Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Lekka zdrada, czyli co myślicie/wiecie o innych terenówkach
Autor Wiadomość
dario9z 


Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 173
Wysłany: 2019-10-26, 06:07   

Fajnie by to było, ale ja tego nie czuję, a jeździłem na starej wersji i na nowej obecnie.
Tutaj link do zdjęcia z danymi
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2019-10-26, 07:36   

dario9z, ważyłem i wiem. Być może waga na złomie oszukiwała :mrgreen:
 
 
     
dario9z 


Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 173
Wysłany: 2019-10-26, 10:12   

Spoko, nie napinam się, tak czy siak ma troszeczkę nadwagi Dominator,

ps. ten starszy jest dużo lżejszy moim zdaniem i to czuć
 
     
Ostasz 
NX 650 '94


Wiek: 36
Dołączył: 15 Maj 2015
Posty: 729
Skąd: Białołęka, Wołomin
Wysłany: 2019-10-30, 15:02   

tomekz napisał/a:
Ostasz, nam exc 530 , 600ml oleju w silniku i 900ml w skrzyni, olej wymieniam co 10mth w silniku, skrzynia co 20mth, przy lekkim terenie to około 400-500km. Teraz przy okazji remontu będę robił jeden obieg oleju i wtedy planuje wymieniać olej co 15mth .


Tomek, dzięki za taką szeroką wypowiedź. Poczytałem jeszcze trochę i już się więcej składa.
Kojarzysz jaki przebieg mth ma twoja 530, że robisz remont?

Ewentualnie przy ilu mth zwykle te Katy 400-525 wymagają remontu? Pytam orientacyjnie żeby znać rząd wielkości.


Bicio, dzięki za zasięgniecie opinii u Podlasiaków ;-) Wychodzi, że tysiaka jest w stanie zrobić na zmianie.
Podobnie u tego koleżki z linku, co objechał świat na 500 EXC.

Dodam, że ten gość też za bazę na ADV wziął 500 EXC:
https://therollinghobo.com/500exc
 
     
tomekz 


Wiek: 46
Dołączył: 13 Sty 2014
Posty: 340
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2019-10-30, 17:15   

Ostasz, jestem drugim właścicielem tego motocykla. Jak kupowałem to miał na liczniku 150mth, tłok niby zmieniany przy 120. Ja zrobiłem jakieś 100godzin i silnik zaczął hałasować dużo bardziej niż normalnie. Uszkodziło się łożysko na korbie i trochę bałaganu narobiło. Zaworów przez te 100 godzin nigdy nie musiałem korygować. Sprawdzałem co 20-30 godzin i luzy się nie zmieniały.
Ładowanie w serii to jakaś porażka, ale jest tani patent na przeróbkę statora i regulatora , prądu jest wtedy 2-3 razy więcej i można podłączyć lepsze światła , navi, itp. Do lekkiego terenu mam KTM 640 , ten raczej był używany zgodnie z przeznaczeniem.
 
 
     
rrolek 
Stary pierdoła


Dołączył: 02 Sie 2017
Posty: 45
Skąd: Z krzaczorów
Wysłany: 2019-10-30, 20:16   

Witka

Ostasz napisał/a:
tomekz napisał/a:
Ostasz, nam exc 530 , 600ml oleju w silniku i 900ml w skrzyni, olej wymieniam co 10mth w silniku, skrzynia co 20mth, przy lekkim terenie to około 400-500km. Teraz przy okazji remontu będę robił jeden obieg oleju i wtedy planuje wymieniać olej co 15mth .

.......
Ewentualnie przy ilu mth zwykle te Katy 400-525 wymagają remontu? Pytam orientacyjnie żeby znać rząd wielkości....

Podobnie u tego koleżki z linku, co objechał świat na 500 EXC........

Połączenie olejenia bym odradzał. Przepracowany olej że skrzyni/sprzęgła jest zasyfiony mułem z pracującego sprzęgła. Olej silnikowy po tym samym przebiegu jeszcze IMO ok ( jak silnik zdrowy ofc). Tak przynajmniej jest w exceach kumpli czy w mojej becie (tez dwa obiegi). Myślę ze skutkiem bedzie szybsze zużycie układu korbowody tlokowego. W mojej 350rr juz 470 mth na jednym tłoku (po 280 przy wyszło zużycie 0,01 mm i wciąż pasowanie w cylindrze w zalecanym dla nowego dostał tylko nowe pierścienie). Serwis olejowy za serwisowką co 30 mth. Myślę wiec, ze 2 obiegi maja sens.

Miałem 520 w rfsie 7 lat od nowości. Wymiana pierścieni i łańcucha rozrządu po 11 tkm, nowy tłok i zawory 25 tkm, żadnych większych robot do ok 47 tkm nie było (jakieś duperele owszem). Po tym przebiegu silnik był do kompletnego remontu, skrzynia jeszcze jako tako (kumpel w pół rocznym po zawdniku wymieniał wszystkie bebechy), kosz sprzęgła podcięty, tarcze ect do wymiany. W modelach z 2001 wymiany oliwy zalecane były w serwisowe na 30 mth (wychodziło 700-1000 km)

Myślę, ze te opowieści nt 500 excf to bajki z netu. Parę wierszy powyżej tez mogłem napisać ze beciakiem na jednym tłoku zrobiłem 100.000 km i uwiarygodnić to jakimis tam fociami z ilus lat. Albo zalozyc jakie blog/vlog ale jakos nie czuję potrzeby ani przyjemnosci w tym by sie lansowac. Ludzie lubią wierzyć w to co im podchodzi nie zależnie od prawdopodobieństwa prezentowanych teorii. Widzę ile kumple na tych motorkach robią do remontu (fakt offu). Kolega ze studiów jest dealerem kata i poza protokołem: na takie rewelacje uśmiecha się z politowaniem.... Te nowe silniki, owszem są zaje.biste do konkretnego łojenia ale i bardziej wydelikacone od produktów kata z poczatku tysiąclecia. Kiedyś na Thumpertalk poczytalem jak to się amerykanie chwalili jakie to ogromne przebiegi robili na swoich excr/excf/wr/RR i temu poidobnych. Zwykle nie było to wiele więcej niż jakieś 2000 mil rocznicę. Jak ktoś deklarował ze ma nakręcone ponad 10000 mil to juz było łał, amazing ect. Takie to dualowanie.

Pozdr rr
 
     
Ostasz 
NX 650 '94


Wiek: 36
Dołączył: 15 Maj 2015
Posty: 729
Skąd: Białołęka, Wołomin
Wysłany: 2019-11-24, 17:00   

Nie lubię tematów bez odpowiedzi i zakończenia, coś jak dowcipów bez puenty :-P

Zatem odrzuciłem zdrowy rozsądek i kupiłem - padło. Tzn padło na :lol: KTM EXC 400 z 2009 roku.

Pierwsza dłuższa jazda za mną i jestem zachwycony - mocy wystarcza, bo nie ogarniam. Lekkość - nie sądziłem że to tak dużo zmienia :shock:
Ale największy szok to zawieszenie - to jakaś magia w porównaniu do Dominatora. Wybiera wszystko, jedzie się bardzo pewnie gdy nie ma pływania, walenia i dobijania tyłu. Gorzej, że to tylko zachęca do mocniejszego odkręcania :-P

Zima się zaczyna więc będzie czas żeby dopieścić to i owo ;-)
 
     
dario9z 


Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 173
Wysłany: 2019-11-24, 17:51   

EXC 400 to jest już z tych motocykli, dla których sezon trwa cały rok.
Także nie odpuszczaj jesieni/zimy jak możesz, a zobaczysz jak poprawisz swoje umiejętności na wiosnę.
Miłego latania
 
     
rrolek 
Stary pierdoła


Dołączył: 02 Sie 2017
Posty: 45
Skąd: Z krzaczorów
Wysłany: 2019-11-24, 19:49   

Gratulacje. Będziesz zadowolony.
I przesadzasz z tym odrzuceniem zdrowego rozsadku. Jak chce się iść do przodu, hulać po górach czy kroić dosłownie cross country to jest to właśnie rozsądny wybór.

Baw się dobrze. rr
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2019-11-25, 19:24   

Ostasz, BAJERA.
 
 
     
Bicio 
biczson


Wiek: 106
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 1299
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2019-11-26, 07:36   

dario9z napisał/a:
EXC 400 to jest już z tych motocykli, dla których sezon trwa cały rok.
Także nie odpuszczaj jesieni/zimy jak możesz, a zobaczysz jak poprawisz swoje umiejętności na wiosnę.
Miłego latania


Podpisuje sie
 
 
     
Łysy 
Księciunio


Wiek: 33
Dołączył: 28 Maj 2015
Posty: 321
Skąd: koło Chojnowa
Wysłany: 2019-11-26, 18:00   

Ostasz napisał/a:

Zatem odrzuciłem zdrowy rozsądek i kupiłem - padło. Tzn padło na :lol: KTM EXC 400 z 2009 roku.


Ja poszedłem krok dalej i wybrałem 300 w 2T :twisted: Dwa razy już mnie nakrył, afryka takich rzeczy nie robi :mrgreen:
 
     
cubiacus 
Husky TE 310


Wiek: 44
Dołączył: 04 Mar 2011
Posty: 932
Skąd: Łódź - Kraków
Wysłany: 2019-11-27, 09:01   

Eh Ostasz :-)

Kiedy wy się ludzie nauczycię, że lekki to inna bajka :-D :-D :-P

Łysy - czad nie ? :-D :-D
 
     
dario9z 


Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 173
Wysłany: 2019-11-27, 11:58   

Do tego dochodzi się latami.
Najpierw moc i 600+, dopiero pózniej przychodzi opamiętanie i 250 cm3 i masa 100kg, a na końcu okazuje się, że mały trial daje banana na gębie, bo w końcu jedziesz tam gdzie chcesz, a nie gdzie cię motocykl wywiezie.
 
     
Łysy 
Księciunio


Wiek: 33
Dołączył: 28 Maj 2015
Posty: 321
Skąd: koło Chojnowa
Wysłany: 2019-11-27, 20:47   

cubiacus, No zabawy jest dużo:)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,17 sekundy. Zapytań do SQL: 13