Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
GŁOWICA - GNIAZDA ZAWOROWE
Autor Wiadomość
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
  Wysłany: 2012-05-06, 21:32   GŁOWICA - GNIAZDA ZAWOROWE

Cześć.
Miałem chwilkę i rozbebeszyłem silnik...
Przyczyna "stuków" z silnika :shock: -> klepały koniki na prawym zaworze wydechowym (tym przy deko).
Przyczyną okazało się przesunięte gniazdo zaworu. O dziwo nie jest pęknięte i na szczęście tłok w to nie uderzył.
Co mogło być przyczyną wysunięcia się gniazda?
Można zapobiec takiemu zjawisku?

Zwróćcie jeszcze uwagę na lewy wydechowy, jest pokryty jasnym nagarem który bardziej przy czyszczeniu przypominał kamień z czajnika :mrgreen: - o czym to świadczy?

Będę szukał w okolicach Rzeszowa (albo i dalej) zakładu specjalizującego się w regeneracji głowic - może ktoś zna kogoś godnego polecenia?
Z drugiej strony zastanawiałem się nad zakupem używanej... tylko która dłużej pośmiga po remoncie czy oryginalna z niewiadomą przeszłością...

P5030855.JPG
Przemieszczone gniazdo.
Plik ściągnięto 383 raz(y) 1,39 MB

 
 
     
maniek
[Usunięty]

Wysłany: 2012-05-07, 19:30   

masz jakąś fotke od przodu tak aby było ładnie widać 88
ja mogę polecić u mnie zakład regeneracji ale masz trochę daleko, pytaj czy ogarniają głowice z radialnym rozstawem zaworów, jak będą mruczeć szukaj dalej, bo to nie jest jakaś kosmiczna technologia, a szkoda żeby zrypali
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2012-05-07, 19:46   

kmaj u mnie było gorzej :-(
Masz inną fotke ? wrażenia z odgłosów jakby zawór napierdalał ?

 
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2012-05-07, 20:43   

maniek takie od przodu?
mogłem zrobić fotki po wyczyszczeniu..
Muszę zrobić wywiad gdzie najlepiej dać żeby za kilka tysięcy znów nie wypadło.

Raviking dokładnie tak jakby luz zaworowy miał 5mm (bo po odkręceniu kopułki tyle miał) i na początku myślałem ze koniki i wałek zdarte. Odgłos podobny jakby młotkiem o młotek uderzał - wysoko tonowy i metaliczny :-x
U Ciebie to paskudnie poleciało i pewnie nie 1/4 le poharatało cylinder. Jutro zabieram cylinder i tłok do pomiaru.

P5030857.JPG
Plik ściągnięto 415 raz(y) 1,19 MB

 
 
     
slawi2006
[Usunięty]

Wysłany: 2012-05-25, 15:45   

Kmaj my to mamy szczęście. Robimy to samo :)

Tak wygląda moja głowica i niewiem jak się za nią zabrać .
Oddać do zakładu i oni mi wszystko zrobią czy zacząć ją czyścić ? Co robić z zaworami ??Używacie do tego szczotki drucianej czy to za zbyt radykalne środki ?
U mnie uwaliło uszczelniacze zaworowe bo zaczął kopcić z tłumika przy odpaleniu na zimnym . Kanały ssące w sadzy i komora w ogólnym nagarze. Pozatym jaki jest koszt wymiany gniazd zaworowych ? zrobienia całej głowicy ?

moto 059.jpg
Plik ściągnięto 407 raz(y) 1,84 MB

moto 056.jpg
Plik ściągnięto 425 raz(y) 1,83 MB

moto 054.jpg
Plik ściągnięto 396 raz(y) 1,82 MB

 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2012-05-25, 17:41   

Ja za zrobienie głowicy czyli: przegląd całości, sprawdzenie zaworów (czy nie krzywe), wymiana 2 gniazd zaworowych, dotarcie zaworów (powiedzieli że są zrobione jak do LPG) i zabielenie pod uszczelkę zapłaciłem 150zł. Trwało to długo bo musieli przestrajać maszynę i dorabiać uchwyty do radialnie rozłożonych zaworów. Mówili że niechętnie się na drugi raz podejmą takiej regeneracji bo wolą samochodowe. Jak zgram fotki to dodam jak to wygląda.
Szczotka możesz śmiało zdzierać (ręcznie). Na zakładzie mieli wannę z roztworem do mycia - wiec nie martw się ze będzie trochę umazana.

Któreś gniazdo wygląda na przemieszczone? Jeżeli tak to w kanale dolotowym/wydechowym przy gnie 1/4 dzie będzie szczelinka.
Jak pisałem w pierwszym poście o głowicy to myślałem ze do wymiany będzie jedno gniazdo. Przy docieraniu zaworu od gniazda ssącego okazało się że jest przegrzany materiał i nie da się go obrabiać. A wyglądało na dobre.

Napisałeś że masz nagar/sadze w kanałach ssących, ja miałem czyste bo zawory się domykały. Sprawd 1/4 prowadnice i pomierz trzpienie zaworów, bo może któryś zawór ssący się wiesza. Przyczyną może być też brak luzu na którymś ssącym ale raczej byś to zauważył.

P5270791.JPG
Plik ściągnięto 421 raz(y) 1,03 MB

P5270797.JPG
Plik ściągnięto 418 raz(y) 1,06 MB

 
 
     
slawi2006
[Usunięty]

Wysłany: 2012-05-28, 11:30   

Zawiozłem dzisiaj do Leniarta. Przyjął i mówi że zrobi :).
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2012-05-29, 12:22   

Pytałeś za ile zrobi? :mrgreen:
 
 
     
slawi2006
[Usunięty]

Wysłany: 2012-05-30, 21:24   

Nie pytałem , bo aktualnie mają tokarza na L4 a on jest szpec od gniazd zaworowych (rzekomo) :P . A mi aż tak się nie spieszy :D
 
     
Radekmoto3 


Wiek: 36
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 183
Skąd: Czarnowąsy
Wysłany: 2012-08-21, 17:16   

[b]A wię z mojego Domin zaczą wydawac się dziwny odgłos takie niby cykanie stukanie (metaliczne),myślałem ze to gniazdo ale na szczęście nie ale co się okazało prawdopodobnie dekompresator wydawła taki dzwięk rozebrałem sprężynkę troszkę rozciągnołem i jak złożę to zobaczę efekt.A narazie to jeszcze szukam "konika" zaworowego bo mój się wytarł z niewiem jakiej przyczyny????

IMG_7431.JPG
Plik ściągnięto 452 raz(y) 1,61 MB

 
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2012-08-22, 08:37   

radekmoto3 napisał/a:
[b]A narazie to jeszcze szukam "konika" zaworowego bo mój się wytarł z niewiem jakiej przyczyny????


Smarowanie zawiodło, od którego zaworu ten konik?
 
 
     
Radekmoto3 


Wiek: 36
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 183
Skąd: Czarnowąsy
Wysłany: 2012-08-23, 16:42   

Jest to "konik" od zaworu wydechowego lewa strona tam gdzie nie ma dekompresatora. Smarowanie prawdopodobnie musiało zawieść tylko dziwne, że na jednej krzywce.
 
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2012-08-23, 23:10   

Może coś zatkało otwór smarujący w wałku na tej krzywce - sprawdzałeś?
Jak wyglądają pozostałe koniki i wałek?
 
 
     
Radekmoto3 


Wiek: 36
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 183
Skąd: Czarnowąsy
Wysłany: 2012-08-24, 20:13   

Reszta krzywek jest wporządku, wałek do wymiany bo mam drugi tylko musze przełożyć dekompresator i kupic nową krzywke albo jakąś używke dorwać jak ktoś bedzie miał..
 
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2012-08-24, 22:07   

Dzwoń po kolesiach co klamoty na allegro sprzedają, tylko nie wiem jak cenią.
Zastanawiałem się jeszcze nad przyczyną zatarcia tej ostatniej to oprócz zatkania kanału. Być może pompa za słabo pcha, albo strata ciśnienie na prawym łożysku (wałka) - wyrobiony kołnierz.
A i jeszcze sprawd 1/4 jak się ma uszczelniacz wału korbowego w prawej pokrywie.
....może akurat coś się z tego trafi.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 16