Miesiecznik Motocykl nr 1 z 2011 r. opisuje pewne objawy defektów silnika motocyklowego : Jeśli z wydechów wydobywa się niebieski dym podczas przyspieszania , spala sie również olej co świadczy o zużytych pierścieniach. Jeśli dymi na niebiesko przy zmianie obciążenia i podczas jazdy z góry podejrzane są panewki. Dymi na biało - wymiana uszczelki pod głowicą. Co sądzicie o tych objawach ? Powodem tej refleksji jest nasze ostatnie spotkanie na Rogaczu gdzie obserwowałem motor Jacka ,który miał bardzo podobne objawy do tych na "niebiesko"więc może czas na znalezienie przyczyny. Mam nadzieje Jacku że nie masz mi za złe tej refleksji.
obaj dwa i trzy nie dotyczy nas :)
niebiesko przy dodaniu gazu to pierscienie, niebiesko po pracy na wolnych obrotach i przxgazowniu to uszczelniacze zaworowe, bialy dym po odpaleniu to woda i para z wydechów. Dymienie na czarno to zapchany filtr powietrza/za bogata mieszanka.
My je 1/4 dzimy z objawami i sie nie przejmujemy.
wartburg [Usunięty]
Wysłany: 2011-11-20, 21:58
Adaś - no co TY :)
ja się nie przejmuję ... przyczyną dymienia u mnie jest moja prawa dłoń
kręcę ile fabryka dała ... silnik nie grzebany od nowości
wystarczy wymienić uszczelniacze ... tylko to nie ma sensu - wolę lać oleum i je 1/4 dzić
pomartwię się kiedy indziej ;)
generalnie dymią wszystkie - takie są moje obserwacje z kilku lat
Też ostatnio trochę katowałem i chyba muszę jeszcze raz sprawdzić zawory bo czasem cyka na wolnych ichce zgasnać , jest tak : pracuje -cyk zwalnia do 1000 obr. pó 1/4 niej znowu 1500 pracuje - cyk i znowu 1000 albo gaśnie .
Hannibal [Usunięty]
Wysłany: 2011-11-21, 06:19
Ali u mnie bylo tak samo :) a pó 1/4 niej rozjebał sie silnik :) swoją drogą ciekawe czym to cyknięcie było spowodowane ??
To cyknięcie to wypadnięcie cyklu spowodowane prawdopodobnie przez dekompresator (stąd cyknięcie), całkiem normalne zwłaszcza jak ktoś ma niskie wolne obroty.
Hannibal [Usunięty]
Wysłany: 2011-11-21, 12:10
Madart ja mam deko od xr-y chyba czyli ręczny. Myslisz że też może to być od tego ??
To w takim razie nie od tego :) Można zgadywać i grzebać tylko po co. Obroty ustawiasz na 1600 i powinno się uspokoić. W końcu to singiel i nie ma w takim zachowaniu nic dziwnego.
Hhhanniballl, Ty chyba lubisz siać zamęt wśród spokojnych ludzi, chyba nie będę spał przez ciebie, a jutro tak mu dam po garze że cykanie zaraz ustanie
Hannibal [Usunięty]
Wysłany: 2011-11-21, 19:27
ja sie tylko pytalem bo tez jestem ciekaw :P nie przeczę podpowiedzi madarta :P bo łon wie lepiej niz ja w tej kwestii :P
U mnie jak na zimnym po zafajczeniu dymi - znaczy: olej jest. To mnie uspokaja i czyni jazdę jeszcze przyjemniejszą. I ten boski zapach...
aklim [Usunięty]
Wysłany: 2012-03-24, 09:14
POwitać
Poczytałem się uspokoiłem
Jestem w trakcie roboty zawieszenia w rd 02 a że już rozebrałem pół motorka to myślę może ruszyć górę silnika i zrobić pierścionki i uszczelniacze zaworowe
przy odpalaniu moto kopci szarym dymkiem
ale skoro piszecie że to norma zostawiam i nie ruszam.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum