalone kondensatory od strony wtyczek ( w zalanej gumie), a może w ogóle coś innego. Pozdrawiam |
|
|
|
adziad
ekwilibrysta
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
[b]Jacek[/b], Jedynym ratunkiem jest przelutowanie wszystkich punktów. Ale jak już wcześniej wspominałem nie jest to naprawa dająca 100% gwarancji. Gdy uszkodzone są elementy zalane gumą to praktycznie nie jest możliwe usunięcie usterki. Coś kojarzę, że ktoś ostatnio pisał na forum o jakiś nowych dość tanich modułach (nie od skutera).... |
|
|
|
Agathocles
ZIELARZ POLSKI
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
Chyba juz czas zrobic ten tester modulow na arduino ;) |
|
|
|
Jacek [Deleted]
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
Dzięki Kolego. Przelutuje wszystkie i sprawdzę. Słyszałem o jednym kolesiu z Ostrołęki, który zajmuje się modułami od motocykli. Z tego co wiem regeneracja kosztuje 200-300 zł i daje gwarancje chyba na rok. Tylko czy on wywala całą gumę z modułów i dostaje się do bebechów to nie wiem. Czy to drogo, trzeba będzie zaryzykować jak nie dam rady sam. Pozdrawiam |
|
|
|
jarkow [Deleted]
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
Nowy moduł na ebay kosztuje 300 zł z wysyką więc poco kombinować?
http://www.ebay.com/itm/CDI-ECU-Honda-NX500-NX650-Dominator-XR650L-Blackbox-Ignitor-ALL-YEARS-CD1651/331348798665?_trksid=p2045573.c100033.m2042&_trkparms=aid%3D111001%26algo%3DREC.SEED%26ao%3D1%26asc%3D20131017132637%26meid%3D09a8b5c2f2944be49a2bd5a9444f44e1%26pid%3D100033%26rk%3D3%26rkt%3D4%26sd%3D361151049886
http://www.ebay.com/itm/CDI-Einheit-Steuergerat-Zundbox-Honda-NX500-NX650-Dominator-XR650L-/361151049886?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item541647b09e&vxp=mtr
http://www.ebay.com/itm/CENTRALINA-CDI-Honda-NX650-Dominator-/251529315672?pt=LH_DefaultDomain_101&hash=item3a9050c558 |
|
|
|
Jacek [Deleted]
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
Witam. Przelutowałem wszystkie punkty, jednakże nie pomogło to zbytnio. Ale jak bardzo rozgrzałem motocykl w terenie i asfalcie to nie gasł, ma skoki obrotów - Dziwne, nie mogę go rozgryźć. Miałbym prośbę, czy ktoś z Warszawy lub okolic mógłby na chwile użyczyć moduł do sprawdzenia. Wiedziałbym z czym dalej walczyć. Pozdrawiam |
|
|
|
nx-rider
Dawid
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
[quote="Jacek"]Miałbym prośbę, czy ktoś z Warszawy lub okolic mógłby na chwile użyczyć moduł do sprawdzenia. Wiedziałbym z czym dalej walczyć. Pozdrawiam[/quote]
Proponuję abys przekonał kogoś do włożenia twojego modułu.
Dowiesz się czy masz walnięty moduł, i unikniesz uszkodzenia czyjegoś modułu jeśli masz coś najeb .... w instalacji elektrycznej |
|
|
|
Alibaba
Pan Alibaba
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
święte słowa :mrgreen: |
|
|
|
Jacek [Deleted]
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
Ok. W takim razie zmieniam zapytanie do kolegów w okolic warszawy lub ze stolicy, czy można zastosować taka przemiankę i nic przy tym nie zepsuć. ostatnio nosze się z zamiarem kupić z ebay moduł jak pisał Jarkow, ale chciałbym najpierw sprawdzić. Proszę o odzew. Dzieki |
|
|
|
Alibaba
Pan Alibaba
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
[b]Jacek[/b], przyjedź do Kani środa - czwartek wszystko się wyjaśni |
|
|
|
|