Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Moc alternatora
Autor Wiadomość
Ramires
[Usunięty]

Wysłany: 2012-01-06, 12:24   Moc alternatora

Jak w temacie.
Czy stator uciągnie dwie lampy bez ryzyka, że akku będzie potem niedoładowane?

Jest pewien plan, aby do Dominika wstawić podwójne lampy - jako przykład zestaw od KTM LC4 ADV i zastanawiam się, czy jak użyszkodnik dłużej będzie jechał na długich (dwie lampy włączone) to czy akku / stator nie dostanie zbyt bardzo po zadku.

Do tego na 100% będą też używane:
- grzane manetki
- zasilanie gniazda zapalniczki (może navi, może coś innego)
- reszta obciążenia jaka jest zawsze

Nie chcę, aby doszło do wyładowania akku.

Modyfikacja i tak już będzie instalacji - duży pobór wyprowadzony bezpośrednio z akku + przeka 1/4 niki tam gdzie potrzeba. Mniej strat w instalacji będzie robiąc w ten sposób, ale nie znam faktycznej mocy statora, czy wyrobi po prostu.
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2012-01-06, 12:53   

0,185kW/5000obr/min

te dwie lamki od pomarańczy to niby jaką moc mają max ?

myśle,że da rade
 
 
     
managa 
Pani Administartor


Wiek: 34
Dołączyła: 30 Sty 2011
Posty: 3704
Skąd: Siewierz
Wysłany: 2012-01-06, 13:19   

Nie wiem, ale chętnie zobaczę efekt, tj. Domina z dwoma lampkami, szczególnie od tego ktma, bo bardzo mi się podoba :mrgreen:
 
 
     
Ramires
[Usunięty]

Wysłany: 2012-01-06, 13:51   

Moc... jedna to H4 jak dobrze pamiętam a druga H3/H7 więc mamy obciążenie rzędu ~115W plus przeka 1/4 nik jaki też swoje czasem papnie. Dochodzi lampa na tyle, podświetlenie zegarów, kontrolki). Dodatkowe zasilanie manetek i navi - staram się uwzględnić wszystko, aby potem nie było...

Jazda z 5000 rpm to też nie jest ciągła przecież - dajmy na to, że ktoś mimo wszystko pojedzie w deszczu nocą, nie będzie leciał przecież 120km/h tylko sporo mniej dla bezpieczeństwa i nie będzie miał tych 5000 rpm...

Soczewka jest wydajna, dając odpowiedni halogen (phillips, osram - +50% światła czy wręcz bardzo dobre NightGuide trójbarwne) mamy już zlikwidowaną konieczność włączania długich świateł przy odrobinie światła jakie może być. Soczewka daje jeszcze inną fajną możliwość - xenon - pobór prądu to 35W żarnik plus przetwornica - światła wystarczy zdecydowanie. Dając na tył led zamiast żarowego 1/4 ródła światła... dalej mamy inne obciążenie jak manetki i ewentualnie navi.

Co do lamp - robię od zera nowy stelaż (zegary docelowo inne będą - prawdopodobnie Vapor albo Aceweel).

Wizualnie ujawnie się jak będzie ukończony prototyp.
Na razie pokażę to co już zostało wykonane w przypadku XT-ka

http://www.facebook.com/m...48057265&type=1
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2012-01-06, 14:18   

Ramires napisał/a:
(zegary docelowo inne będą - prawdopodobnie Vapor albo Aceweel).

schemacik "dostaniemy" ?
 
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2012-01-06, 15:19   

myśle że tego nie uciągnie, przy normalnej je 1/4 dzie ledwo na ładowanie zostanie a co dopiero jak włączy manety manety navi i jescze będzie stał na kierunkowskazie :->
drugą rzeczą o którą bym się martwił bardziej niż o cewki jest prostownik, on bardzo często pracuje w głębokim błocie przez co chłodzenie mniejsze :-|
i pierwszą rzeczą jaką bym założył to woltomierz podłączony bezpośrednio do aku żeby mieć go na oku
może przewinięcie pomoże, choć dużo miejsca to tam nie ma zostawionego
 
     
Ramires
[Usunięty]

Wysłany: 2012-01-06, 18:32   

Stąd moje pytanie było, jaką ma moc stator.

Widzę, że jazda będzie.
Co do reglera - cóż, będzie inny :) (produkcja wrocławska - Rafwro) więc o to się akurat nie będę martwił - inna zasada działania, wydajniejszy i niepsujący się.

Schematy - nie ma problemu - mogę przy podłączaniu dokumentować to zdjęciami jeśli będzie taka potrzeba ;) chociaż dołączona instrukcja (schemat) z licznikiem w zupełności wystarczy.

Lampy mnie mimo wszystko zmartwiły - właściciel tego Dominika nie rzuci się na przewijanie (sam bym chętnie to zrobił, aby mieć chociaż 220W).

Wiem, że sporo da wypuszczenie "ciężkiego" prądu bezpośrednio, po drodze bezpieczniki i przeka 1/4 niki - zysk (tak jak w LC4) rzędu 10-15% oszczędności - więc może nie będzie aż tak 1/4 le. Z drugiej strony - wyładować można w AT akku mając wszelkie obciążenia włączone więc tutaj nie ma reguły. Zawsze można dynamo założyć :D
 
     
Tezla
[Usunięty]

Wysłany: 2012-01-06, 21:48   

Na mijania w lc4 ADV świeci tylko jedna lampa ja bym połączył to tak żeby (mając manetki nieelektroniczne) na drogowych nie dało się jechać na manetkach ustawionych na START jedynie na ON i nie powinno dojść do przeciążenia. Ledy w zegarach można polecić, navi pobiera mało jakieś 5W.

Ramires napisał/a:
Soczewka daje jeszcze inną fajną możliwość - xenon - pobór prądu to 35W żarnik plus przetwornica - światła wystarczy zdecydowanie.
Tylko że to motocykl a motocykl się przechyla w zakręcie i wtedy taki xenon świeci prosto w oczy kierowcom na łukach.
 
     
Ramires
[Usunięty]

Wysłany: 2012-01-06, 22:50   

Tezla napisał/a:
Na mijania w lc4 ADV świeci tylko jedna lampa ja bym połączył to tak żeby (mając manetki nieelektroniczne) na drogowych nie dało się jechać na manetkach ustawionych na START jedynie na ON i nie powinno dojść do przeciążenia. Ledy w zegarach można polecić, navi pobiera mało jakieś 5W.

Ramires napisał/a:
Soczewka daje jeszcze inną fajną możliwość - xenon - pobór prądu to 35W żarnik plus przetwornica - światła wystarczy zdecydowanie.
Tylko że to motocykl a motocykl się przechyla w zakręcie i wtedy taki xenon świeci prosto w oczy kierowcom na łukach.


A gdy nie ma ksenonowego oświetlenia to nie oślepia?
Z ksenonem to tylko propozycja / opcja, co zrobi właściciel to już jego sprawa, instalację szykuję tak, aby było miejsce na wpięcie przetwornicy i rezerwowa złączka pod tradycyjne H4.

Chyba odbiegamy od tematu.
 
     
Tezla
[Usunięty]

Wysłany: 2012-01-07, 00:05   

Też oślepia tylko to się daje przeżyć a xenon już przekracza pewną granicę, BMW zastosowało xenon w motocyklu dopiero po stworzeniu układu który poziomuje strumień światła podczas jazdy po winklach.
 
     
Ramires
[Usunięty]

Wysłany: 2012-01-07, 02:42   

Dlatego też do tej pory nie było montowanych układów w HID w motocyklach :)

Tak czy inaczej - to się nie przyjmie (BWM będzie za drogie - chodzi mi o rozwiązanie).
Ciekawostka, wiele akcesoryjnych HIDów ma homologację TÜV, tyle, że przepisy jakie pozwalają uzyskać nie odnoszą się do przepisów ruchu drogowego, a nawiązują do bezpieczeństwa. Niby takie perfekcyjne te Niemcy a takie babole mają w prawie :D

Z drugiej strony policz, jak długo oślepiasz pojazd przed tobą, niezależnie od tego, czy jedzie przed tobą, czy w twoim kierunku... Wiem, że to już jest dzielenie włosa na 4, ale...

Prawdę mówiąc wolę być widoczny i widzieć gdzie jadę... Katamarany mają w poważaniu nas - motocyklistów.

Dobra, widzę, że więcej danych nie otrzymam - lub po prostu temat wyczerpany :)

Dzięki za wsparcie, będę kombinował coś z tym w takim razie, aby akku wytrzymało.
 
