Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: kmaj
2012-12-28, 23:57
Wymiana uszczelniaczy lag NX250
Autor Wiadomość
piotreknx250
[Usunięty]

Wysłany: 2012-03-29, 16:19   Wymiana uszczelniaczy lag NX250

Siema jak w temacie chodzi mi jak wymienić uszczelniacze na lagach co nieco już poczytałem wyjąłem całe zawieszenie przednie z ramy i mam pytanie na samym dole jest taka sruba na imbusa i nie wiem czy jak ją odkrece to czy wyjme lage z tej nie wiem jak to nazwać prowadnicy hehehe i co dalej czy wtedy dostane sie do tego uszczelniacza piszcie jak cos wiecie dziex
 
     
MaciekTOS
[Usunięty]

Wysłany: 2012-03-29, 21:13   

Tą śrubą spuszcza się olej :-P ewentualnie odkręcasz korki od góry wylewasz olej możesz poruszać lagą góra dół żeby olej się wylał do końca .Zakręcasz śruby na dole jak wcześniej odkręcałeś wlewasz olej od góry i składasz ;) Może ktoś wie ile oleum wchodzi w lagi do 250 , a jak nie przelej sobie w jakiś pojemnik i wlej tyle samo . Powodzenia ;-)

Dokładny temat masz tutaj :
http://hondadominator.pl/...der=asc&start=0
 
     
żółf
[Usunięty]

Wysłany: 2012-03-31, 09:16   

Cała operacja jest prosta jak drut, ale niektórzy i z tym mają problem

Cytat:
Tą śrubą spuszcza się olej :-P ewentualnie odkręcasz korki od góry wylewasz olej możesz poruszać lagą góra dół żeby olej się wylał do końca .Zakręcasz śruby na dole jak wcześniej odkręcałeś wlewasz olej od góry i składasz ;) Może ktoś wie ile oleum wchodzi w lagi do 250 , a jak nie przelej sobie w jakiś pojemnik i wlej tyle samo . Powodzenia ;-)


Raczej chodziło Ci o śrubę od spodu (imbus)

Jest to kluczowy omen całej operacji i śrubę należy poluzować, jak lagi są jeszcze w półkach, bo potem będzie ciężko. ?ruba ta trzyma tłok lagi (dumper rod, chyba tak to się pisze) i bez jej odkręcenia nie rozdzielisz lag. Potem tylko wylać olej, ściągnąć kapturki przeciwpyłowe, wyciągnąć zabezpieczenia, wyszarpać lagi z goleni, poczyścić, złożyć, wbić uszczelniacz (polecam podgrzać goleń do tej operacji). Poradników znajdziesz całe mnóstwo, ciężko coś skrewić jeżeli ma się minimum talentu do mechaniki ;)
 
     
SRsima
[Usunięty]

Wysłany: 2014-03-16, 16:48   

MaciekTOS napisał/a:
Może ktoś wie ile oleum wchodzi w lagi do 250=0

420ml do lagi- info. instrukcja obsługi nx 250 str 162 dział 12.; lepiej chyba nie wlewać tyle co było zwłaszcza kiedy niewiadomo czy wcześniej ktoś kto wlewał wiedział ile wlać...
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2014-03-16, 17:51   

No ale też w instrukcji jest informacja ile milimetrów ma być poziom oleju od górnego końca lagi, Gdyby były wątpliwości czy stary olej spuszczono całkowicie.
 
     
jarkow
[Usunięty]

Wysłany: 2014-03-17, 20:19   

Ja wlałem tyle ile napisali w instrukcji.Wcześniej miałem trochę więcej, więc nie moa co się sugerować tym co było.Zresztą do ćwiartki jak kupisz 0,5 litra oleju (butelka) i wlejesz to nic złego się nie stanie.Aaa uszczelniacze też wymieniałem.
 
     
Trol
[Usunięty]

Wysłany: 2014-04-02, 22:02   

Rozumiem , że 420 mll do jednej lagi ? Bo 0,5 l do obydwu lag to wydaje mi się za mało :-?
Adziad masz może manuala w wersji elektronicznej , mógłbyś zapodać mi go na skrzynkę ?
marco4polo@wp.pl bedę wdzięczny :->
 
     
jarkow
[Usunięty]

Wysłany: 2014-04-03, 10:38   

Troll napisał/a:
Rozumiem , że 420 mll do jednej lagi ? Bo 0,5 l do obydwu lag to wydaje mi się za mało :-?
Adziad masz może manuala w wersji elektronicznej , mógłbyś zapodać mi go na skrzynkę ?
marco4polo@wp.pl bedę wdzięczny :->

Oczywiście chodzi o 1l do obydwu, czyli ok 0.5 na jedną.Ja tyle wlałem i nic się nie dzieje.
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2014-04-03, 20:55   

Troll, w dziale download forum masz w wersji elektronicznej do zaciągnięcia. podjed 1/4 scrolem w górę strony i po prawej przy "Album" i "Statystyki" masz "Download"

Tam można zaciągnąć service manual ze 30MB
 
     
Trol
[Usunięty]

Wysłany: 2014-04-03, 22:48   

I wszystko jasne , dzięki koledzy :-D
 
     
Trol
[Usunięty]

Wysłany: 2014-04-28, 08:58   

Uszczelniacze i olej w lagach wymienione ale w moim przypadku te 420 mll okazało się ciut za dużo . Lagi były sztywne jak diabli , musiałem poupuszczać po 20 mll aby było ok.
Być może to zasługa dodatkowych 6 centymetrowych dystansów wykonanych z
rury o odpowiedniej średnicy i włożonej wewnątrz między sprężyną długą a twardszą krótką .
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2014-04-29, 22:00   

Trol, Sam dystanse robiłeś?? czy już były?? To zdecydowanie przez ich objętość poziom musi być mniejszy, tak jak piszesz
 
     
Trol
[Usunięty]

Wysłany: 2014-04-30, 00:28   

Dystanse już były . Poobcinane 6-cio centymetrowe rurki , widać gotowe były na średnicy bo nie ma na nich śladu toczenia czy polerowania . Takie obrzyny ale ładnie równo docięte i do tego podkładki płaskie na wymiar między sprężynami .
Dzięki olejowi 15W i tym dystansom przód jest sztywnawy, niemniej jednak przy prędkości ok 80 km/h coś mi nim telepie, jakby koło niewyważone , czy co .
Chociaż oponę poprzednik założył nówkę i wyważał ... Są świeżutkie ciężarki .
Aż licznik cały lata - tak telepie .
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2014-04-30, 12:25   

a nie masz zabieraków w kołach?
 
     
Trol
[Usunięty]

Wysłany: 2014-05-01, 06:50   

A co to jest takiego zabieraki w kołach ?
:->
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 13