Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
REGULACJA ZAWORÓW KROK PO KROKU !
Autor Wiadomość
lukasz
[Usunięty]

Wysłany: 2014-04-27, 11:27   

znowu to samo musze zwalic pokrywe i zobaczyc dobrze te krzywki
 
     
Artek 
Bus drajwer


Wiek: 54
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 612
Skąd: Stąd
Wysłany: 2014-08-22, 18:59   

Czyli co znacznik/kreska ma się zrównać z wycięciem w obudowie magneta?i ustawiać je 10/12 czy 0,1 lu 1/4 niej?
 
 
     
Agathocles 
ZIELARZ POLSKI


Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 222
Skąd: Gorzyce/Nürnberg
Wysłany: 2014-09-03, 21:37   

Artek napisał/a:
Czyli co znacznik/kreska ma się zrównać z wycięciem w obudowie magneta?i ustawiać je 10/12 czy 0,1 lu 1/4 niej?

A daj se i z 0,7 luzniej, a co tam!
 
 
     
Agathocles 
ZIELARZ POLSKI


Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 222
Skąd: Gorzyce/Nürnberg
Wysłany: 2014-09-03, 21:40   

lukasz napisał/a:
Gniazdo to raczej nie ponieważ dopiero co była robiona cała głowica i gniazda , ale to nie tylko na jednym zaworze tylko na większości.

Nowa uszczelka pod glowica sie dociska. To normalne. Zrob z 200-300km i potem ustaw. Powinno byc ok. Inna opcja jest taka ze nacisnales za duzo silikonu/dichtmasy na uszczelke pod pokrywe., jezeli wycisnelo cos bokami to jest za duzo. Silokonu dajemy minimalna ilosc tak zeby tylko bylo lekko posmarowane na grubosc pizdziego wlosa a i to moze byc za duzo. I nie rozsmarowujemy tylko miejsce po miejscu packamy takim palcem ;-)
 
 
     
HAL_9000
[Usunięty]

Wysłany: 2014-11-09, 21:04   

Pamiętacie jaki nr klucza jest do nakrętki kontrującej regulację zaworów ? 12, 14 ? Bo chce sobie kupić porządny klucz oczkowy.
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2014-11-09, 21:42   

12 ;)
 
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2015-03-22, 22:23   

Hey,
wstawiam film wzbogacający objaśnienia. Wstawiam go ze względu na to, że Pan fajnie pokazuje jak ustawić tłok w punkcie pracy obserwując położenie zaworów.
Wiem, że niektórzy odkręcają świecę i sprawdzają dodatkowo położenie tłoka - może to im zaoszczędzi dodatkowej roboty ;-)

Uwagi:
- inne wartości luzów zaworowych,
- pamiętamy o dekompresatorze.

 
 
     
dex
[Usunięty]

Wysłany: 2015-05-06, 19:20   

szukałem i nie mogę się doszukać. Ponieważ w niewielkim odstępie czasu regulowałem zawory w Dominice z przebiegiem ~90k i ~50k, zauważyłem wyraźną różnicę w cykaniu dekompresatora. właściwie w tej bardziej wysłużonej w ogóle nie słyszałem. Co to może znaczyć? Czytałem o nadmiernym cykaniu, ale o braku jakoś nikt się nie rozpisuje. Dodam, że wyraźnie widać różnicę w zrywności między nimi. Myślicie, że ma to związek?

czy sprawdzę to analizując stopień kompresji?
czy to mi tylko powie o stanie cylindra i tłoka?
 
     
tomek_czarny
[Usunięty]

Wysłany: 2015-07-18, 05:07   zawory klepia po regulacji

Witam,
Zrobilem regulacja zaworow zgodnie z waszymi instrukcjami i po pierwszym odpaleniu moto bylo wspaniale,cicho bez zadnego klepania ale juz po kolejnym uruchominiu silnik zaczal spowrotem klepac zaworami.Dodoam ze motocykl stal dluuugoooo nieuzywany.Mechnik mowil ze trzeba jeszcze raz zrobic zawory ze wzgledu na nagar ktory moze sie tam znajdowac.spotkaliscie sie z takim czyms,ze chwile po regulacji chodzi bardzo ladnie a po chwili znowu klepie??
pozdrawiam
 
     
marizaga 
RD02


Dołączył: 28 Sie 2013
Posty: 233
Skąd: Swarzędz
Wysłany: 2015-07-18, 11:38   

sprawdz, czy olej do glowicy podawany jest pod cisnieniem (czy pompa dziala), czyli po wlaczeniu silnika na chwilke popusc srube banjo przy glowicy przy wlocie kanalu olejowego, powinien lac sie olej. Upewnij sie czy poziom oleju masz w silniku odpowiedni. Za pierwszym razem po ustawieniu nie klepal zarowno na zimnym jak i na cieplym? Czy sruby kontrujace dokrecone zostaly wlasciwie po ustawieniu luzow? Czy przekreciles kilka razy korba i sprawdziles luzy po ustawieniu przed poskladaniem?

Szybsze wystapienie roznic w ustawieniach luzow wystepuje czesto po regeneracji gniazd zaworowych, poniewaz sie "ukladaja", ale to sa odstepy w czasie rzedu kilkuset km przebiegu.

Jesli glowica mialaby pekniecie dajace szanse na niewielkie przesuwanie sie gniazda, to rowniez moga pojawic sie nagle roznice w ustawieniach luzu i klepanie slyszalne.

Gdybys kiedykolwiek zrzucal pokrywe glowicy, to sprawdz kanaly (droznosc) olejowe w walku.
 
 
     
tomek_czarny
[Usunięty]

Wysłany: 2015-07-18, 12:15   

dzieki,jeszcze raz bede robil te zawory i sprawdze ten olej
Nie klepal na zimnym zaraz po regulacji.pochodzil chwile i zostawilem go na noc.nastepnego dnia go odpalilem i juz zaczal klepac zaworami.troche pojezdzilem i na goracym silniku tez klepal.
ehhhhhh
Ostatnio zmieniony przez tomek_czarny 2015-07-18, 12:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
tomek_czarny
[Usunięty]

Wysłany: 2015-07-18, 12:22   

a masz jakies foto ktora to dokladnie sruba banjo?? :-(
 
     
marizaga 
RD02


Dołączył: 28 Sie 2013
Posty: 233
Skąd: Swarzędz
Wysłany: 2015-07-18, 17:02   

na stronie 6-3 w manualu (rozdzial cylinder head/valves), rysunek pierwszy od gory, sruba okreslona jako "oil pipe bolt", jest z miedziana podkladka. Ta sruba mocuje rurke olejowa i jest zarazem sama czescia polaczenia - przez nia przechodzi olej. Przykrecona powinna byc odpowiednim momentem: tylko 10Nm, jesli po przykreceniu puszczalaby olej, czas na wymiane podkladki miedzianej

ps: ja mialem w zeszlym sezonie u siebie objawy nieznacznie zmieniajacych sie ustawien luzow, okazalo sie, ze bylo mikropekniecie w glowicy i gniazdo sie przesuwalo, naprawiono w warsztacie http://www.pietka.com.pl/ dzieki pomocy Habita, wymieniono przy tym gniazda zaworowe na wersje wzmocniona, koszt nie byl przytlaczajacy, a od tamtego czasu spokoj i oby tak dalej

banjo.jpg
Plik ściągnięto 18774 raz(y) 8,26 KB

 
 
     
tomek_czarny
[Usunięty]

Wysłany: 2015-07-18, 22:31   

Druga regulacja zrbiona i dalej to samo.olej zaczal wylatywac z tes sruby juz przy samym kreceniu rozrusznikiem.W tygodniu trafi do specjalisty,takze zobaczymy,
poadrawiam i dzieki za pomoc.
ps okazalo sie ze mam rd08
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2015-07-19, 10:52   

one tak mają :lol:
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 15