Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
DZIURA W GAZIE
Autor Wiadomość
tmarc 


Wiek: 53
Dołączył: 19 Paź 2011
Posty: 137
Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-12-09, 23:52   DZIURA W GAZIE

Panowie i panie, przypadłość objawia się następująco, odpala ładnie niskie obroty ok na luzie wygląda wszystko ok, a podczas jazdy jak odkręcam manetką przyspieszenia zaczyna się sprzęt dławić i przerywać ale jak jeszcze mocniej odkręcę to nagle dostaje kopa i tak jest na każdym biegu.

znajomy mechanik od ga 1/4 ników zerknął i mówi że w ga 1/4 niku wszystko ok poza "tłokiem gardzieli" który jest podobno pokryty teflonem czy czymś takim i ta powłoka się zdarła i może ten tłok się zacinać.

Nie mam kompletnie pojęcia o czym on mówi ale przyjmuję to.

Pytanie proste czy miał ktoś z czymś takim do czynienia i gdzie coś takiego dostanę?

Za pomoc dzięki
 
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-12-10, 00:15   

tłok gardzieli - po ludzku to duże w środku ga 1/4 nika które chodzi góra dół a na spodzie ma iglice :mrgreen: - u mnie też sa ślady przytarcia, mimo tego chodzi normalnie. Sprobój pastą polerską wygładzić, może w ga 1/4 niku też trzeba.
Jeśli to jest przyczyną.
 
     
tmarc 


Wiek: 53
Dołączył: 19 Paź 2011
Posty: 137
Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-12-10, 03:20   

Właśnie czy to jest przyczyna tego nie wiem, więc zwróciłem się do was o pomoc. Może ktoś coś takiego przerabiał
 
 
     
zuczek 38 


Wiek: 53
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1188
Skąd: Sosnowo
Wysłany: 2011-12-10, 06:47   

Mi się zatarła ta przepustnica w pozycji otwartej to silnik już nie odpalił . ale przeczyściłem ,przesmarowałem olejem do 2T i chodzi jak złoto .
Możesz sprawdzić membramę tej przepustnicy wraz ze sprężyną czy wszystko ładnie lata ja , ja odczepiałem wężyk od podciśnienia i własnymi płucami zobiłem za podciśnienie , do puki przepustnica nie będzie ładnie płynnie chodziła w korpusie ga 1/4 nika mogą występować podobne objawy . Może jest mała dziurka w membranie ? .
Jak dodajesz gazu na max to zostaje wtryśnięta dodatkowa dawka paliwa z pompki przyśpieszenia i wtedy może przyśpieszać normalnie .
Sprawd 1/4 też świecę może przerwa za mała / duża .

A najlepiej załóż nowy filtr powietrza i tez w nie których przypadkach to rozwiązuje problemy z przyśpieszaniem :lol: :lol: :lol: i kosztuje najmniej naszej pracy ;-)
 
 
     
Senio18
[Usunięty]

Wysłany: 2011-12-10, 09:02   

ja bym zrobił tak:

- wykręcił ga 1/4 nik i sprawdził czy tłok gardzieli się zacina jak manipulujesz gazem na maksa
(będziesz wiedzal czy faktycznie to się zacina)

- jeśli tłok gardzieli chodzi poprawnie niech mechanik zrobi Ci synchronizacje ga 1/4 nika (dawki paliwowo powietrznej)

powodzenia i czekamy na wyniki analizy
 
     
zuczek 38 


Wiek: 53
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1188
Skąd: Sosnowo
Wysłany: 2011-12-10, 12:13   

Tłok gardzieli jest sterowany podciśnieniem wiec kręcenie gazem nic nie da :lol: :lol: :lol:
na wyciągniętym ga 1/4 niku .
 
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2011-12-10, 14:06   

HEHE, synchronizacja ga 1/4 nika, to chyba do fal kosmicznych:D:D
synchronizuje się kilka ga 1/4 ników do siebie w maszynach wielocylindrowych.

ruszanie gazem nic nie da jak już żuczek wspomniał, bo ten tłoczek nie ma z gazem połączenia, otwiera się ciśnieniowo poprzez membranę. musisz sprawdzić czy się ta membrana nie przedziurawiła (to może być nawet malusia dziurka, sprawd 1/4 pod słońce) oraz czy się ten tłoczek nie zaciera

http://www.nettipsforum.d...-nx650-1990.gif

nr 13 to tłoczek z przymocowaną od góry membraną

a wcześniej działało poprawnie? który rocznik, bo jak leciwy to się mogła ta membrana gumowa już wylatać. to bardzo delikutaśny element
 
     
tmarc 


Wiek: 53
Dołączył: 19 Paź 2011
Posty: 137
Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-12-10, 19:59   

Rocznik 1994. Widzę z wypowiedzi znamienitych kolegów że potwierdzacie że to może być ten nr 13 "tłok gardzieli ga 1/4 nika". Hm zobaczymy. Mechanik jest bardzo dobry wiec myślę że może mieć racje tylko on mówił o ewentualnej wymianie tego elementu więc wie ktoś gdzie mogę to dostać? Czy został tylko Pan HONDA.
 
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-12-10, 20:11   

albo używany sprawny ga 1/4 nik na allegro cena pewnie koło 300zł
za sama membrane chyba 250 trzeba dac
nalepiej to rozebrac i obejrzec czy da się zrobić, tak ja mówie mała polerka może załatwić sprawę
 
     
tmarc 


Wiek: 53
Dołączył: 19 Paź 2011
Posty: 137
Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-12-10, 20:39   

Ga 1/4 nik u mechanika rozebrany na części pierwsze będę go widział w poniedziałek więc pukne może jakieś fotki. Coś może wymyślimy.
 
 
     
halny
[Usunięty]

Wysłany: 2011-12-14, 22:12   

ja mialem tak w virago, identyczny przypadek. tyle rzeczy pozmienialem, 2 membrany itp srelele w pizdu kazdy a okazalo sie ze zaworek iglicowy sie zacina i nie puszcza paliwa do gaznika jak powinien. nie wiem jak to sie ma do dominatorow...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 12