Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
REGULACJA ZAWORÓW KROK PO KROKU !
Autor Wiadomość
Yukikaze
[Usunięty]

Wysłany: 2013-04-20, 15:46   

davejoy napisał/a:

Czy to ważne żeby taki otwór był zaślepiony?.


Akurat to jest ważne :-P Nie mając deko i nie zaślepiony otwór smarujący deko spada ciśnienie na otworach smarujących krzywki i d 1/4 wigienki :roll:
 
     
Bolo 
BoloLoLo


Wiek: 43
Dołączył: 21 Lip 2011
Posty: 829
Skąd: Szczygłowice
Wysłany: 2013-06-29, 17:47   

Witam serdecznie :)
Mam pewien dylemat, mianowicie po regulacji zaworów zaobserwowałem jakby lekki spadek mocy (może przesadzam a może nie). W moim dominie w zeszłym sezonie padła głowica z zaworami (długa historia) i znajomy mechanik (dobry) zabudował mi inna głowicę i inne zawory. Niestety nie jestem pewien z jakiego rocznika (włoch czy japan). Teraz moje pytanie - czy naprawdę taka znacząca jest różnica w ustawieniu luzów zaworowych (0,1/0,12) ?? Załóżmy, że mam bebechy z włocha i ustawiłem wydechowe na 0,12 - jakie będą objawy ?? A załóżmy, że mam japońca i ustawię 0,1 ?? Dodam jeszcze, że ustawiając luzy nie miałem szczelinomierza 0,12 więc zrobiłem tak, że 0,1 wchodził lu 1/4 no a 0,15 nie wchodził :mrgreen: Czy w ogóle takie coś może mieć wpływ na moc moto ?? A może to tylko zbieg okoliczności i coś innego padło akurat po regulacji zaworów ?? Trochę się rozpisałem ;-) Proszę o podpowiedzi.
 
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2013-06-29, 18:07   

imo luzy nie maja nic do spadku mocy nawet przy podanych przez ciebie kombinacjach :)
Moze odczucie jest nieadekwatne albo moze pogoda sie zmienila wiec i moc tez :)
Dlugi czas miedzy jazda przed regulacja i po?
 
     
Bolo 
BoloLoLo


Wiek: 43
Dołączył: 21 Lip 2011
Posty: 829
Skąd: Szczygłowice
Wysłany: 2013-06-29, 18:14   

Dodam jeszcze, że dziś jechałem z "plecaczkiem" ale na moje oko żona nie przytyła na tyle :mrgreen:
 
 
     
mbx
[Usunięty]

Wysłany: 2013-06-29, 19:02   

w rd02 ustawiałem luzy zaworowe ze 100 razy i było ok
a w rd08 jak ustawiam na znaki i odpalę to mam trajkotkę ,potem ustawiam na znaki jeszcze raz i luzy są idealne(wiem jak to robić)ale jak po kręcę wałem traszkę jak są takie ll-dwa nacięcia to luzy mają chyba 0,5 :evil: więc wychodzę z założenia że łancuszek musiał mi choć o ząbek przeskoczyć bo silnik nie jest elastyczny jak rd02 ale jest szybszy?????
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2013-06-30, 04:39   

rd08 nie jest elastyczny z dołu, japonce nie dali wlochom swoich sekretow i wyszedl sztywniak :) inny gaznik moze nieco, inny walek rozrzadu itp

te dwa naciecia to nie wygladaja tak? : | |-- ?
 
     
marizaga 
RD02


Dołączył: 28 Sie 2013
Posty: 233
Skąd: Swarzędz
Wysłany: 2013-09-09, 11:26   

pytanie techniczne: szczelinomierz 0,12 skad nabyc? Najczesciej w zestawach sa 0,1, potem 0,15, czasem 0,13. Z gory dzieki za podpowiedz
 
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2013-09-09, 20:58   

no ale możesz przecie dwie blaszki złożyć 0,1 i 0,02 suma wyjdzie 0,12 no nie? ja tak właśnie robię, albo ustawiasz na ciasne bardzo 0,15..... i też będzie grać
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2013-09-09, 21:13   

adziad napisał/a:
...albo ustawiasz na ciasne bardzo 0,15..... i też będzie grać


U mnie gra ;-)
 
 
     
Alibaba 
Pan Alibaba


Wiek: 66
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 2131
Skąd: Hornówek
Wysłany: 2013-09-17, 13:52   

ja składam 0,07 i 0,05 :mrgreen: a jak się blaszki wyrobią to mam jeszcze 0,08 i 0,04 :mrgreen: :mrgreen:
 
 
     
marizaga 
RD02


Dołączył: 28 Sie 2013
Posty: 233
Skąd: Swarzędz
Wysłany: 2013-09-19, 06:43   

dzieki!
tak ustawiam oczywiscie na zimnym. Czy ustawic wlasciwy luz, zlozyc i odpalic/sprawdzic? Czy zdejmowac dalej gore?

edit: poprawilem luz na omawianym zaworze, teraz gdy krece flywheel w lewo, to w suwie sprezania mam rzeczywiscie klikniecie autodeko, ale po tym kliknieciu moge jeszcze okolo 4-6 cm obwodu flywheel przekrecic, pojawi sie znak "|" z litera F na plecach a nastepnie "|" z litera T. Wiec po kliknieciu dekompresatora trzeba jeszcze kilka cm w obwodzie koła krecic do punktu Index Notch??



Posty od 8:43 do 19:07 przeniesione - kmaj
Ostatnio zmieniony przez kmaj 2013-09-19, 17:09, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2013-09-19, 16:52   

marizaga, wiesz coś ten tłok jednak musi sprężyć aby odpalił silnik.
 
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2013-09-19, 17:02   

marizaga napisał/a:
... Wiec po kliknieciu dekompresatora trzeba jeszcze kilka cm w obwodzie koła krecic do punktu Index Notch??

Tak pstryknie i dajesz na znatk |T
 
 
     
marizaga 
RD02


Dołączył: 28 Sie 2013
Posty: 233
Skąd: Swarzędz
Wysłany: 2013-09-19, 17:07   

:) z dotychczasowych opisow zrozumialem, ze pstrykniecie powinno nastapic tuz przed | T. Jednak ekran kompa a reality to sporo dodatkowego uzupelniania wiedzy, dzieki dla Was za podpowiedzi i szacun za umiejetnosci i wiedze praktyczna!
 
 
     
HAL_9000
[Usunięty]

Wysłany: 2014-03-09, 17:35   

Zabieram się za sprawdzenie luzów. Mój VIN RD025603*** (11 cyfr). Rok prod. '95. To jest w ogóle japoniec czy włoch. Tzn. 0.10/0.10 czy 0.10/0.12 ?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 14