Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Wymiana oleju
Autor Wiadomość
MaciekTOS
[Usunięty]

Wysłany: 2012-12-06, 09:49   

A co byście powiedzieli na niewymienianie oleju przez 10-20 tys :mrgreen: , swoją drogą wymiana oleum co 3 tys , na 1 - 1,5 tys dolewam litrę 50 % wychodzi na to że przez 3 tys motor sam się domaga oleju i po tych 3 tys olej jest "teoretycznie" wymieniony . No i jak do tego podchodzić ? :-P
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2012-12-06, 20:18   

To zły pomysł nie wymieniać oleju.
Kumpel miał taki samochód, w którym poprzedni właściciel tylko dolewał olej. No i stało się tak, że wytrącał się stopniowo z tego starego syfu jakiś mazut straszliwy, gęsty szlam ciężkich frakcji ropopochodnych. Zbierało się toto na dnie miski i z czasem trafiło jednak do kanałów olejowych, które pozalepiało. Panewki na korbowodzie zaczęły chodzić na sucho i obracać, no a dalej to wiadomo..... Jak rozebrali to nie mogli uwierzyć, taki tam syf był.

W sumie silnika już nie dało rady odratować, bo zatkało się na tyle, że pracował praktycznie bez obiegu oleju.

Ale jak masz ochotę to sam wypróbuj;]
 
     
RyZyK
[Usunięty]

Wysłany: 2013-03-05, 22:44   

Jesli zle, ze odswiezam to przepraszam
Chciałem zapytac - olej w ramie wymieniamy spoko jest to w miare prosta czynnosc jak na filmiku z 1 storny,
po czym moge poznac, ze moj uklad wymaga odpowietrzenia i prosilbym o wytlumaczenie w jakis sposob moge przeczyscic ta tzw. siatke, motor ma nabite okolo 10 - 12 w tym przedziale nei pamietam, dodam, ze nie mam konkretnego dominatora, a honda fmx 650 z tym samym silnikiem, czy jest w jakiejs serwisowce opisane czyszczenie siatki?

pozdrawiam i dziekuje za odpowiedzi

Ps. dodam ze 2 filmik ktory tyczy sie siatki i odpowietrzenia nie dziala, bylbym bardzo wdzeiczny za jego udostepnienie
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2013-03-06, 08:13   

na tym drugim fiolmi byla tylko srubka od magistrali olejowej wykrecona na dole i sikalo olejem dosc daleko
siatke powinienes miec pod spodem ramy, zaraz pod sruba od spustu tą przednią. Trzeba odkrecic najpierw nakretke z przewode olejowym, chyba 19 a jak juz wyciagniesz ten przewod to sama nakretka jest na klucz 24, moze ciezko siedziec.
Raczej duzo sie tam nie zbiera ale mozesz zobaczyc.

lower-screen-nx650.jpg
Plik ściągnięto 155 raz(y) 30,24 KB

 
     
RyZyK
[Usunięty]

Wysłany: 2013-03-06, 10:00   

Przy moim przebiegu(10 - 12 tys), warto tam w ogole zagladac ? Mozna jakos poznac, czy uklad potrzebuje odpowietrzenia?
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2013-03-06, 10:33   

RyZyK napisał/a:
Przy moim przebiegu(10 - 12 tys), warto tam w ogole zagladac ?

Wątpię żeby się tam coś zebrało, ale przy okazji wymiany oleju możesz zaglądnąć.
RyZyK napisał/a:
...Mozna jakos poznac, czy uklad potrzebuje odpowietrzenia?

Po tym jak zlejesz z silnika całkowicie olej i napełnisz można dla pewności popuścić górną śrubę (hydrauliczną) od przewodu doprowadzającego olej do głowicy i uruchomić silnik na kilkanaście sekund - olej powinien pojawić się po 5-10s.
 
 
     
managa 
Pani Administartor


Wiek: 34
Dołączyła: 30 Sty 2011
Posty: 3704
Skąd: Siewierz
Wysłany: 2013-03-06, 11:55   

Taa.. warto zaglądać.. Przy ostatniej wymianie chciałam się tam dostać, ale któraś śruba tak trzymała, że nie chciałam narzędzi połamać :P
 
 
     
MaciekTOS
[Usunięty]

Wysłany: 2013-03-10, 12:42   

madart napisał/a:
ta od strony sprzęgła?


Jak by ktoś chciał to wygląda to tak , u mnie zebrało jakieś drobne resztki silikonu
 
     
qbaM
[Usunięty]

Wysłany: 2013-06-25, 21:08   

A propos wymiany oleju to dowiedzialem sie ciekawej rzeczy i napisze, bo chcialbym uslyszec wiecej opinii.
Wiadomo, ze wg serwisowki olej wymianiac nalezy co 3000 lub 3200km (2000 mil).
Ale jak bylem w warsztacie moto na mojej ulicy (wymieniali mi ostatnio cewke, jak doszli, ze to przez nia byla bardzo mala iskra) dowiedzialem sie, ze moge wymieniac olej u siebie co 5-6 tysiecy km (pomimo temperatur do jakich nagrzewa sie olej w tym silniku),bo teraz oleje sa lepsze niz 20 lat temu. Ale znowu uslyszalem tez, ze bardzo wazne jest, aby co sezon zmieniac olej. W zeszlym zmienialem, w tym tylko dolalem, ale chyba zmienie niedlugo, bo w zasadzie az pol roku stal w garazu i odpalany byl tylko raz przez ten czas (teraz jezdze w tym roku na nim dopiero drugi miesiac).
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2013-06-25, 23:02   

qbaM napisał/a:
A propos wymiany oleju to dowiedzialem sie ciekawej rzeczy i napisze, bo chcialbym uslyszec wiecej opinii.
Wiadomo, ze wg serwisowki olej wymianiac nalezy co 3000 lub 3200km (2000 mil).
Ale jak bylem w warsztacie moto na mojej ulicy (wymieniali mi ostatnio cewke, jak doszli, ze to przez nia byla bardzo mala iskra) dowiedzialem sie, ze moge wymieniac olej u siebie co 5-6 tysiecy km (pomimo temperatur do jakich nagrzewa sie olej w tym silniku),bo teraz oleje sa lepsze niz 20 lat temu.


Większość forumowiczów zmienia co 3000 km, a co niektórzy nawet częściej. Teoretycznie z dolewkami możesz śmigać do 5000km.
W mojej opinii lepiej zmienić częściej i być spokojnym o części rozrządu, które do tanich nie należą... :roll:

qbaM napisał/a:
Ale znowu uslyszalem tez, ze bardzo wazne jest, aby co sezon zmieniac olej. W zeszlym zmienialem, w tym tylko dolalem, ale chyba zmienie niedlugo, bo w zasadzie az pol roku stal w garazu i odpalany byl tylko raz przez ten czas (teraz jezdze w tym roku na nim dopiero drugi miesiac).

Na zimę zalać nowym (ze względu na wzrastającą kwasowość oleju i wodę) - ale nie ma na to takiego ciśnienia ;)
 
 
     
Agathocles 
ZIELARZ POLSKI


Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 222
Skąd: Gorzyce/Nürnberg
Wysłany: 2013-06-28, 11:11   

qbaM napisał/a:
Ale jak bylem w warsztacie moto na mojej ulicy (wymieniali mi ostatnio cewke, jak doszli, ze to przez nia byla bardzo mala iskra) dowiedzialem sie, ze moge wymieniac olej u siebie co 5-6 tysiecy km (pomimo temperatur do jakich nagrzewa sie olej w tym silniku),bo teraz oleje sa lepsze niz 20 lat temu.


Dbaja o to zeby klient wrocil do nich... :-) U mnie zmieniam co 2500-3000 kilometrow. Dominator daje znac o tym ze olej nadaje sie do wymiany w ten sposob ze poprostu w pewnym momencie silnik zaczyna glosniej i jakby mniej plynnie chodzic. Mozna wyczuc ten moment.

kmaj napisał/a:
Na zimę zalać nowym (ze względu na wzrastającą kwasowość oleju i wodę) - ale nie ma na to takiego ciśnienia ;)


A potem na wiosne znowu zmieniac czy poprostu jezdzic z cala ta woda ktora przez zime olej naciagnie? :->
 
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2013-06-28, 16:56   

Agathocles napisał/a:

kmaj napisał/a:
Na zimę zalać nowym (ze względu na wzrastającą kwasowość oleju i wodę) - ale nie ma na to takiego ciśnienia ;)


A potem na wiosne znowu zmieniac czy poprostu jezdzic z cala ta woda ktora przez zime olej naciagnie? :->


Higroskopijność wzrasta wraz z kwasowością oleju (kwasowość wzrasta w miarę zużycia), więc nowego oleju zalanego na zimę na pewno bym nie zmieniał na wiosnę :mrgreen: , jak powiedziałem nie ma ciśnienia - sam nie stosuje tego zabiegu ;) i czasem przepalam.
Na wiosnę przed odpaleniem zaglądałem przez korki do rozrządu to nie było żadnych ''ognisk" rdzy.

PS. Na zimę airbox szczelnie zamknięty.
 
 
     
qbaM
[Usunięty]

Wysłany: 2013-06-28, 20:05   

Agathocles napisał/a:
Dominator daje znac o tym ze olej nadaje sie do wymiany w ten sposob ze poprostu w pewnym momencie silnik zaczyna glosniej i jakby mniej plynnie chodzic. Mozna wyczuc ten moment.


Dzieki, malo jezdzilem, wiec bede o tym pamietal.
 
     
Agathocles 
ZIELARZ POLSKI


Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 222
Skąd: Gorzyce/Nürnberg
Wysłany: 2013-06-29, 02:58   

kmaj napisał/a:
PS. Na zimę airbox szczelnie zamknięty.

Ja jeszcze zatykam wydech szmatą nasączoną w oleju.
 
 
     
Artek 
Bus drajwer


Wiek: 54
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 612
Skąd: Stąd
Wysłany: 2014-03-29, 07:55   

w którym miejscu znajduje się ten filtr siatkowy i jak go wyjąć,czy trzeba zdejmować pokrywę sprzęgła?czy jak odkręcę obydwie śruby spustowe i wykręcę bagnet to spłynie względnie cały olej?jak go wlać czy wejdzie te 1.9 l na raz?
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14