Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
stuki w silniku
Autor Wiadomość
Hannibal
[Usunięty]

Wysłany: 2011-10-31, 18:54   

wał jest rozbieralny...mam znajomego co ma z 60 lat i od dawna uczestniczy w sportach motorowych...naprawia i modyfikuje motocykle, regeneruje wały, wyważa i inne magiczne rzeczy o których nie mam pojęcia. Teraz np. wymienia skrzynie w tym: http://www.moto-station.c...htStar_stpz.jpg (potwór jak ja pier...le (jak to odpaliłem to domino okazało się komarkiem :) ) nie stać mnie na jego usługi w naprawie, ale na szczęście chce mi pomóc i powiedzieć jak to zrobić(wymieni i wyważy mi korbę w dominie). Dlatego chce założyć jakąś tuningową korbę no chyba, że okaże się zajebiście droga. Jeżeli ktoś posiada wał od japończyka to poproszę o cenę bo nie wykluczam zmiany wału na oryginał bo ten z włocha niestety nie wytrzymał pomimo rocznika 97.
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2011-10-31, 20:22   

Hhhanniballl napisał/a:
wał jest rozbieralny..
no co Ty? ;-)
a jak inaczej korbe chciałbyś wymienić ? :mrgreen:
 
 
     
Hannibal
[Usunięty]

Wysłany: 2011-11-01, 07:47   

to była odpowiedz na pytanie manka ::PP Rav
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2011-11-01, 09:03   

spoko :-P
 
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2011-11-02, 17:53   

Hhhanniballl, Napisz od czego pasuje korba i który zamiennik jest dobry :-P
 
 
     
Hannibal
[Usunięty]

Wysłany: 2011-11-02, 18:05   

jak ja będę wymieniał na kuty korbowód to muszę kupić PROX-a ( 770-850 zł ) chyba że będzie lipa z kasą to kupię oryginał od japońca z motocykla SLR 650 , XR650L 93r lub powyżej, albo FMX-a te motocykle maja te same wymiary korbowodu.


tutaj macie pdf-a z innymi wymiarami korbowodów : http://2011.olekmotocykle...o_motocykli.pdf

jak ktoś potrzebuje to mam namiar na korbowód do nx firmy HOT RODS ...
 
     
marizaga 
RD02


Dołączył: 28 Sie 2013
Posty: 233
Skąd: Swarzędz
Wysłany: 2013-09-13, 12:11   

koledzy, podpinam sie pod temat: "stuki w silniku". Dzis stojac na swiatlach w pewnym momencie na wolnych obrotach na rozgrzanym silniku zaczal mi silnik glosno metalicznie regularnie (dokladnie tak jak predkosc obrotow silnika) stukac (dzwiek jakby metal o metal, gluchy, metaliczny, chyba w okolicy cylindra, nie jestem specem, ale kiedys w aucie mialem taki objaw to byl zawor zawieszony??). Musialem Dominem okolo 500 m zjechac z ulicy ze stukajacym w taki sposob silnikiem. Teraz po odczekaniu godziny po odpaleniu nadal stuka. Prosze o sugestie co moze byc przyczyna? Dodam tylko, ze raz w zeszlym tygodniu w trakcie dluzszej przejazdzki rowniez zaczal mi stukac po ruszeniu z wolnych obrotow tak samo silnik, zgasilem go wowczas i po chwili odpalilem i wszystko bylo w porzadku - stukanie zniknelo. Od tego czasu zrobilem kilkadziesiat km bez zadnych zlych objawow, az do dzis. Zawory byly (taka informacje otrzymalem kupujac) sprawdzone w tym roku, okolo 1 tys km temu. Z gory dziekuje za sugestie.

nie wiem, czy tu na forum mozna dodac plik mp3 z dzwiekiem, wklejam zatem link:
Voice040902001.mp3
 
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 36
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2013-09-13, 19:37   

marizaga, odkręcaj dekielki do regulacji zaworów i sprawdzaj czy któryś z zaworów nie ma większego luzu.
Postępuj zgodnie z instrukcją regulacji zaworów: REGULACJA ZAWORÓW KROK PO KROKU ! i sprawd 1/4 luz na wszystkich.
Jeżeli jeden zawór to ma za duży luz to podejrzane gniazdo zaworowe
Jeżeli pozostałe też mają duży luz to dokładnie przyglądnij się wałkowi rozrządu.
 
 
     
marizaga 
RD02


Dołączył: 28 Sie 2013
Posty: 233
Skąd: Swarzędz
Wysłany: 2013-09-13, 21:20   

dzieki kmaj za tak szybka odpowiedz jest bardzo pomocna :)
pod koniec dzisiejszego dnia (od poludniowych godzin deszczowego) stanalem przed wyborem, odpalic maszyne i probowac wrocic 15 km do domu...albo wrocic bez Domina, dla ktorego musialbym zorganizowac nocowanie. Odpalilem, chwile (60-90 sekund) stukal, a nastepnie po delikatnym dodaniu gazu stukanie ustapilo calkowicie. Mialem tez wrazenie, ze w trakcie pracy ze stukaniem prawy wydech emitowal mniej spalin i z mniejsza sila (bylo to widac ze wzgledu na deszczowa pogode, czulem tez na przylozonej dloni). Gdy przestal stukac, wowczas oba tlumiki identycznie dmuchaly spalinami. Dojechalem do chaty bez objawow stukania. Wszystko dzialalo jak nalezy.
Zawory (luzy) sprawdze jako jedna z najpilniejszych rzeczy (mam juz szczelinomierze 0,1 i 0,12). Czy wglad w gniazdo zaworowe albo obejrzenie walka rozrzadu jest mozliwe dla "niezawodowca" w sensie mechaniki silnika? Dwóch lewych rąk nie mam, ale jeszcze silnika motocyklowego naprawiac nie mialem okazji. Zaraz przekopie caly dzial dotyczacy napraw silnika, moje pytanie ma tez charakter zorientowania sie, czy do powyzszych czynnosci musze miec garaz/warsztat na dluzej?
Z gory dziekuje za pomoc.
 
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 36
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2013-09-13, 22:41   

marizaga, z tego co opisałeś wszystko wskazuje na gniazdo zaworowe. Głowica się rozgrzała i zawór wklepał gniazdo na miejsce i dlatego nie stuka.
Co do wałka rozrządu to można pooglądać krzywki przez okienka do regulacji zaworów (niewiele widac ale zawsze coś - aby oglądnąc dokładnie wałek trzeba ściągnąć pokrywę głowicy/zaworów). Jest temat o uszkodzeniach wałka rozrządu - zerknij jak wyglądają uszkodzone krzywki ROZRZĄD - uszkodzenia.

Do sprawdzenia gniazd musisz ściągnąć głowicę. Potrzebne będą dobre narzędzia i dach nad głową ;-)
 
 
     
Habit
[Usunięty]

Wysłany: 2013-09-14, 08:47   

kmaj napisał/a:
Do sprawdzenia gniazd musisz ściągnąć głowicę. Potrzebne będą dobre narzędzia i dach nad głową ;-)


Możesz również ustawić wał na znakach jak do regulacji zaworów i sprężonym powietrzem dmuchać w cylinder przez świecę. Jak będzie Ci dmuchać przez wydech lewy/prawy to gniazdo wydechowe, jak w ga 1/4 nik to dolotowe..

tak czy siak, jak wypadło to ściągać trzeba:)
 
     
marizaga 
RD02


Dołączył: 28 Sie 2013
Posty: 233
Skąd: Swarzędz
Wysłany: 2013-09-14, 09:31   

dzieki serdeczne za podpowiedzi. Narzedzia praktycznie mam skompletowane, klucza dynamometrycznego jeszcze nie mam. Jeszcze jedno pytanko do doswiadczonych kolegow: czy dojscie do walka lub gniazda zaworu otrzymujecie bez sciagania calego silnika? I jeszcze: jaki jest poziom trudnosci takiego zadania (wyjecie walka rozrzadu). Przez Wasze posty przemawia ogromne doswiadczenie, czy to sa czynnosci do wykonania dla swiezaka, czy lepiej od razu szukac fachowca w regionie i zawiezc mu serducho motocykla? (najlepiej gdyby to byl ktos z forum)
 
 
     
Habit
[Usunięty]

Wysłany: 2013-09-14, 14:02   

Jak chcesz to przywo 1/4 moto, ogarniemy:)

Żeby ściągnąć głowice nie trzeba wyciągać silnika.
Poziom trudności, nie wiem zależy chyba od zdolności manualnych i podstawowej wiedzy co do czego:)
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2013-09-14, 14:12   

Reasumując jak będziesz cały czas podpierał się forum i śrubeczki sobie poukładasz po kolei to dasz radę. Musisz pamiętać jak rozkręcasz co gdzie było.
Jak coś kiedyś grzebałeś w mechanice to dasz radę.
Jak masz wątpliwości to się nie zabieraj.
Zanim ściągniesz czapkę i głowicę dobrze to umyj najlepiej pod ciśnieniem i to co nad nimi z błota i brudu bo przy skręcaniu będzie wszystko leciało na wałek itp itd.
 
 
     
Habit
[Usunięty]

Wysłany: 2013-09-14, 15:04   

wojtekk napisał/a:
Zanim ściągniesz czapkę i głowicę dobrze to umyj najlepiej pod ciśnieniem i to co nad nimi z błota i brudu bo przy skręcaniu będzie wszystko leciało na wałek itp itd.

Polać mu!
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 13