Może ktoś podzieli się doświadczeniem i opiszę wymianę oleju krok po kroku.Gdzie jest korek spustowy,jak spuścić stary olej,jak i ile wlewać nowego.Czy trzeba odpowietrzać???Niby proste,wiele razy wymieniałem ale nigdy w ramie:)
Ostatnio zmieniony przez managa 2011-12-08, 22:28, w całości zmieniany 2 razy
Zakładając że nie męczy cie kwestia ze ci sie 'siarki' osadzą w silniku i jest zrobione ponizej 2000km to mozna po. Jak cię siarki osadzające się męczą to zrób przed
w sumie trzeba by wymienić przed i po
że siarki złe i fuj, dowiedziałem się dopiero w tym roku, wcześniej siarków/ek/i nie było, bo nie wiedziałem :)
i tak wymieniam na wiosnę
browny72 [Usunięty]
Wysłany: 2011-11-14, 21:59
Cześć,
Tak jak niegdyś pisałem, dokończę co z moim przypadkiem (brał olej).
Mianowicie wniosek po przejechaniu 3 tys. km jest taki że nie brał oleju :) (obecnie motul 20w50)
Na trzy tysiące km dolałem w sumie litr, czyli w normie. Moja poprzednia panika była spowodowana najpewniej błędami w pomiarach. Faktycznie każdy musi poznać swoją Dominę. Błąd polegał na tym, że mój Domi (94r.) czasami nie trzyma oleju w ramie po zgaszeniu silnika (ale jak tu wcześniej wyczytałem to się zdarza). Pomiaru należy dokonywać po dobrym nagrzaniu silnika, a tym samym pompy oleju. Ja obecnie sprawdzam po dłuższej je 1/4 dzie. Jak ktoś tu pisał na forum pompa musi się rozgrzać w tych modelach i wówczas łapie szczelność. (w przeciwnym razie słychać tylko chlup chlup chlup i bagnet suchy)
Na wiosnę zmieniam z powrotem na 10w40 i zobaczymy co będzie.
Mam nadzieję, że moje uwagi się komuś przydadzą. Nowi użytkownicy Domina nie powinni zatem panikować, tylko ogarnąć temat ;)
Narka.
camell [Usunięty]
Wysłany: 2011-11-28, 09:02
a ja własnie wczoraj zlałem stary olej i mam 2 pytania
1.odpowietrzyć filtr na odpalonym dominiku??
2.i gdzie sie znajduje ta siatka w ramie bo to tez chciałbym przeczyścić??
Ostatnio zmieniony przez camell 2011-11-29, 09:16, w całości zmieniany 1 raz
1. Jak już chcesz to odpowietrz, np. tak :) - ale w 99,9% przypadków nie jest to konieczne
uwaga bo sika daleko
2. w serwisowce NX650 B Section 2 Lubrication na pierwszym rysunku numer 2 oil screen.
Z tego co pamiętam odkręca się przewod olejowy a potem kluczem 24 wykręcasz nakrętke do której jest przymocowane sitko.
camell [Usunięty]
Wysłany: 2011-11-29, 09:15
ok dzieki bo jeszcze nie zalałem olejem wiec odpowietrze dopiero na wiosne jak zaleje, a sitko było brudne warto było zajrzeć i przeczyśćić dzieki a zalewam motula 5100 15w40 polsyntetyk mniejsze ma zapotrzebowania na olej niz 10w40
gozdek [Usunięty]
Wysłany: 2011-12-25, 13:35
Panowie a jak to jest z wymianą filtra? Bo z tego co widziałem w serwisówce to nie wymienia się go przy każdej wymianie oleju? Co ile wy zmieniacie filtr? Oczywiście chodzi o filtr oleju.
Filtr oleju jest tak tani w porównaniu do innych części eksploatacyjnych, że jeśli o mnie chodzi, to wymieniam zawsze.
gozdek [Usunięty]
Wysłany: 2011-12-25, 14:32
No właśnie większość osób tak robi. A co ile zaleca serwisówka w końcu, bo mam dwie wersje (jedna wygląda na amerykańską) i każda podaje troche inne wartości w km...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum