Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Brak pomysłów
Autor Wiadomość
Bolo 
BoloLoLo


Wiek: 43
Dołączył: 21 Lip 2011
Posty: 829
Skąd: Szczygłowice
Wysłany: 2012-05-14, 10:19   Brak pomysłów

Witam.
Mój dominator zaczął się dziwnie zachowywać. Z początku problem był z gaśnięciem przy redukcji biegów przy hamowaniu np. przed skrzyżowaniem. Z początku to olałem i nauczyłem się nad tym panować (lekko odkręcona manetka przy hamowaniu). Z czasem problem zaczął się nasilać a po zgaśnięciu były duże problemy z odpaleniem (nawet kilka minut kręcenia). Gdy odpalałem na postoju to czasem trzymał niskie obroty dobrze a czasem po chwili dobrej pracy nagle gasł. W czasie jazdy zawsze gasł przy redukcji biegów.
Wymieniłem już filtr powietrza. Ostatnio był u mnie fachowiec, który rozebrał cały ga 1/4 nik i porządnie wyczyścił. Po poskładaniu motor wcale nie chciał odpalić. Następnego dnia po kilkuminutowych próbach złapał ale dalej nie trzyma niskich obrotów. Zgasł i koniec, już nie odpalił. Po takich próbach odpalania świeca jest sucha. Mak toś jakieś pomysły ??
 
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2012-05-14, 11:38   

polecam prześledzić temat o reanimacji modułu, jeżeli jesteś pewien że ga 1/4 nik poskładany dobrze (na co nie wskazuje sucha świeca). Pierwsze i najłatwiejsze to podmienić moduł
 
     
Hannibal
[Usunięty]

Wysłany: 2012-05-14, 11:42   

co do gaśnięcia motocykla na światłach to miałem podobnie, ale po wymianie łańcucha rozrządu oraz napinacza zaczął ładnie chodzić na wolnych nie mówiąc o większej mocy. Sprawdz tez ten modul bo moze faktycznie szwankuje i lepiej go naprawic puki jeszcze cos tam dziala.
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2012-05-14, 13:00   

jak ta świeca sucha to ten ga 1/4 nik nie jest dobrze poskladany.. moze zle dokrecił pokrywki od membran?
 
     
Bolo 
BoloLoLo


Wiek: 43
Dołączył: 21 Lip 2011
Posty: 829
Skąd: Szczygłowice
Wysłany: 2012-05-14, 20:27   

za fachowca raczej jestem pewien. Wierzę, że poskładał ten ga 1/4 nik dobrze.
A co do modułu. To jak go sprawdzić czy jest dobry ?? Przemierzyć miernikiem ??
Jakich wyników się spodziewać ?? na co zwrócić uwagę ??
 
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2012-05-14, 20:29   

Bolo sucha świeca to nie wina modułu
 
 
     
Kubeko 
GÓRAL ŻYWIEC


Wiek: 48
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 512
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2012-05-14, 21:08   

gaśnie na światłach.... to tylko problem z lewym powietrzem!!!!
robiłem z amorem ruszałem airbox i zapomniałem dokręcić opaski na gumie przed ga 1/4 nikiem. za każdym razem po odpuszczeniu manety do zera schodził z obrotów do zera, ale zaraz mi się przypomniało że jej nie dokręciłem i wszystko wróciło do normy po dokręceniu opaski na gumie przed ga 1/4 nikiem.

Tak było u mnie.

druga opcja:
nieszczelny układ podciśnienia ga 1/4 nika, wężyk lub membrana, podciśnienie nie otwiera szklanki poniżej membrany a z nią iglicy, w związku z tym świeca sucha...
Ostatnio zmieniony przez Kubeko 2012-05-14, 21:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Alibaba 
Pan Alibaba


Wiek: 66
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 2131
Skąd: Hornówek
Wysłany: 2012-05-14, 21:14   

Bolo Przejrzyj króciec ga 1/4 nika on też łapie lewe powietrze jak jest dziurawy
 
 
     
Bolo 
BoloLoLo


Wiek: 43
Dołączył: 21 Lip 2011
Posty: 829
Skąd: Szczygłowice
Wysłany: 2012-05-14, 21:58   

Króciec w porządku. Dolot z airboxa na ga 1/4 niku w porządku ale przy wyjściu z airboxa był 1/4 le włożony (za głęboko). Fachowiec poprawił błąd i dodatkowo uszczelnił łączenie airboxa z gumą. Wężyk podciśnienia sprawdzę jutro ale wydawało się w porządku. Przed robotą, na pracującym silniku psikał wszędzie jakimś aerozolem szukając właśnie miejsca zaciągania lewego powietrza i nic nie znalazł :(
Cytat:
co do gaśnięcia motocykla na światłach to miałem podobnie, ale po wymianie łańcucha rozrządu oraz napinacza zaczął ładnie chodzić na wolnych nie mówiąc o większej mocy
- rozrząd wymieniony w zeszłym sezonie i to pod koniec.
Martwi mnie to bo w czerwcu planuję tygodniowy wypad w bieszczady i wolałbym mieć pewne moto.
 
 
     
Kubeko 
GÓRAL ŻYWIEC


Wiek: 48
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 512
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2012-05-14, 22:08   

nie wiem czy spryskiwanie np, mydlinami przy podciśnieniu ma jakikolwiek sens. tą metodę stosuje się we wszystkich instalacjach gazowych ale przy nadciśnieniu bo przy wyciekach się pieni, a przy podciśnieniu są wciągane do szczelin, ale to już jest poza polem widzenia obserwatora i nie do wykrycia. może mnie ktoś poprawi?
 
     
tmarc 


Wiek: 53
Dołączył: 19 Paź 2011
Posty: 137
Skąd: Katowice
Wysłany: 2012-05-14, 22:26   

bolo miałem podobny problem i czyszczenie ga 1/4 nika pomogło.
 
 
     
Hannibal
[Usunięty]

Wysłany: 2012-05-14, 22:27   

wlasnie mi sie przypomnialo ze mialem pekniety uszczelniacz miedzy kroćcem, a głowicą więc najlepiej go całkowicie odkręć i obadaj.
 
     
Bolo 
BoloLoLo


Wiek: 43
Dołączył: 21 Lip 2011
Posty: 829
Skąd: Szczygłowice
Wysłany: 2012-05-15, 18:43   

Tak jak pisałem króciec miałem cały w ręku i jest ok.
Sprawdziłem przewody podciśnieniowe - wygląda OK.
Po długich próbach silnik dzis odpalił. Potrzymałem go na obrotach, żeby się zagrzał. Gdy był już porządnie zagrzany wziąłem się za regulację ga 1/4 nika wg opisu z forum, niestety nie byłem w stanie ustawić obrotów na 1300 (a to jeden z pierwszych punktów:/).
Po porządnym rozgrzaniu udało mi się wyregulować obroty na poziomie 1500 jednak po przegazowaniu obroty nie zatrzymywały się na 1500 lecz leciały niżej i gasł. Ale taki nagrzany palił dość dobrze po zgaśnięciu. Nagrałem telefonem krótki filmik : http://youtu.be/3v93EuNjZ-A
Potem zostawiłem moto na kilka godzin. Gdy wróciłem i już ostygł wykręciłem świecę - czarna, więc chyba za bogato. Dodam, że po czyszczeniu ga 1/4 nika śrubka wykręcona 3 obroty (Japan).
Gdy wkręciłem świecę z powrotem motor nie chciał znów odpalić (złapał tylko na chwilę, żeby zaraz zgasnąć). Nie odpalił już dziś aż do końca akumulatora.
Aku się ładuje a ja czekam jutro na fachowca. Będzie mierzył kompresję. Czekam na dalsze pomysły forumowiczów.
 
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2012-05-15, 19:11   

Bolo załóż nową świece
 
 
     
Bolo 
BoloLoLo


Wiek: 43
Dołączył: 21 Lip 2011
Posty: 829
Skąd: Szczygłowice
Wysłany: 2012-05-15, 20:34   

Raviking napisał/a:
Bolo załóż nową świece

?wieca nowa, założona na początku sezonu, przejechane ok. 400 km.
Podtrzymujesz poradę ?
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 13