Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
brak iskry - pomocy
Autor Wiadomość
JolKar
[Usunięty]

Wysłany: 2012-07-11, 00:28   

Udało się, udało! Iskra jest, Domin pali! :-D Nie wiem co było przyczyną awarii, sprawdziłam chyba wszystkie bezpieczniki, poruszałam przeróżnymi kabelkami, itd i nastąpił cud! Dzięki chłopaki za pomoc :) Teraz wracam do pierwotnego problemu - wyciek benzyny. Ale to już w innym wątku ;-)
Jola
 
     
1krzysztof
[Usunięty]

Wysłany: 2012-07-11, 10:58   

Gratulacje!
:-)
Ale, czy jesteś pewna, że usunęłaś przyczynę?
I, czy to się nie powtórzy w najmniej spodziewanym momencie?
Korzystając z faktu, że sprzęt żyje, poruszaj ponownie kabelkami i znajd 1/4 ten, który powodował i może powodować brak iskry (jeśli to była przyczyna).

Nie chcę mącić Twojej radości i satysfakcji, ale powiem to, co zawsze mówię moim dealerom "usuń przyczynę awarii, a nie jej skutek".
 
     
JolKar
[Usunięty]

Wysłany: 2012-07-12, 15:53   

Nie znalazłam powodu awarii, ale może znajdzie ją mechanik. Robimy spó 1/4 niony przegląd po zakupie, czyszczenie i regulacja ga 1/4 nika itp. A wyciek benzyny się skończył po przepaleniu ga 1/4 nika :)
 
     
seven9
[Usunięty]

Wysłany: 2012-09-11, 22:04   

Witam!
Moich problemów z iskrą ciąg dalszy. Ostatnie objawy są takie: jeśli już uda mi się odpalić motor i jadę, to na wolnych obrotach gaśnie w losowych momentach. Jak mu podkręciłem obroty do 1600 to nie gasł, ale widać było, że co parę minut "gubił" jedną iskrę i prawie gasł. Przy odpalaniu słychać jakby cykanie. Czy to może być problem z modułem? Czy da się jakoś sprawdzić sam moduł ?

pozdrawiam.
 
     
nx-rider 
Dawid


Wiek: 41
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 874
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2013-05-27, 18:18   

seven9 napisał/a:
Czy da się jakoś sprawdzić sam moduł ?


PILNIE potrzebuję pomocy !!!

Jak zdiagnozować awarię modułu ???

Silnik co jakiś czas na wolnych obrotach gubił zapłon i gasł (na wyższych dało się wyczuć że co jakiś czas gubi zapłon)
Teraz - brak iskry
Przełącznik on - off sprawdzony
zakładam że wszystkie połączenia elektryczne są o.k.

Więc pytania do Was:
- Jak zdiagnozować awarię modułu ???
- Jaka powinna być oporność na uzwojeniu pierwotnym i wtórnym cewki ?
- Czy jakaś dobra dusza może mi pożyczyć moduł do sprawdzenia czy mój faktycznie padł - zanim zacznę się bawić w przerabianie KYMKO czy innych chińczyków

Temat bardzo pilny więc proszę o pomoc zanim się wszyscy na zlot rozjedziecie

Pytania dodatkowe jak co i gdzie pomierzyć
- gdzie i kiedy powinno być napięcie przed i za modułem
 
 
     
Bolo 
BoloLoLo


Wiek: 43
Dołączył: 21 Lip 2011
Posty: 829
Skąd: Szczygłowice
Wysłany: 2013-05-27, 21:19   

U mnie objawy były podobne. Spróbuj pozgniatać moduł, pościskaj go w ręce i próbuj odpalać. Jak zapali to ściskaj moduł i obserwuj. Np. ruszanie samymi wtyczkami z modułu nic nie robiło, tylko zgniatanie :). Tak było w moim przypadku. A dla świętego spokoju rozbierz moduł i przelutuj WSZYSTKIE luty. U mnie jak ręką odjął :) Moduł należy rozciąć od tyłu na całym obwodzie na głębokość ok 3-4 mm i potem delikatnie i cierpliwie starać się odkleić plastik. Potem ok 2 godziny delikatnego wyskubywania zalewy aż do płytki. Lepiej skubać ręcznie (pazurkami) aby nie uszkodzić ścieżek. Lutowanie zleć jakiemuś serwisowi laptopów lub innego sprzętu RTV (mają lutownice powietrzne), bo zwykłą lutownicą bywa ciężko. Powodzenia.
 
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2013-05-27, 23:05   

nx-rider, wczoraj pisałeś, że nie masz cylindra i moto rozłożone na części .
Czyżby silnik już był złożony?
 
 
     
nx-rider 
Dawid


Wiek: 41
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 874
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2013-05-28, 07:37   

Tak Wojtek - wczoraj po południu cylinder wrócił ze szlifu, tylko pojawił się inny problem :evil:
myślałem wcześniej że to wina włącznika ON OFF - ale niestety nie

ponawiam apel:

Czy jakaś dobra dusza może mi pożyczyć moduł do sprawdzenia czy mój faktycznie padł - zanim zacznę się bawić w przerabianie KYMKO czy innych chińczyków.
Motor stoi ponad 100 km od domu a mój mechanik przyznaje "jestem mechanikiem a nie elektrykiem" - przynajmniej jest szczery.

Jeśli ktoś pożyczy mi moduł - oddam od razu po potwierdzeniu że mój padł, chodzi mi tylko o potwierdzenie na 100% wstępnej diagnozy

Na razie na 100 % wykluczyłem:
- przełącznik na kierownicy
- impulsator (posiada oporność zgodną z serwisówką
 
 
     
Habit
[Usunięty]

Wysłany: 2013-05-28, 08:56   

nx-rider, Ja mam trochę daleko żeby pożyczyć Ci swój moduł...
Ale niech mechanik sprawdzi tak jak piszę Bolo, zgniatać moduł i ruszać przewodami przy module!!
Mój też czasem się zbuntuję muszę wtedy ruszyć kablami i pali jak złoto...
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2013-05-28, 16:14   

Lipa, że masz tak daleko moto. Ale naprawa modułu zazwyczaj jest dość łatwa, na pewno masz jakiegokolwiek kolegę z lutownicą co potrafi jej użyć. Naprawa, a przynajmniej kontrola stanu to jest około 2 h pracy, a będziesz już miał za sobą (bo jak widać w końcu moduły w dominatorach i tak padają:/)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 13