Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
REGULACJA ZAWORÓW KROK PO KROKU !
Autor Wiadomość
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2014-03-26, 09:55   

musialbys miec plaski podlaczony do dynama bo od gory trzeba trzymac srubki regulacyjne podczas kontrowania
 
     
HAL_9000
[Usunięty]

Wysłany: 2014-04-01, 07:28   

Tak, tak, ja chce sobie płaskim przykręcić, a dynamem nasadowym dociągnąć, pytanie czy dojdę nasadką?. Wybieram właśnie klucz o odpowiednim zakresie.
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2014-04-01, 14:47   

nasadka nie dojdziesz raczej od strony wydechu bo tam oczkiem sa problemy
a nie przesunie ci sie przy dociaganiu regulacja?
ja tam nie kombinuje tylko dociagam ręką
 
     
HAL_9000
[Usunięty]

Wysłany: 2014-04-01, 16:49   

A ręką to tak mooooocno trzeba ? Czy umierkowanie mocno :) ... łatwo tu zerwać gwint ?
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2014-04-01, 18:14   

HAL_9000 dokręć sobie kilka razy jakąś śrubę kluczem dynamometrycznym poza motocyklem z momentem jaki podany jest dla d 1/4 wigienki. Pó 1/4 niej z podobną siłą dokręcaj oczkiem ;)


Ogólnie nacisk na umiarkowane dociąganie.
 
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2014-04-01, 19:57   

Tam jest chyba klucz 10, jeżeli taki klucz standardowy oczkowy we 1/4 miesz to jest on zaprojektowany (jego długość) tak abyś nie był w stanie ukręcić śruby dokręcając, no chyba że się mocno zaprzesz albo będziesz dociągał z buta ;] Nie przeszło mi nawet nigdy przez myśl żeby to kluczem dynamometrycznym robić.

A najlepiej to tak jak kmaj pisze zrób
 
     
HAL_9000
[Usunięty]

Wysłany: 2014-04-13, 09:03   

A czy próbowaliście ustawiać zawory czujnikiem zegarowym, bo tak sobie myślę, że jeżeli np. na zaworze, d 1/4 wigience są małe wyrobienia to pomiar szczelinomierzem jest błędny.
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2014-04-13, 12:35   

Ja nie próbowałem :-)
Honda przewidziała ten problem i powierzchnie współpracujące nie są płaskie. Jeżeli organoleptycznie wyczuję, że luz na jednej d 1/4 wigienek jest za duży to pokręcam wałem kilka razy i znów sprawdzam szczelinomierzem. Jeżeli nadal masz wątpliwości to zamiast lu 1/4 nego 0,1 ustawiasz ciasne 0,1 i powinno być ok.

Masz możliwość zapodania czujnika zegarowego na zawory to próbuj, porób zdjęcia i podziel się wynikami ;-)
 
 
     
lukasz
[Usunięty]

Wysłany: 2014-04-24, 06:18   

Mam dziwny przypadek ustawiłem zawory dokładnie, dokręciłem tez mocno w silniku cisza a po przejechaniu 40 km znowu stuka rozebrałem wkładam szczelinomierz a tam duze luzy ustawilem na nowo i i po przejechaniu 50 km znowu to samo. Co może być przyczyną ?
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2014-04-24, 07:47   

MOże być wypadające gniazdo.
Zobaczy czy masz o tyle samo wykręconą śrubę na regulacji co w innych zaworach Czy jest podobnej długości nad nakrętką.
 
 
     
lukasz
[Usunięty]

Wysłany: 2014-04-24, 11:10   

Gniazdo to raczej nie ponieważ dopiero co była robiona cała głowica i gniazda , ale to nie tylko na jednym zaworze tylko na większości.
 
     
Alibaba 
Pan Alibaba


Wiek: 66
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 2131
Skąd: Hornówek
Wysłany: 2014-04-24, 17:00   

może 1/4 le ustawiasz gmp w trakcie regulacji zaworów ?
 
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2014-04-24, 17:47   

zaznacz markerem zobacz czy sie nie popuszczaja :)
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2014-04-24, 18:26   

A smarowanie do głowicy idzie? Bo (czego nie życzę) może już nie masz d 1/4 wigienek. Luzy nawet u mnie podczas docierania nowego wałka rozrządu nie zmieniały się tak gwałtownie
 
     
lukasz
[Usunięty]

Wysłany: 2014-04-25, 14:26   

Rozebralem jeszcze raz i olej jest jak poświeciłem do środka to widać przedostatni cypel na wałku i jest w oleju w sumie to wszedzie widać olej wiec dochodzi ustawiłem na nowo i dokrecilem tym razem bardzo mocno zobaczymy co bedzie sie działo.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 13