Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
REGULACJA ZAWORÓW KROK PO KROKU !
Autor Wiadomość
fiacik69
[Usunięty]

Wysłany: 2013-03-18, 20:21   

zawory reguluje sie na cieplym silniku oczym wczoraj zapomnialem
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2013-03-18, 21:32   

Jak qrwa na ciepłym. Czy ty nie czytasz co do ciebie pisałem.
 
 
     
fiacik69
[Usunięty]

Wysłany: 2013-03-19, 18:31   

na szolboksie? to chyba mi umknelo zaraz odkope
odkopalem
dzis zrobilem na zimnym
w Virago chyba zalecaja na cieplym?
Okazalo sie ze nie na tym T regulowalem
no i deko mi nie cyka
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2013-03-19, 19:47   

T jest jedno.
Silnik zawsze się reguluje na zimno bo po nagrzaniu luzy znikają.
 
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2013-03-19, 19:53   

wojtekk napisał/a:
T jest jedno.
Silnik zawsze się reguluje na zimno bo po nagrzaniu luzy znikają.

Jak by znikały, to by się zawory nie domykały.
 
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2013-03-19, 20:40   

kmaj, to sprawd 1/4 sobie na gorącym silniku czy listek włożysz 0,1.
Nie znikają całkowicie oczywiście ale pod wpływem temperatury zmieniają wartości.
Chodzi mi o to że zawsze powinno się ustawiać na zimno.
Nie chcę fiacikowi namieszać w głowie.
 
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2013-03-20, 00:56   

W sumie według serwisówki niby zimny, to 35°/95°C :mrgreen:
 
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2013-03-20, 05:23   

chyba 35C=95F :)
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2013-03-20, 05:25   

Ciekawe komu udało się regulować w 35 stopniach C. :mrgreen:
 
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2013-03-20, 17:58   

fiacik69 napisał/a:
zawory reguluje sie na cieplym silniku oczym wczoraj zapomnialem


Wystarczy przeczytać "PIERWSZY" post


posprzątam jak mi się zechce
 
 
     
davejoy
[Usunięty]

Wysłany: 2013-04-20, 08:59   

witam
A jak wygląda sprawa regulacji przy układzie że nie mam deko na wałku i charakterystycznego cyknięcia deko pewnie nie będzie?
Dodam że będę to robił pierwszy raz i jestem beton w kwestii mechaniki.
Całą wiedzę czerpie z forum.
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2013-04-20, 09:18   

davejoy,Jesteś 100% pewien, że nie masz dekompresatora?

Jak nie masz dekompresatora to regulujesz wszystkie (włącznie z prawym wydechowym) w punkcie pracy bez czekania na jakiekolwiek kliknięcie ;-)
 
 
     
davejoy
[Usunięty]

Wysłany: 2013-04-20, 09:35   

Nie mam deko bo w tamtym sezonie założyłem nowy wałek bez dekompresatora,myśląc że to on się tłucze znaczy cyka.
Zastanawiam się tez czy nie wymienić uszczelki pod pokrywa zaworów bo na moje oko mechanik jej nie dał tylko jakiś silikon albo klej.
Muszę sam zacząć ogarniać ten temat bo mechanicy mnie wykończa psychicznie,a ci którzy znają temat mają powalające ceny i terminy.

Punkt pracy jak rozumiem to ta literka T tak?

Sorry że tak dopytuje ale jak pisłem wczeniej z mechaniką u mnie kiepsko.
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2013-04-20, 12:06   

davejoy napisał/a:
Nie mam deko bo w tamtym sezonie założyłem nowy wałek bez dekompresatora...

Z ciekawości zapytam - zaślepiłeś otwór doprowadzający olej do dekompresatora?

davejoy napisał/a:
Zastanawiam się tez czy nie wymienić uszczelki pod pokrywa zaworów bo na moje oko mechanik jej nie dał tylko jakiś silikon albo klej.

Uszczelka jest bardzo dokładnie docięta i na pierwszy rzut oka możesz jej nie zobaczyć (zwłaszcza jak jest zapaćkana silikonem). Jeżeli jej niema to zakładaj jak najszybciej. Więcej o uszczelce w tym temacie -> POKRYWA ZAWORÓW - demontaż / montaż / problemy.


davejoy napisał/a:
Punkt pracy jak rozumiem to ta literka T tak?...


Punkt pracy (detonacja mieszanki) jest na znaku |T gdy wszystkie zawory są zamknięte.
 
 
     
davejoy
[Usunięty]

Wysłany: 2013-04-20, 13:13   

To zakładał gość w warsztacie motocyklowym w Krk.
Trudno powiedzieć czy zaślepił ten otwór.Czy to ważne żeby taki otwór był zaślepiony?

Najlepiej będzie jak zdejmę pokrywę i obejrzę co oni tam porobili.Zrobię fotkę i wrzucę.
Wtedy wrócimy do tematu.Na 100% będę potrzebował pomocy:)
jakie mogą być objawy braku uszczelki,wspomnę że silnik stuka metalicznie jak się rozgrzeje na zimnym idzie ok.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 13