     
Tezla
[Usunięty]

Wysłany: 2012-01-07, 21:38   

Gdyby drogi były poziome to xenon rzeczywiście nie by nie oślepiał ale niestety często są sytuacje że pojazd wyjeżdża zza wzniesienia i wtedy pełną mocą świeci w oczy, halogen też ale mniej i można to dopuścić.
Nie podoba mi się po prostu mówienie przez posiadaczy xenonów że to nie oślepia bo mi nie mrugają :roll: masz to miej nic mi do tego ale niech nie mówią że nie oślepiają tylko tyle, dlatego zwróciłem uwagę na ten cytat bo było tam napisane że to jest fajne.

Właśnie znalazłem dla Ciebie ewentualnego dawce stator z silnika PD04 (XL600 LM/RM) miał moc 230W przy 5000 obr/min ma on także osobną cewkę zasilającą zapłon więc można go przerobić na niezależny od akumulatora. Tylko teraz nie jestem pewny tego co napisałem powyżej bo myślałem że Dominator ma tyle samo a tymczasem o 45W mniej.

Jak robiłem test takowego obciążeniem 140W to ponad 12V przebijał się po przekroczeniu 2000obr/min, przy 3000obr/min miał ok 160W idąc dalej pewnie byłoby 4tys - 190W, 5tys - 230W ale to jest graniczne obciążenie powodujące grzanie się uzwojeń, żeby napięcie wzrosło do 14V nie może być obciążony na full. Próba była robiona w garażu bez wcześniejszej jazdy więc akumulator mógł nie mieć pełnych sił.
 
     
Ramires
[Usunięty]

Wysłany: 2012-01-07, 22:28   

Widzisz, poruszam celowo temat ksenonów.
Oświetlenie droższe w zakupie, jednakże sporo wydajniejsze i ekonomiczniejsze od tradycyjnego oświetlenia żarowego - motocykle jednak mają własne prawa.

Warunki na fabryczne zamontowanie ksenonu w BMW (jeszcze nie śledziłem tego) obostrzone jest określonymi przepisami, w skrócie:
- samopoziomowanie
- spryskiwacz
- gładkie szkło

Teoretycznie a nawet praktycznie można to przeskoczyć, ale...
... motocykl nie tyle wymagałby równej drogi, ale i twardego zawieszenia, przecież każde przyspieszenie powoduje podniesienie przodu motocykla do góry - więc na to poradzić może właśnie system samopoziomowania, ale nie w przypadku motocykli enduro, gdzie zawieszenie praktycznie cały czas pracuje i system by zapier....ł jak małe autko... co więcej, kolejny silnik jaki ciagnie prąd, kolejny układ jaki jest podatny na awarię... itp itd.

Wkurzam się, gdy mnie oślepiają, sam staram się mieć zawsze wyregulowane lampy... ale nie oszukujmy się, mamy ciągle JEDEN reflektor i POTRZEBUJEMY dobrego oświetlenia.
Zatem potrzebny jest kompromis :)

Pomysł, aby z XL założyć stator jest ok, bardzo mi się podoba i poszukam czegoś na allegro :)
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2012-01-07, 22:36   

mi się podobają lampki ledowe u Tezli ,sa zajebiaszcze ,
Tezla Masz je jeszcze ?
 
 
     
Tezla
[Usunięty]

Wysłany: 2012-01-08, 13:16   

W nocy żarówka H4 o podwyższonej wydajności spokojnie wystarcza do normalnej jazdy jest zgodna z homologacją i nikt mi nie zarzuci że wypadek spowodowało moje oślepiające światło, lepsze oświetlenie potrzebne jest tylko na rajdy.

Na widoczność w dzień najlepszym sposobem jest tam gdzie ruch na drodze jest duży jest dużo wyjazdów, krzyżówek po prostu nie zapierdalać i problemu nie ma, jest pełno innych pustych miejsc, może i trochę dalej ale tam się tak nie wadzi.

W statorze XL jeżeli cewka od CDI nie będzie używana trzeba ją czymś obciążyć bo inaczej wytworzy wysokie napięcie i zakłócenia a potem izolacja dostanie przebicia, co najmniej dioda prostownicza na napięcie 500V zwierająca do masy.

Ledy 2 x 6W mam ale przeniosę je wyżej bo za bardzo dostają przy glebach, mają kąt świecenia bliski 180 stopni więc ich rola polega na doświetleniu tego co jest bezpośrednio przed motocyklem podczas jazdy terenem, używam ich podłączonych pod światło drogowe.

Wcześniej napisałem że elektryka przebijała przez 12V przy 2000 obr ale dokładniej to należałoby napisać że pomiar był robiony z amperomierzem w miejscu głównego bezpiecznika i wtedy to zaczynał płynąć prąd ładujący.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 12