Dorwałem się dzisiaj do napędu bo łańcuch do wymiany i zauważyłem, że zębatka zdawcza kiwa się na boki na wałku. Oglądnąłem wałek, czy nie jest wytarty ale wygląda mi na to, że nie. Jednak wałek ma uskok którego nie jestem pewien czy ma być. Zębatki nie jestem w stanie ocenić czy jest dobra czy nie.
Zęby ma jeszcze dobre a zakładając ją na wałek lata na boki jakieś 2mm. Czy taki luz jest normalny ? Wiem, że gdzieś spotkałem się z takim tematem, ale nie mogę namierzyć
Przeniesiony z SILNIK, SPRZĘGŁO, SKRZYNIA BIEGÓW - kmaj
DSC02054.JPG
Plik ściągnięto 181 raz(y) 272,63 KB
Ostatnio zmieniony przez kmaj 2013-03-25, 00:21, w całości zmieniany 1 raz
Na razie mam sposoba który zadziała jak mniemam, ale muszę poczekać na tą nowa blaszkę Jak zadziała to opiszę co i jak. Powinno bo nic tam zmyślnego nima
yukikaze, Moim zdaniem zębatka ma latać , w trakcie jazdy w terenie są również boczne naprężenia które niweluje luz na zębatce, w innym przypadku zrzuci łańcuch albo będzie frezować zębatkę. U mnie wygląda identycznie i strzelało przy zmianie biegów. Wymiana zębatki zdawczej i smarowanko w zupełności wystarcza .
Yukikaze [Usunięty]
Wysłany: 2011-12-31, 19:12
Alibaba napisał/a:
yukikaze, Moim zdaniem zębatka ma latać , w trakcie jazdy w terenie są również boczne naprężenia które niweluje luz na zębatce, w innym przypadku zrzuci łańcuch albo będzie frezować zębatkę. U mnie wygląda identycznie i strzelało przy zmianie biegów. Wymiana zębatki zdawczej i smarowanko w zupełności wystarcza .
Właśnie też nad tym się zastanawiałem, czy powinna być tak na full sztywno
Więc pewnie zostawię jak jest i niech sobie lata. Wałek pośredni na pewno mam dobry bo widać rowki po nożu tokarskim. Kupię nową zębatkę i będzie gites
Tezla [Usunięty]
Wysłany: 2011-12-31, 23:26
Przez takich co im przeszkadza ten luz konstrukcyjny trafiają się motocykle z przyspawaną do wałka zębatką zdawczą...
madart napisał/a:
ZMIANA BLASZKI NIC NIE DAJE !!
(no chyba ze ma 20lat ale też wątpie )
25 lat nie odciska na niej piętna zużycia
Yukikaze [Usunięty]
Wysłany: 2012-01-01, 07:48
Tezla napisał/a:
Przez takich co im przeszkadza ten luz konstrukcyjny trafiają się motocykle z przyspawaną do wałka zębatką zdawczą...
Nieeee... no o takim czymś nawet nie pomyślałem
Sposoba była taka, że starą blaszkę szlifnąłem jakieś 0,8 mm i najpierw nałożyłem na wałek wtedy zębatka i nowa blaszka . Delikatny luz zrobiłem żeby to na ciasno nie było bo mogło, by to za mocno obciążać wałek. No ale jeśli taki duży luz ma być to nie będę kombinował
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum