Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Kopcenie na czarno- czy wymiana pierscieni pomoze?
Autor Wiadomość
artiwie15
[Usunięty]

Wysłany: 2011-12-02, 20:49   Kopcenie na czarno- czy wymiana pierscieni pomoze?

Witam serdecznie, mam do kupienie dominatora 89 r. stan super od dobrego kolegi wiem jak o niego dba. Ma przejechane ok 40 tys, olej wymieniany co 1 tys km itp. Dopieszczony. Jedyne co to bierze olej i kopci na czarno. Odpala od kopa na zimnym jak i na cieplym, kolega robil niedawno glowice zeby zrobic to kopcenie wymienil uszczelniacze i szlif zaworow, niestety problem nie ustal. Powiedzial ze zanim kupie wymieni mi pierscienie zebym mial juz lalke. Teraz moje pytanie brzmi, czy sama wymiana pierscieni wystarczy czy trzeba wymieniac tlok (kompresje ma super kopa tez ma nieziemskiego tylko ze dymi) znacie sie lepiej na dominatorach dlatego chcialbym poznac wasze zdanie na ten temat. nie chce kupic motocykla i zaraz ladowac w niego kupe siana, w silniku nic nie stuka nie puka. Pozdrawiam
 
     
zuczek 38 


Wiek: 53
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1188
Skąd: Sosnowo
Wysłany: 2011-12-02, 21:19   

Dominatory tak mają że olej biorę i nic z tym nie zrobisz poza remontem szlif / tłok ja wymieniłem pierścienie w moim ale nic to nie dało nadal kopci . Ale nie jest powiedziane żę u ciebie to nie pomoże każdy silnik jest inny co można zaobserwować na zlocie jedne chodzą jak zegarki nie kopcą a i tak oleju piją do 1l na 1000 km inne rozklekotane i też tyle piją oliwy .
koszy remontu dołu to ok 800/1000 zł szlif+ tłok+ uszczelki
 
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2011-12-02, 21:19   

dzień dobry.........

artiwie15 napisał/a:
Teraz moje pytanie brzmi, czy sama wymiana pierscieni wystarczy czy trzeba wymieniac tlok (kompresje ma super kopa tez ma nieziemskiego tylko ze dymi)

mierzyłes kompreche ? po ściągnięciu cylindra i pomiarach bedzie wiadomo
 
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-12-02, 21:23   

jak kopci na czarno to nie pierścienie są winne tylko jest za bogata mieszanka, za dużo paliwa sie które sie nie spala
winny jest ga 1/4 nik albo zapchany filtr powietrza który też ogranicza tlen
zrobienie pierścieni zlikwiduje kopcenie ale na niebiesko, występujące przy nagłym dodaniu gazu i zmianie obciążenia ale podczas jazdy i spalanie oleju
ile tego oleju bierze? przy 500ml/1000km jeszcze miescie sie w normie i to normalne spalanie jest
 
     
artiwie15
[Usunięty]

Wysłany: 2011-12-02, 21:25   

Tak, kompresja jest spoko. Z tego co wywnioskowalismy to pierscien zbierajacy olej jest do dupy, gora silnika zrobiona, jest robil gore silnika to stwierdzil ze silnik byl po raz pierwszy rozbierany, nie mial tlok luzow, nie mierzyl go bo i po co, teraz jak wyciagnie tlok do pierscieni bedzie mogl zmierzyc, mysle ze jakby nie mial kompresji mogloby cos byc nie tak z tlokiem czy cylindrem, ale skoro jest kompresja to bym byl sklonny powiedziec ze pierscien zbierajacy. Kopci od razu po odpaleniu, nie ma roznicy czy na wysokich obrotach czy na niskich.
czy kopci na niebiesko to nie wiem az tak sie nie przygladalem (ogladalismy w garazu) raczej na czarno, no i smierdzi olejem, jakby mial zapachany filtr to by raczej z trudem sie wkrecal na obroty prawda? no a jakby byla za bogata mieszanka to by smierdzialo raczej paliwem nie olejem. i tak jak mowie kopci juz od wolnych obrotow(na ssaniu wychodzi okolo 1500 obrotow, wiadomo im wiecej gazu tym bardziej kopci)
Oleju nie wiem ile bierze dokladnie no ale bierze.
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-12-02, 21:36   

chodzi o skład mieszanki, wkręcać się będzie bez problemów, musial by byc calkiem zaklejony zeby miec problem :-)
jeśli ga 1/4 nik ma założone duże dysze to będzie w każdym zakresie obrotów kopcił na czarno
ja bym zlikwidowal najpierw ten problem, pozniej zajął się olejem bo to mało istotny szczegół
 
     
artiwie15
[Usunięty]

Wysłany: 2011-12-02, 21:38   

Nie wiem zobaczymy, dalem zaliczke na motocykl, kolega jest mechanikiem , ktory stwierdzil ze to sa pierscienie, skoro kupuje ma byc to zrobione jak nie to nie wezme niech sie martwi dalej.
 
     
zuczek 38 


Wiek: 53
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1188
Skąd: Sosnowo
Wysłany: 2011-12-02, 21:40   

to nie jest tak z tą kompresją trzeba zmierzyć wtedy wiadomo jaka jest ja przytarłem tłok piachem który wsypał sie do cylindra po odkreceniu świecy tłok tak dostał że ledwo pierścienie wyciągłem przeskrobałem rowki dałem nowe pierścienie , komprecha chyba jest i dymienie też hahah
 
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-12-02, 21:43   

rocznik 89 wiec i historia swoją ma, kto wie co tam się z nim działo
starość nie radość :->
a z ciekawosci ile za niego?
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2011-12-02, 21:54   

odpal bez filtra i przejed 1/4 się i będzie wszystko jasne ja miałem "prawie" nowy filtr i się zajebał a wyglądał na czysty

artiwie15 napisał/a:
Tak, kompresja jest spoko

to znaczy ile? 20 30 40
 
 
     
artiwie15
[Usunięty]

Wysłany: 2011-12-02, 22:40   

5 tys, ale nowa lampa z przodu, tyl ledy, nowe kierunki, swiezo malowany , i takie tam, no dokladnie 89 r moze miec swoja historie, niby kupil jak mial 18 tys przejechane ale mowil ze moze miec licznik krecony o pol, teraz ma 26 oscylujemy ze ma 40 tys, ale z relacji kolegow jak go kupowal (wtedy byl oryginal czerwony - stare owiewki itp dodaje) to motor byl igla no i w sumie taki jest. kopcenie sie zaczelo kilka miesiecy temu. Co tysiac km wymieniany olej, filtr powietrza przy mnie wkladal nowy bo kupil K&N no ale motor chce sprzedac (jego 20 motor w zyciu z czego 3 domi) chce kupic ktm 450 ma siano to sobie zmienia. wszystko jest naprawde zadbane, nowe siedzenie itp. dodaje dwa komplety nowych opon (nie jakies po 2 tys km tylko po 200 km ogladalem naprawde ladne) gosciu dba o maszyny to widac. no oprocz tego zrobiona gora silnika, mysle ze tak sie zna ze jakby byl gaznik zle ustawiony to by zrobil.
 
     
Alibaba 
Pan Alibaba


Wiek: 66
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 2131
Skąd: Hornówek
Wysłany: 2011-12-03, 22:57   

Być może chłopak się zna na silnikach, ale jeśli nie rozbierał dołu to nawet on nie wie co tam w środku jest grane. Jak sam mówiłeś motor swoją historie ma i nie sposób się dowiedzieć jak był je 1/4 dżony wcześniej i ile ma przebiegu. Serwisówka podaje że olej wymienia sie co 3 tysie , dlaczego więc koleś wymieniał co 1 tys. Jaki olej jest zalany obecnie? może po 1 tys. jest już czarny i wypalony.
 
 
     
artiwie15
[Usunięty]

Wysłany: 2011-12-05, 16:18   

Zna sie, sam stwierdzil ,że jak rozbierze doł wtedy zobaczy co jest nie tak ale sadzi na 99% ze to pierscienie, a jak rozbierze bedziemy w kontakcie. Twierdzil ,że on po raz pierwszy rozbieral silnik czuł to po śrubach, że silnik nie był rozbierany. Jezdzil offroad on bardzo dba o każdy motocykl i wiem ,że co 3 tys sie powinno wymieniac, on wymienial co tysiac po to ,żeby silnik na wiecej wytrzymal.
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2011-12-05, 17:46   

artiwie15 napisał/a:
pierwszy rozbieral silnik czuł to po śrubach
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
 
     
artiwie15
[Usunięty]

Wysłany: 2011-12-05, 18:15   

Napewno tez rav rozbierales kiedys silnik i wiesz ,że jak było juz odkrecane to tak charakterystycznie nie nazwijmy to "strzelaja" :D jak sam dokrecisz to niestety pozniej juz tego nie ma. Chyba ,że sie myle to mnie poprawcie przynajmniej ja cos takiego czulem.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 13