Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Lekka zdrada, czyli co myślicie/wiecie o innych terenówkach
Autor Wiadomość
Bicio 
biczson


Wiek: 106
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 1299
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2019-10-24, 09:04   

Każde nowsze moto oprócz DRZ będzie liczone w mth, pogódźcie się z tym w końcu i nie demonizujcie bo w dużych pojemnościach tego tłoka się nie robi co sezon. Jak olej zmienisz co 15mth to też się nic nie stanie. a 15mth to są 2-3 weekendy jazdy. Nie można mieć wszystkiego jak chcesz jedno fajne moto to jakieś koszty trzeba ponieść.

Szukaj po prostu nie zajechanej 450, która mieści się w twoim budżecie i tyle. Im świeższa tym lepiej. A jak nie chce Ci się serwisować moto to kup kondona DRZ i nie marudź
 
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2019-10-24, 09:47   

Potwierdzam. DRZ to kondon :mrgreen: Ale można z nim żyć.
 
 
     
Artek 
Bus drajwer


Wiek: 54
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 612
Skąd: Stąd
Wysłany: 2019-10-24, 10:07   

Bicio, Czekałem na taki komentarz!
 
 
     
dario9z 


Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 173
Wysłany: 2019-10-24, 20:30   

Dominator Włoch 168kg na sucho
Suzuki dr 650 SE 147 kg na sucho
Husqvarna TE 610 140 kg na sucho
Yamaha TT 600 135 kg na sucho tylko kopka
Mogę się mylić nieznacznie, ale to są wagi 600 tek, jedynie stara XR 600 R chyba 128kg na sucho , ale tylko kopka. Z tych wszystkich Husqa jest najnowocześniejsza, co nie znaczy, że idealna.
Każdy szuka czegoś innego, jedni lubią wibratory pod tyłkiem inni pluszowe siedzenie, komfort i niezawodność kosztem mocy.
Ideał trzeba sobie zbudować samemu, a i to się zmienia z wiekiem człowieka. :-D
 
     
Artek 
Bus drajwer


Wiek: 54
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 612
Skąd: Stąd
Wysłany: 2019-10-25, 06:34   

dario9z, Ja czytałem nawrt o 118 kg dla xr600 według jakiś danych w necie. Dominator ciężka krowa już, ale też prawdą jest, że został do czego innego stworzony niż np. xr600 który ma ten sam konstrukcyjnie silnik.
 
 
     
nav 
XR ęduro & sumo


Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 64
Skąd: Warszawa Ochota
Wysłany: 2019-10-25, 07:43   

XR600R to 119kg w wersji 89-91 (bęben, mała piasta z tyłu). Tarcza to +2-3kg. Wersje z 17-tką z tyłu tez odrobinę cięższe (duża piasta).
 
     
Ostasz 
NX 650 '94


Wiek: 36
Dołączył: 15 Maj 2015
Posty: 729
Skąd: Białołęka, Wołomin
Wysłany: 2019-10-25, 08:20   

Bicio, może źle to wyraziłem, bo ja absolutnie nie demonizuje przebiegów w mth, jestem z tym pogodzony bo już chwilę śledzę ten rynek.

Dlatego w ogóle rozważam Katy z serii 4xx i 5xx.

To czego się obawiam, bo nie mam żadnego doświadczenia to kwestia przelicznika mth na km... nie do końca kumam ideę mth poza ideą mth w traktorze Belarus mojego ojca :-D

Ale dostaje info od ludzi, że Kat 525 oraz crf450 przy moim lekkim i średnim endurzeniu po Mazowszu zrobią na oleju 1500-2000 km.

Jeśli serwis mthowy pozwoli na zrobienie zlotu Dominatora, 4-5 dniowego rajdu typu Bosna Rally czy 7 dniowego wypadu offroad, między interwałami to dla mnie spoko.

Wie ktoś obrazowo ile km = 15 mth przy lajtowej jeździe szuterkowej, wypad wzdłuż Bugu etc.?
Czyli nie łojenie manety po torze.
 
     
Bicio 
biczson


Wiek: 106
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 1299
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2019-10-25, 09:04   

Ostasz napisał/a:
Bicio, może źle to wyraziłem, bo ja absolutnie nie demonizuje przebiegów w mth, jestem z tym pogodzony bo już chwilę śledzę ten rynek.

Dlatego w ogóle rozważam Katy z serii 4xx i 5xx.

To czego się obawiam, bo nie mam żadnego doświadczenia to kwestia przelicznika mth na km... nie do końca kumam ideę mth poza ideą mth w traktorze Belarus mojego ojca :-D

Ale dostaje info od ludzi, że Kat 525 oraz crf450 przy moim lekkim i średnim endurzeniu po Mazowszu zrobią na oleju 1500-2000 km.

Jeśli serwis mthowy pozwoli na zrobienie zlotu Dominatora, 4-5 dniowego rajdu typu Bosna Rally czy 7 dniowego wypadu offroad, między interwałami to dla mnie spoko.

Wie ktoś obrazowo ile km = 15 mth przy lajtowej jeździe szuterkowej, wypad wzdłuż Bugu etc.?
Czyli nie łojenie manety po torze.


Postaram się dowiedzieć, ale 1500-2000 to raczej wątpię.
 
 
     
Bicio 
biczson


Wiek: 106
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 1299
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2019-10-25, 10:00   

Dobra mam potwierdzone info od Podlasiaków, że robili tripy po 900-1000km np na UA bez zmiany oleju.
Tutaj koleś jechał 525 dookoła świata i olej zmieniał nawet rzadziej.

https://blog.ktm.com/around-world-ktm-500-exc/
 
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2019-10-25, 14:27   

dario9z, dominator waży 152 na sucho. Ty podałeś na gotowo.
 
 
     
dario9z 


Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 173
Wysłany: 2019-10-25, 15:57   

152 kg ważą pierwsze roczniki 88, 89, później jest już tylko gorzej😀
W dodatkowej instrukcji do włoskich roczników jest chyba podane nawet 168,9 kg, bez paliwa napewno
 
     
tomekz 


Wiek: 46
Dołączył: 13 Sty 2014
Posty: 340
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2019-10-25, 17:42   

Ostasz, nam exc 530 , 600ml oleju w silniku i 900ml w skrzyni, olej wymieniam co 10mth w silniku, skrzynia co 20mth, przy lekkim terenie to około 400-500km. Ostatnio w górach przez weekend 9mth i zrobione 130km, ale łatwo nie bylo. Teraz przy okazji remontu będę robił jeden obieg oleju i wtedy planuje wymieniać olej co 15mth . Kolega ma tak zrobione , przelatał po przeróbce ponad 100 godzin i nic się nie dzieje. Mialem do niedawna przez kilkadziesiąt mth 525sx i tam wymieniałem co 15mth , sprzęt jeździł tylko po torze mx. Zlewany olej wyglądał ładnie ale tor bardziej techniczny niż szybki i nie było pałowania. Jeden i drugi motocykl jest bardzo mocny, za mocny 😃 Na koło można z gazu na ostatnim biegu poderwać. W ekipie z którą jeżdżę jest kilka sprzętów z silnikiem rfs. Popatrz na bety z tym silnikiem, tańsze niż KTM a też fajnie się tym jeździ. 400 zdecydowanie słabsza od 450. Pomiędzy 450 a 525 jest mniejsza różnica w mocy. 530 ma lepszy zawias i ogólnie lepiej się prowadzi. Nowsze modele raczej poza założonym budżetem.
 
 
     
Bicio 
biczson


Wiek: 106
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 1299
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2019-10-25, 19:02   

tomekz, sprzedaj te klunkry i kup sobie 350exc/fe. Będzie pan zadowolony.
 
 
     
tomekz 


Wiek: 46
Dołączył: 13 Sty 2014
Posty: 340
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2019-10-25, 20:11   

525 sprzedałem, 530 niestety rozebrana i będzie włożony worek pieniędzy. Jeździłem 350 i jest dużo fajniej niż takimi krowami. Następny będzie chyba jakiś 350 albo 2t.
 
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2019-10-25, 20:25   

dario9z, jesteś w błędzie. Rocznik 2000 waży 167
kilo zalany na full. Mało tego, że w książce ale też ważyłem.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 12