Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Male napiecie ladowania akumulatora
Autor Wiadomość
aristo6
[Usunięty]

Wysłany: 2011-10-29, 16:08   Male napiecie ladowania akumulatora

Witam

Wyssalo mi akumulator. Sprawdzilem napiecie ladowania i wychodzi 13.2 V na biegu jalowym, a przy 5000 tys obrotow spada do 12.6-12.8 V, czyli wbrew logice. Doladowalem aku na full prostownikiem, potem kupilem nawet drugi aby wykluczyc ze jest padniety i to samo. Sprawdzilem elektryke i nie uciekaja mi zadne ampery. Przy 5 tys obr powinno byc 13.5-15.5 V. Czy slusznie obstawiam regulator pod siedzeniem? Jak dodam gazu, to swiatla nieznacznie przygasaja. Moge jeszcze sprawdzic rezystancje uzwojen alternatora, ale chyba dziala, skoro na wolnych obr daje te 13.2 V. Bede wdzieczny za pomoc w tej materii :)
 
     
wartburg
[Usunięty]

Wysłany: 2011-10-29, 16:12   

pomierz napięcia na wtyczce reglera - wszystko się wyjaśni
 
     
aristo6
[Usunięty]

Wysłany: 2011-10-29, 16:15   

Tzn na wyjsciu z alternatora?
 
     
wartburg
[Usunięty]

Wysłany: 2011-10-29, 16:20   

tak

regler ma wtyczkę - rozepnij i pomierz napięcia

masz tam bezpośrednie połączenie z alternatorem

umiejscowienie reglera :

https://picasaweb.google.com/wartburg1970/HONDADOMINATORREMONCIK#5593957148514558946

https://picasaweb.google.com/wartburg1970/HONDADOMINATORREMONCIK#5593957257438346562
 
     
aristo6
[Usunięty]

Wysłany: 2011-10-29, 16:23   

Dzieki. Mozesz mi jeszcze powiedziec jakich wskazan mam sie spodziewac? Bo rozumiem, ze prosto z alterantora beda dosc niestabilne i bedzie to prad zmienny?
 
     
Hannibal
[Usunięty]

Wysłany: 2011-10-29, 16:25   

na regulatorze masz 3 żółte kable ( to są te od alternatora ) czyli wejście na regulator i wychodzą brązowy, czarny i zielony(masa) sprawd 1/4 czarny i zielony skoro mówisz że żółte dają dobre napięcie.
 
     
wartburg
[Usunięty]

Wysłany: 2011-10-29, 16:30   

prąd jest stały

napięcia z alternatora nie pamiętam

z reglera powinno być maksymalnie 14,4 V
 
     
Hannibal
[Usunięty]

Wysłany: 2011-10-29, 16:33   

napięcia na pewno znajdziesz w naszym dziale download z serwisówkami
 
     
aristo6
[Usunięty]

Wysłany: 2011-10-29, 16:37   

Wlasnie w servisowce nasmarowane ze 13.5-15.5 V / 5000 rpm.

Dziekuje Wam bardzo, ide badac sprzeta!
 
     
wartburg
[Usunięty]

Wysłany: 2011-10-29, 16:42   

to pó 1/4 niej napisz co i jak :)
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2011-10-29, 17:02   

aristo6, mnie się wydaje,że w tych trzech kabelkach żółtych powinno być zmiennego prądu koło 50V,chyba,że się myle ;-)
 
 
     
Tezla
[Usunięty]

Wysłany: 2011-10-29, 20:22   

aristo6 napisał/a:
Sprawdzilem napiecie ladowania i wychodzi 13.2 V na biegu jalowym, a przy 5000 tys obrotow spada do 12.6-12.8 V, czyli wbrew logice.
Typowe dla uszkodzonego reglera on działa tak że zwiera nadmiar prądu do masy a jak ma zwarcie wewnętrzna to zwiera go za dużo, regulator do wymiany w awaryjnej sytuacji można ratować się każdym reglerem trójfazowym z podobną wielkością radiatora.

Na wyjściu ze statora są napięcia przemienne pomiar polega na sprawdzeniu czy pomiędzy wszystkimi kombinacjami jest to samo napięcie i czy niema przebicia na masę.
 
     
aristo6
[Usunięty]

Wysłany: 2011-11-01, 22:11   

Witajcie

Dzieki za poruszenie w temacie. Udalo mi postawic moto na kola. Po wygrzebaniu regulatora okazalo sie ze jest on jedna gliniana cegla... Wszystko zalepione zaschlym blotem. W jeszcze gorszym stanie byly kable. Po rozcieciu koszulki okazalo sie ze jest tam szlam i woda. Pomiary z alternatora pokazaly na kazdej fazie ok 49 V przy 5000 obr. Prad z alternatora jest zmienny. Nie wiedzialem skad regualtor bierze mase, dlatego profilaktycznie przeszlifowalem papierem sciernym sruby i miejsca mocowania do polki. "Wyrzezbilem" radiator, obcialem i wymienilem kable, ktore wygladaly srednio zdrowo, porzadnie zaizolowalem, wyczyscilem styki i mam 13.9 V ladowania. Swiatla przestaly przygasac. Zrobilem traske ~400 km i wszystko dziala jak nalezy. Nowy aku podladowal sie do ok 13V :) Przy okazji znalazlem cichego winowajce, bo okazalo sie ze Garmin 60 CSX zostawiony w Touratechowym uchwycie tez potrafi doic troche pradu, nawet kiedy jest wylaczony! Podczas dluzszego postoju dobrze jest go stamtad wyciagnac. Jeszcze raz dziekuje wszystkim za tropy! :)
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2011-11-02, 17:33   

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: się pomyliłem o 1(jednego) volta ;-)
 
 
     
jozeks73
[Usunięty]

Wysłany: 2013-05-22, 18:56   

Witam. Nabyłem Dominatora z 1999 roku. Również na akku mam 13,3V, a sprzedający mówił, że rozładowuje mu akku. Zmieniłem na nowy. I pali ładnie. Natomiast z tego co się orientuję to powinno być ok.14,5V na akumulatorze. Zauważyłem, że nad tylnym kołem nie ma regulatora jak to pokazywał na zdjęciu Wartburg. Czyżby był on już przy alternatorze? Proszę o pomoc.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 12