Wiek: 104 Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 2522 Skąd: z Polski
Wysłany: 2012-05-15, 20:35
tak
maniek [Usunięty]
Wysłany: 2012-05-15, 21:34
nowa świeca, sprawd 1/4 czy "d 1/4 wignia" przepustnicy opiera się o śrubę regulacji obrotów i czy ta śruba się w ogóle wykręca, sprawd 1/4 poziom paliwa w komorze pływakowej, sprawd 1/4 luz na lince ssania (na rozgrzanym poskręcaj kierownicą jak się nic nie dzieje to ok) jak te rzeczy będą w porządku to ustaw zawory wydechowe na ciasne 0,13, jak nadal nie pomoże ... łańcuszek ?
a i jeszcze jedno
nie oddawaj nigdy motocykla do mechanika !
gaśnięcie przy dojazdach
problemy z odpaleniem (do wyczerpania akumulatora)
zanik wolnych obrotów lub ich falowanie
wypadanie zapłonów na wysokich obrotach (rzadko)
modół podmienić jest łatwo i szybko, a wyterepać ga 1/4 nik regulować różne żeczy i rozbierać pół motóru to chyba wersja po sprawdzeniu najłatwiejszych i najbardziej oczywistych możliwości, tymbardziej że te moduły tak już mają że się szybko kończą. Mój był z '99
jak nie chce odpalić pomientol moduł, a jak odpali też pomientol, powinien gasnąć albo jakoś reagować.
ale najłatwiej podmień jeżeli masz od kogo..
A i najważniejsze, "nie oddawaj nigdy motóru do mechanika" to chyba najgorsze co można zrobić
Więc po kolei:
1. ?wieca nowa będzie jutro
2. czy "d 1/4 wignia" przepustnicy opiera się o śrubę regulacji obrotów i czy ta śruba się w ogóle wykręca - też sprawdzę jutro
3. sprawd 1/4 poziom paliwa w komorze pływakowej - nie bardzo wiem jak do tego podejść :/
4. łańcuszek ? - nowy (max 1000 km)
Jeśli chodzi o moduł to nie bardzo mam skąd załatwić chyba, że się uda ale z młodszego modelu rok bodajże 98 (będzie pasił ?) - ale to też jutro
A co do oddawania motoru mechanikom - to jest mój pierwszy (prawdziwy) motór, nie mam zielonego pojęcia o mechanice pojazdowej, oczywiście na bieżąco pogłębiamm wiedzę teoretyczną na forum i nie tylko ale staram się obserwować "mechanika" przy pracy i pytam o co tylko się da. Nie zamierzam wiecznie oddawać moto ale na początku chciałbym aby ktoś doświadczony w nim kopał. Po drugie ten mój mechanik to mój kuzyn, on mi sprowadził motór i przygotował go dla mnie. Na co dzień naprawia motory i handluje. Aktualnie poznałem też doświadczonego mechanika z okolicy, sam ma 2 Afric'i i na pewno większe doświadczenie ode mnie. Moto "naprawiamy" u mnie i dokładnie obserwuję jego poczynania :)
Dzięki wszystkim za dobre rady i liczę na kolejne.
Jutro napiszę co i jak.
nein
Ale chyba się znają bo rozmawiał z kimś takim by phone :/
Koleś z Gliwic, Bartek.
Więcej nie powiem ze względu na ochronę danych osobowych :)
maniek [Usunięty]
Wysłany: 2012-05-16, 22:02
poziom paliwa ..... odwracasz ga 1/4 nik do gory nogami , ściągasz pokrywę komory plywakowej, mierzysz odległość krawędzi pływaka do krawędzi komory plywakowej(w pionie), ma być 18.5 mm, jak się nie zgadza zaworek iglicowy do wymiany.
Gdyby zaworek puszczał to moto powinno odpalać nawet jak z ga 1/4 nika przelewem się leje, dysze i tak są na dnie komory non stop zanurzone w paliwie. A w drugą stronę to ktoś by musiał hamsko podgiąć blaszkę na mocowaniu pływaka, żeby nie popychał zaworka i paliwo nie dochodziło. Moim zdaniem grzebanie akurat przy tym to ostateczna ostateczność. Ktoś by musiał się bardzo postarać najpierw aby to poprzestawiać w taki sposób że nie chce nawet odpalać.
slawi2006 [Usunięty]
Wysłany: 2012-05-17, 06:25
A nie masz gdzieś przypadkiem przebicia na cewce lub kablu wysokiego napięcia ? Sprawd 1/4 to ,bo robi to dużą robotę i niewiadomo nigdy na co to się odbije :) p.s a co do ga 1/4 nika to sam osobiście rozebrałem swój ga 1/4 nik bez wiekszej wiedzy na jego temat , wyczyściłem poskładałem i nie było problemów z odpaleniem -( także fachowcy chyba są tutaj zbędni ) może Ty masz pękniętą membranę i nie robi podciśnienia stąd świeca sucha ?
No więc jestem.
Po pierwsze podmieniliśmy moduł. Nic to nie zmieniło, wciąż nie chciał odpalić.
?wieca daje iskrę, zarówno nowa jak i "stara". Gdy zmierzył kompresję wyszło nie bardzo ok 4 Atm (podobno powinno być przynajmniej ok 7). Zrobił jeszcze "próbę olejową" tzn strzykawką wstrzyknął olej w otwór świecy i ponownie zmierzył ciśnienie. Wynik ten sam (no może ok 1/3 Atm więcej). W ten sposób chciał wyeliminować nieszczelność na pierścieniach. Stwierdził jednak, że prawdopodobnie coś jest z głowicą ale żeby dokładnie to obadać musi wziąć moto do siebie do firmy. Więc aktualnie czekam aż skończy zaczęte roboty i zobaczymy. Więc mój sezon zaczyna się nieciekawie ale jestem dobrej myśli. Zastanawiają mnie jednak koszty :/ Ma ktoś doświadczenie w podobnej materii ??
maniek [Usunięty]
Wysłany: 2012-05-18, 06:33
zależy co się dzieje czy jest to kwestia zawieszonego zaworu, niedzielnych, zaworów, czy pękniętej głowicy, jeżeli zawory nie są pokrzywione to w najgorszym wypadku 300zł , niewiem czy za rozbieranie góry też płacisz.
Jaka powinna być kompresja w silniku naszej hondy ?
Gdzieś znalazłem: ciśnienie sprężania 125 kPa.
Po przeliczeniu na bary wychodzi ok 1,25 bara.
Czy to prawda ??
To wychodzi 1,27 kg/cm2 a u mnie wychodzi ok 4 kg/cm2 i to podobno mało :/
Więc jak to jest ??
Czy ktoś jest w stanie zmierzyć kompresję normalnie działającego dominatora ??
raczej 1.25MPa = 12.5 bar... tak na czuja bo benzyniaki mają koło 10 a diesle niecałe 20 bar z tego co jarzę... ale w manualu trzeba sprawdzić. przy braku komprechy ssania też nie będzie.. i świeca sucha.. wyleciało gniazdo pod deko Szpaku i Raw już to przerabiali... obyś nie był następny..
właśnie sprawdziłem!!!!
manual str. 1-3 125 KPa =1.25 bar :))))))
ale z przeliczenia z PSI na Bar:
178PSI=12.3 Bar !!!! więc 1,25 MPa a nie 125 kPa
slawi2006 [Usunięty]
Wysłany: 2012-05-25, 16:03
Kubeko, jak wygląda takie wyleciane gniazdo ? Masz może jakąś fotę ??
Jeszcze jedno. Wcześniej tego nie pisałem ale mam wymontowany dekompresator. Czy jazda bez deko mogła mieć jakiś wpływ na awarię ? I jeszcze jedno, przed awarią mój dominik bardzo dużo palił (ok. 8 - 9 l/100km).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum