Chodzi Ci o to, że ta mała d 1/4 wignia przy silniku chodzi lekko?
Jeżeli tak to, chodzi lekko bo odciąga ją sprężynka, która stawia mały opór a popychacz jeszcze nie naciska na łożysko oporowe.
Wyreguluj naciąg linki do pozycji d 1/4 wigni przy silniku tak jak na zdjęciu nr 2 i wtedy naciśnij klamkę i powinieneś poczuć opór sprzęgła.
RyZyK [Usunięty]
Wysłany: 2014-03-13, 23:22
czyli to co ruszam palcem to jest luz i sprzeglo idzie dopiero pozniej? probowalem to mocniej dociskac, skracalem linke, ale efektem bylo tylko to, ze wczesniej mi sie klamka zapierala i tyle, chyba, ze bylem zbyt delikatny, ale chyba nie
Tak to jest luz. Na koszu sprzęgłowym są dość mocne sprężyny i naciskając palcem d 1/4 wignię przy silniku raczej nie dasz rady pokonać ich oporu.
Klamka się zapierała o manetkę czy blokowała wcześniej?
RyZyK [Usunięty]
Wysłany: 2014-03-14, 10:14
Wczesniej to tak ladnie sprzeglo sie wciskalo, nic sie wczesniej nie blokowalo,
dostalem tez taka odpowiedz:
Ryzyk bonie ustawiłeś wstępnego napięcia przy deklu, slimakiem ustawiasz luz linki powinno być około 2mm mierzone od uchwytu klamki do klamki przy osi. Czasami lepiej się nie brać za niektóre rzeczy samemu }
chyba musze jakiegos maistra skminic
kubas9311 [Usunięty]
Wysłany: 2014-03-14, 11:30
Czy Ty tylko sciagnales linkę w celu przełożenia przez uchwyt handbarow? Jeśli wcześniej działało a nic poza sciagnieciem linek nie robiłeś to musi działać! Naciagnij te linki aż w końcu poczujesz że sprzęgło działa, sprawdzaj to na odpalonym silniku, gdy jest zimny a sprawdzasz pchajac go możesz poprostu nie zauważyć że sprzęgło działa:-) najpierw wstępnie naciagnij linkę przy silniku, następnie przy klamce.
RyZyK [Usunięty]
Wysłany: 2014-03-14, 11:40
dobra baran ze mnie i tyle, na mechanika nigdy nie nie nadawalem, to co ruszam pacelm to chyba po prostu luz na nalozenie linki dopiero potem jak mocno wezme klamke to idzie sprzeglo jak naciagne linke ehh
kubas9311 [Usunięty]
Wysłany: 2014-03-14, 12:16
Ważne, że dziala:-D być może jakoś pomoglismy:-P
RyZyK [Usunięty]
Wysłany: 2014-03-14, 12:56
teraz tylko prosze o podpowiedz jak poprawnie wyregulowac linke, aktualnie przy klamce zluzowalem ja do minimum i skontrowalem ta 2 nakretka, natomiast na dole reguluje, ustawilem tak, ze zostalo kolo 2 mm luzu na calosci, tzn. 2 mm luz i potem klamka juz ciagnie sprzeglo, czy to jest prawidlowo?::)
RyZyK, jak chcesz jeszcze sam to regulować to zrób tak jak wcześniej napisałem:
kmaj napisał/a:
Odkręć tą regulację przy kierownicy o 3-4 obroty. Przy silniku ten "gwint", z którego wychodzi linka - przesuń go śrubami w lewo (do przodu motocykla) - przesuwaj go do momentu aż zacznie naciągać linkę. Następnie skontruj, a ostatnią poprawkę zrób śrubą przy klamce i ją też za kontruj.
Najpierw ustaw na dole naciąg linki a potem się baw regulacją przy klamce.
RyZyK [Usunięty]
Wysłany: 2014-03-14, 19:59
Tzn ja reguluje tylko na dole przy klamce mam skrecone na max i tak tez mialem wczesniej
Jak Ci wygodnie. Ja zostawiam przy klamce trochę odkręcona regulację, żeby pó 1/4 niej bez narzędzi wyregulować w przypadku gdy linka się jakoś przemieści skutkiem czego klamka nie będzie miała luzu lub luz będzie za duży.
RyZyK [Usunięty]
Wysłany: 2014-03-14, 21:14
wiec wyglada to tak -> przy silniku ustawione i skontrowane 2 sruba
przy manetce widac na zdjeciu
zdjecie dolne po prawej stronie pokazuje wielkosc luzu, jak dla mnie na okolo okolo 2 mm, wsio dobrze ustawione?
Wygląda bardzo dobrze. Skontroluj za jakiś czas czy luz w jakiś sposób się nie skasował, bo ciągły nacisk na łożysko sprzęgła zmniejszy jego żywotność ;)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum