wał jest rozbieralny...mam znajomego co ma z 60 lat i od dawna uczestniczy w sportach motorowych...naprawia i modyfikuje motocykle, regeneruje wały, wyważa i inne magiczne rzeczy o których nie mam pojęcia. Teraz np. wymienia skrzynie w tym: http://www.moto-station.c...htStar_stpz.jpg (potwór jak ja pier...le (jak to odpaliłem to domino okazało się komarkiem :) ) nie stać mnie na jego usługi w naprawie, ale na szczęście chce mi pomóc i powiedzieć jak to zrobić(wymieni i wyważy mi korbę w dominie). Dlatego chce założyć jakąś tuningową korbę no chyba, że okaże się zajebiście droga. Jeżeli ktoś posiada wał od japończyka to poproszę o cenę bo nie wykluczam zmiany wału na oryginał bo ten z włocha niestety nie wytrzymał pomimo rocznika 97.
Wiek: 104 Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 2522 Skąd: z Polski
Wysłany: 2011-11-02, 17:53
Hhhanniballl, Napisz od czego pasuje korba i który zamiennik jest dobry
Hannibal [Usunięty]
Wysłany: 2011-11-02, 18:05
jak ja będę wymieniał na kuty korbowód to muszę kupić PROX-a ( 770-850 zł ) chyba że będzie lipa z kasą to kupię oryginał od japońca z motocykla SLR 650 , XR650L 93r lub powyżej, albo FMX-a te motocykle maja te same wymiary korbowodu.
koledzy, podpinam sie pod temat: "stuki w silniku". Dzis stojac na swiatlach w pewnym momencie na wolnych obrotach na rozgrzanym silniku zaczal mi silnik glosno metalicznie regularnie (dokladnie tak jak predkosc obrotow silnika) stukac (dzwiek jakby metal o metal, gluchy, metaliczny, chyba w okolicy cylindra, nie jestem specem, ale kiedys w aucie mialem taki objaw to byl zawor zawieszony??). Musialem Dominem okolo 500 m zjechac z ulicy ze stukajacym w taki sposob silnikiem. Teraz po odczekaniu godziny po odpaleniu nadal stuka. Prosze o sugestie co moze byc przyczyna? Dodam tylko, ze raz w zeszlym tygodniu w trakcie dluzszej przejazdzki rowniez zaczal mi stukac po ruszeniu z wolnych obrotow tak samo silnik, zgasilem go wowczas i po chwili odpalilem i wszystko bylo w porzadku - stukanie zniknelo. Od tego czasu zrobilem kilkadziesiat km bez zadnych zlych objawow, az do dzis. Zawory byly (taka informacje otrzymalem kupujac) sprawdzone w tym roku, okolo 1 tys km temu. Z gory dziekuje za sugestie.
nie wiem, czy tu na forum mozna dodac plik mp3 z dzwiekiem, wklejam zatem link:
Voice040902001.mp3
marizaga, odkręcaj dekielki do regulacji zaworów i sprawdzaj czy któryś z zaworów nie ma większego luzu.
Postępuj zgodnie z instrukcją regulacji zaworów: REGULACJA ZAWORÓW KROK PO KROKU ! i sprawd 1/4 luz na wszystkich.
Jeżeli jeden zawór to ma za duży luz to podejrzane gniazdo zaworowe
Jeżeli pozostałe też mają duży luz to dokładnie przyglądnij się wałkowi rozrządu.
dzieki kmaj za tak szybka odpowiedz jest bardzo pomocna :)
pod koniec dzisiejszego dnia (od poludniowych godzin deszczowego) stanalem przed wyborem, odpalic maszyne i probowac wrocic 15 km do domu...albo wrocic bez Domina, dla ktorego musialbym zorganizowac nocowanie. Odpalilem, chwile (60-90 sekund) stukal, a nastepnie po delikatnym dodaniu gazu stukanie ustapilo calkowicie. Mialem tez wrazenie, ze w trakcie pracy ze stukaniem prawy wydech emitowal mniej spalin i z mniejsza sila (bylo to widac ze wzgledu na deszczowa pogode, czulem tez na przylozonej dloni). Gdy przestal stukac, wowczas oba tlumiki identycznie dmuchaly spalinami. Dojechalem do chaty bez objawow stukania. Wszystko dzialalo jak nalezy.
Zawory (luzy) sprawdze jako jedna z najpilniejszych rzeczy (mam juz szczelinomierze 0,1 i 0,12). Czy wglad w gniazdo zaworowe albo obejrzenie walka rozrzadu jest mozliwe dla "niezawodowca" w sensie mechaniki silnika? Dwóch lewych rąk nie mam, ale jeszcze silnika motocyklowego naprawiac nie mialem okazji. Zaraz przekopie caly dzial dotyczacy napraw silnika, moje pytanie ma tez charakter zorientowania sie, czy do powyzszych czynnosci musze miec garaz/warsztat na dluzej?
Z gory dziekuje za pomoc.
marizaga, z tego co opisałeś wszystko wskazuje na gniazdo zaworowe. Głowica się rozgrzała i zawór wklepał gniazdo na miejsce i dlatego nie stuka.
Co do wałka rozrządu to można pooglądać krzywki przez okienka do regulacji zaworów (niewiele widac ale zawsze coś - aby oglądnąc dokładnie wałek trzeba ściągnąć pokrywę głowicy/zaworów). Jest temat o uszkodzeniach wałka rozrządu - zerknij jak wyglądają uszkodzone krzywki ROZRZĄD - uszkodzenia.
Do sprawdzenia gniazd musisz ściągnąć głowicę. Potrzebne będą dobre narzędzia i dach nad głową
Habit [Usunięty]
Wysłany: 2013-09-14, 08:47
kmaj napisał/a:
Do sprawdzenia gniazd musisz ściągnąć głowicę. Potrzebne będą dobre narzędzia i dach nad głową
Możesz również ustawić wał na znakach jak do regulacji zaworów i sprężonym powietrzem dmuchać w cylinder przez świecę. Jak będzie Ci dmuchać przez wydech lewy/prawy to gniazdo wydechowe, jak w ga 1/4 nik to dolotowe..
dzieki serdeczne za podpowiedzi. Narzedzia praktycznie mam skompletowane, klucza dynamometrycznego jeszcze nie mam. Jeszcze jedno pytanko do doswiadczonych kolegow: czy dojscie do walka lub gniazda zaworu otrzymujecie bez sciagania calego silnika? I jeszcze: jaki jest poziom trudnosci takiego zadania (wyjecie walka rozrzadu). Przez Wasze posty przemawia ogromne doswiadczenie, czy to sa czynnosci do wykonania dla swiezaka, czy lepiej od razu szukac fachowca w regionie i zawiezc mu serducho motocykla? (najlepiej gdyby to byl ktos z forum)
Habit [Usunięty]
Wysłany: 2013-09-14, 14:02
Jak chcesz to przywo 1/4 moto, ogarniemy:)
Żeby ściągnąć głowice nie trzeba wyciągać silnika.
Poziom trudności, nie wiem zależy chyba od zdolności manualnych i podstawowej wiedzy co do czego:)
Wiek: 43 Dołączył: 13 Sie 2012 Posty: 1897 Skąd: NYSA
Wysłany: 2013-09-14, 14:12
Reasumując jak będziesz cały czas podpierał się forum i śrubeczki sobie poukładasz po kolei to dasz radę. Musisz pamiętać jak rozkręcasz co gdzie było.
Jak coś kiedyś grzebałeś w mechanice to dasz radę.
Jak masz wątpliwości to się nie zabieraj.
Zanim ściągniesz czapkę i głowicę dobrze to umyj najlepiej pod ciśnieniem i to co nad nimi z błota i brudu bo przy skręcaniu będzie wszystko leciało na wałek itp itd.
Habit [Usunięty]
Wysłany: 2013-09-14, 15:04
wojtekk napisał/a:
Zanim ściągniesz czapkę i głowicę dobrze to umyj najlepiej pod ciśnieniem i to co nad nimi z błota i brudu bo przy skręcaniu będzie wszystko leciało na wałek itp itd.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum