Mam problem bo wymieniłem świece, czapke, przewód do cewki i jak stane w korku (nabiera temperatury) to gaśnie. Niema wtedy iskry na świecy.Po jakimś czasie i nie jest to określony czas bo może być to 5-20 min nie musi całkiem wystygnąć to odpali. Oczyściłem wszystkie połączenia i nic się nie zmieniło. Czy może być to wina IMPULSATORA czy bardziej CEWKI.Wiem(Najlepiej nie stać w korku:haha
zuczek napisał/a:
raczej cewka
haney napisał/a:
Ale to co jak sie nagrzeje to ma przebicie i nie daje prądu? Jak ją sprawdzić?
maniek napisał/a:
ten brak jest sprawdzony ?
może moduł ma zimne luty ?
tezla napisał/a:
Mnie się to kojarzy z modułem.
Gdy podejrzewa się impulsator wystarczy podłączyć do niego leda bąd 1/4 piszczek jak będzie błyskać czy pipać to wszystko jest w porządku to jest tylko ceweczka sygnałowa.
kinoll napisał/a:
wyczyść dokładnie kostkę modułu .....u mnie było podobnie jeden dzień chodził na drugi już nie ....przez przypadek kombinowałem z modułem i iskra się pojawiła wszystkie 6 styków z obu stron dokładnie wyczyściłem i maszyna do dzisiaj chodzi....nie radze eksperymentować z chińskimi modułami szkoda kasy ja kupiłem dwa straciłem 150 i nic z tego jak już to lepiej szukaj chociaż używanego ale oryginału !!!!
j23 [Usunięty]
Wysłany: 2011-10-31, 11:47
Właśnie mam podobną awarię co Haney; po nagrzaniu (4 do 8 km jazdy) najpierw iskra nieregularna potem jej brak zupełny. Po lekkim ostygnięciu osiołka możliwa jazda 4 do 8 km itd. Przelutowałem moduł, podmieniałem świece i kabel wn, sprawdziłem kable wtyczki a okazało się, że oporność impulsatora pod wpływem temperatury rośnie do nieskończoności. Jak ostygnie to daje książkowe 0,5 kOhma. Coś mi się wydaje, że czyszczenie może nie pomóc...
no to zostal impulsator do podmiany albo jeszcze sama cewka tez jak sie nagrzeje
j23 [Usunięty]
Wysłany: 2011-11-22, 23:10
A jednak (najprawdopodobniej) to faktycznie była wina cewki. Po wymianie wszystko ok. Jutro przetestuję w terenie.
marcinek9511 [Usunięty]
Wysłany: 2014-01-18, 17:01 Zębatka impulsatora
Jak ustawić zębatkę impulsatora która jest nałożona na wale, czy jest to obojętne jak założę, i do czego służą te wycięcia na zębatkach i jak je ustawić? Z góry dzięki za odpowiedzi.
Jak ustawić zębatkę impulsatora która jest nałożona na wale, czy jest to obojętne jak założę, i do czego służą te wycięcia na zębatkach i jak je ustawić? Z góry dzięki za odpowiedzi.
zodzik, impulsator wykrywa wypustkę na tych kołach co masz na obrazkach post wyżej.
Czyli zmienia rezystancję w momencie zbliżenia metalowego obiektu względem jego oddalenia. Dokładna rezystancja jest wyszczególniona w service manual. Nie pamiętam tej wartości.
Formalnie przy włączonym zapłonie i przybliżeniu metalowego przedmiotu do impulsatora powinna wyzwolić się iskra na świecy...
Wiek: 39 Dołączył: 24 Mar 2020 Posty: 7 Skąd: Zaorle
Wysłany: 2020-04-27, 22:21
Adziad, mam problem właśnie z tym, że nie mam iskry.
Szukam pokolei co może być. Podłączyłem impulsator do próbnika z żarówką, chciałem sprawdzić czy przepływa przez niego prąd. I właśnie nie ma w ogóle reakcji. A prąd powinien co chwilę iść, czyli żarówka co chwilę powinna się zaświecić?
zodzik, rezystancja mìędzy pinami powinna być 400-500 Ohm, jak przybliżyć metal to powinna się zmieniać, ale nie jest napisane czy w stronę zwarcia czy rozwarcia. Miernikiem zmierzyć trzeba. Rozkładałeś silnik? Czy iskra tak po prostu zniknęła? Świeca wymieniona? Moduł podmieniałeś? Cewkę zapłonową podmieniałeś? Przewód wysokiego napięcia z fajką? Stacyjka oraz wyłącznik zapłonu sprawdzone?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum