Witam serdecznie :)
Mam pewien dylemat, mianowicie po regulacji zaworów zaobserwowałem jakby lekki spadek mocy (może przesadzam a może nie). W moim dominie w zeszłym sezonie padła głowica z zaworami (długa historia) i znajomy mechanik (dobry) zabudował mi inna głowicę i inne zawory. Niestety nie jestem pewien z jakiego rocznika (włoch czy japan). Teraz moje pytanie - czy naprawdę taka znacząca jest różnica w ustawieniu luzów zaworowych (0,1/0,12) ?? Załóżmy, że mam bebechy z włocha i ustawiłem wydechowe na 0,12 - jakie będą objawy ?? A załóżmy, że mam japońca i ustawię 0,1 ?? Dodam jeszcze, że ustawiając luzy nie miałem szczelinomierza 0,12 więc zrobiłem tak, że 0,1 wchodził lu 1/4 no a 0,15 nie wchodził Czy w ogóle takie coś może mieć wpływ na moc moto ?? A może to tylko zbieg okoliczności i coś innego padło akurat po regulacji zaworów ?? Trochę się rozpisałem Proszę o podpowiedzi.
imo luzy nie maja nic do spadku mocy nawet przy podanych przez ciebie kombinacjach :)
Moze odczucie jest nieadekwatne albo moze pogoda sie zmienila wiec i moc tez :)
Dlugi czas miedzy jazda przed regulacja i po?
Dodam jeszcze, że dziś jechałem z "plecaczkiem" ale na moje oko żona nie przytyła na tyle
mbx [Usunięty]
Wysłany: 2013-06-29, 20:02
w rd02 ustawiałem luzy zaworowe ze 100 razy i było ok
a w rd08 jak ustawiam na znaki i odpalę to mam trajkotkę ,potem ustawiam na znaki jeszcze raz i luzy są idealne(wiem jak to robić)ale jak po kręcę wałem traszkę jak są takie ll-dwa nacięcia to luzy mają chyba 0,5 więc wychodzę z założenia że łancuszek musiał mi choć o ząbek przeskoczyć bo silnik nie jest elastyczny jak rd02 ale jest szybszy?????
no ale możesz przecie dwie blaszki złożyć 0,1 i 0,02 suma wyjdzie 0,12 no nie? ja tak właśnie robię, albo ustawiasz na ciasne bardzo 0,15..... i też będzie grać
dzieki!
tak ustawiam oczywiscie na zimnym. Czy ustawic wlasciwy luz, zlozyc i odpalic/sprawdzic? Czy zdejmowac dalej gore?
edit: poprawilem luz na omawianym zaworze, teraz gdy krece flywheel w lewo, to w suwie sprezania mam rzeczywiscie klikniecie autodeko, ale po tym kliknieciu moge jeszcze okolo 4-6 cm obwodu flywheel przekrecic, pojawi sie znak "|" z litera F na plecach a nastepnie "|" z litera T. Wiec po kliknieciu dekompresatora trzeba jeszcze kilka cm w obwodzie koła krecic do punktu Index Notch??
Posty od 8:43 do 19:07 przeniesione - kmaj
Ostatnio zmieniony przez kmaj 2013-09-19, 18:09, w całości zmieniany 3 razy
:) z dotychczasowych opisow zrozumialem, ze pstrykniecie powinno nastapic tuz przed | T. Jednak ekran kompa a reality to sporo dodatkowego uzupelniania wiedzy, dzieki dla Was za podpowiedzi i szacun za umiejetnosci i wiedze praktyczna!
HAL_9000 [Usunięty]
Wysłany: 2014-03-09, 17:35
Zabieram się za sprawdzenie luzów. Mój VIN RD025603*** (11 cyfr). Rok prod. '95. To jest w ogóle japoniec czy włoch. Tzn. 0.10/0.10 czy 0.10/0.12 ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum