Gniazdo to raczej nie ponieważ dopiero co była robiona cała głowica i gniazda , ale to nie tylko na jednym zaworze tylko na większości.
Nowa uszczelka pod glowica sie dociska. To normalne. Zrob z 200-300km i potem ustaw. Powinno byc ok. Inna opcja jest taka ze nacisnales za duzo silikonu/dichtmasy na uszczelke pod pokrywe., jezeli wycisnelo cos bokami to jest za duzo. Silokonu dajemy minimalna ilosc tak zeby tylko bylo lekko posmarowane na grubosc pizdziego wlosa a i to moze byc za duzo. I nie rozsmarowujemy tylko miejsce po miejscu packamy takim palcem
HAL_9000 [Usunięty]
Wysłany: 2014-11-09, 21:04
Pamiętacie jaki nr klucza jest do nakrętki kontrującej regulację zaworów ? 12, 14 ? Bo chce sobie kupić porządny klucz oczkowy.
Hey,
wstawiam film wzbogacający objaśnienia. Wstawiam go ze względu na to, że Pan fajnie pokazuje jak ustawić tłok w punkcie pracy obserwując położenie zaworów.
Wiem, że niektórzy odkręcają świecę i sprawdzają dodatkowo położenie tłoka - może to im zaoszczędzi dodatkowej roboty
Uwagi:
- inne wartości luzów zaworowych,
- pamiętamy o dekompresatorze.
dex [Usunięty]
Wysłany: 2015-05-06, 20:20
szukałem i nie mogę się doszukać. Ponieważ w niewielkim odstępie czasu regulowałem zawory w Dominice z przebiegiem ~90k i ~50k, zauważyłem wyraźną różnicę w cykaniu dekompresatora. właściwie w tej bardziej wysłużonej w ogóle nie słyszałem. Co to może znaczyć? Czytałem o nadmiernym cykaniu, ale o braku jakoś nikt się nie rozpisuje. Dodam, że wyraźnie widać różnicę w zrywności między nimi. Myślicie, że ma to związek?
czy sprawdzę to analizując stopień kompresji?
czy to mi tylko powie o stanie cylindra i tłoka?
tomek_czarny [Usunięty]
Wysłany: 2015-07-18, 06:07 zawory klepia po regulacji
Witam,
Zrobilem regulacja zaworow zgodnie z waszymi instrukcjami i po pierwszym odpaleniu moto bylo wspaniale,cicho bez zadnego klepania ale juz po kolejnym uruchominiu silnik zaczal spowrotem klepac zaworami.Dodoam ze motocykl stal dluuugoooo nieuzywany.Mechnik mowil ze trzeba jeszcze raz zrobic zawory ze wzgledu na nagar ktory moze sie tam znajdowac.spotkaliscie sie z takim czyms,ze chwile po regulacji chodzi bardzo ladnie a po chwili znowu klepie??
pozdrawiam
sprawdz, czy olej do glowicy podawany jest pod cisnieniem (czy pompa dziala), czyli po wlaczeniu silnika na chwilke popusc srube banjo przy glowicy przy wlocie kanalu olejowego, powinien lac sie olej. Upewnij sie czy poziom oleju masz w silniku odpowiedni. Za pierwszym razem po ustawieniu nie klepal zarowno na zimnym jak i na cieplym? Czy sruby kontrujace dokrecone zostaly wlasciwie po ustawieniu luzow? Czy przekreciles kilka razy korba i sprawdziles luzy po ustawieniu przed poskladaniem?
Szybsze wystapienie roznic w ustawieniach luzow wystepuje czesto po regeneracji gniazd zaworowych, poniewaz sie "ukladaja", ale to sa odstepy w czasie rzedu kilkuset km przebiegu.
Jesli glowica mialaby pekniecie dajace szanse na niewielkie przesuwanie sie gniazda, to rowniez moga pojawic sie nagle roznice w ustawieniach luzu i klepanie slyszalne.
Gdybys kiedykolwiek zrzucal pokrywe glowicy, to sprawdz kanaly (droznosc) olejowe w walku.
tomek_czarny [Usunięty]
Wysłany: 2015-07-18, 13:15
dzieki,jeszcze raz bede robil te zawory i sprawdze ten olej
Nie klepal na zimnym zaraz po regulacji.pochodzil chwile i zostawilem go na noc.nastepnego dnia go odpalilem i juz zaczal klepac zaworami.troche pojezdzilem i na goracym silniku tez klepal.
ehhhhhh
Ostatnio zmieniony przez tomek_czarny 2015-07-18, 13:27, w całości zmieniany 1 raz
tomek_czarny [Usunięty]
Wysłany: 2015-07-18, 13:22
a masz jakies foto ktora to dokladnie sruba banjo??
na stronie 6-3 w manualu (rozdzial cylinder head/valves), rysunek pierwszy od gory, sruba okreslona jako "oil pipe bolt", jest z miedziana podkladka. Ta sruba mocuje rurke olejowa i jest zarazem sama czescia polaczenia - przez nia przechodzi olej. Przykrecona powinna byc odpowiednim momentem: tylko 10Nm, jesli po przykreceniu puszczalaby olej, czas na wymiane podkladki miedzianej
ps: ja mialem w zeszlym sezonie u siebie objawy nieznacznie zmieniajacych sie ustawien luzow, okazalo sie, ze bylo mikropekniecie w glowicy i gniazdo sie przesuwalo, naprawiono w warsztacie http://www.pietka.com.pl/ dzieki pomocy Habita, wymieniono przy tym gniazda zaworowe na wersje wzmocniona, koszt nie byl przytlaczajacy, a od tamtego czasu spokoj i oby tak dalej
banjo.jpg
Plik ściągnięto 18906 raz(y) 8,26 KB
tomek_czarny [Usunięty]
Wysłany: 2015-07-18, 23:31
Druga regulacja zrbiona i dalej to samo.olej zaczal wylatywac z tes sruby juz przy samym kreceniu rozrusznikiem.W tygodniu trafi do specjalisty,takze zobaczymy,
poadrawiam i dzieki za pomoc.
ps okazalo sie ze mam rd08
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum