Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Problem z elektryką ( MODUŁ/Przeróbka modułu )
Autor Wiadomość
Damianel
[Usunięty]

Wysłany: 2013-07-13, 14:58   

Witam wszystkich jestem nowy na forum ;-)
Kilka dni temu kupiłem Dominatora 89r. (wersja pa 1/4 dziesz :) motor ma braki ale kupiłem go po taniości jako dawce silnika i elektryki do mojej XL i idąc zasadą
'cena uzależniona od jakości' nie pali.
Domina oglądałem już w zimie ale wtedy się nie zdecydowałem, po podgrzaniu modułu silnik normalnie odpalił(z kopa bo aku brak) silnik pracował dość ładnie nie dymił ale że było -15*C i zgasł po kilku minutach. Wiadomo że moduł jest uszkodzony, ma zimne luty.
Ale obecnie jest ciepło iskra(dość dobra) jest ale silnik nie chce załapać.
Co zrobiłem: wyczyściłem ga 1/4 nik(widełka która unosi przepustnice podciśnieniową zacieła się w górnym położeniu, naprawiłem), ustawiłem luzy zaworowe, sprawdziłem czy czujnik położenia wału jest i czy rozrząd nie przeskoczył ale tu wszystko jest ok.
Odpalanie wygląda tak że silnik coś pierdnie coś załapie na jeden strzał i rzadziej strzeli dość mocno w wydech ale nie wykazuje chęci odpalenia. I co bardzo ważne przy kręceniu rozrusznikiem dmucha w airbox ale podejrzewam że jest to wina usuniętej odmy zastąpionej samym wężem.
Podejrzewam że jest to wina modułu który daje iskrę w złym momencie bo objawy wskazywały na 1/4 le założony czujnik położenia wału ale to jednak nie to.
I jeszcze jedno gdzieś wcześniej na rysunku modułu zauważyłem że w małej wtyczce zasilanie podpina się do dolnego pina lecz w moim wtedy nie ma iskry i dopiero podpięcie do górnego ją daję(jak widać na zdjęciu).
Czy ktoś z was potrafi pomóc?

IMG_20130713_133859_0.jpg
Plik ściągnięto 449 raz(y) 821 KB

 
     
Damianel
[Usunięty]

Wysłany: 2013-07-13, 20:39   

Mam dwa moduły od PD03 można by je jakoś zastosować do PD04?
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2013-07-13, 20:59   

na to pytanie to Tezla by sie mogl odpowiedziec bo on ogarnia PD i rozróżnienie kiedy było moduł AC a kiedy DC
 
     
Damianel
[Usunięty]

Wysłany: 2013-07-14, 08:43   

A więc czekam :->
Chciałbym zrobić przekładkę przed końcem wakacji żeby we wrześniu ruszyć na Ukrainę. Mechanicznie silnik jest raczej sprawny tylko coś z tą elektryką jest pochrzanione ale obstawiam moduł.
I pytanko czy moduł Kymco o którym była mowa wcześniej to taki jak ten
http://allegro.pl/modul-c...3331416524.html ??
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2013-07-14, 20:32   

Damianel, Masz wrażenie ,że silnik łapie co drugi obrót wału ?
Jeśli tak,to pin który "zaczepia " deko nie wystaje z głowicy(jest przytarty albo pękła sprężynka)
AC jest do instalacji bez aku a DC jest do instalacji z akumulatorem
 
 
     
Damianel
[Usunięty]

Wysłany: 2013-07-14, 22:35   

Znaczy że nie za każdym razem bo w sumie w 4T to zawsze łapie co drugi obrót wału :-D ale tak łapie tak jak by co drugi wybuch a i tak marnie. Ale z rana zdejmę pokrywę i zbadam to.
Zdeka offtop :-P
Ale wracając do samego modułu, instrukcja podana przez Tezla
Tezla napisał/a:
Wkładając chiński moduł do dominatora trzeba konektor zasilania czyli czarny przełożyć na miejsce obok (w małej wtyczce) miejsce po nim zostawić puste i wypiąć czerwono-żółty idący od przycisku rozrusznika z dużej wtyczki. Podłączenie czujnika bocznej nóżki trzeba jeszcze rozpracować do tego modułu.
.

Czyli zasilenie(czarny) muszę podpiąć do dolnego pina małej wtyczki a do górnego mam wpiąć czerwono-żółty z dużej wtyczki i tam zostawić wolny pin tak?? Pytam bo u mnie nawet wtyczek na balach nie ma i chce być pewny...
 
     
nx-rider 
Dawid


Wiek: 41
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 874
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2013-07-15, 06:14   

Damianel napisał/a:
Znaczy że nie za każdym razem bo w sumie w 4T to zawsze łapie co drugi obrót wału :-D ale tak łapie tak jak by co drugi wybuch a i tak marnie. Ale z rana zdejmę pokrywę i zbadam to.

Jeśli masz iskrę to nie baw się modułem tylko szukaj przyczyny "niepalenia"
Opis który podałeś mi osobiście wygląda na brak odpowiedniej kompresji więc
- albo jak pisał ravi autodeko
- albo nieszczelna głowica - gniazda zaworowe
- albo 1/4 le ustawione zawory

Ja szedłbym w tą stronę (z doświadczenia ze swoim poprzednim silnikiem)

Jeszcze raz napiszę - jeśli jest iskra
 
 
     
Damianel
[Usunięty]

Wysłany: 2013-07-15, 07:33   

Więc zajrzę pod pokrywę. Przepraszam za offtop ale nie sądziłem ze autodeko może powodować takie zachowanie a nie udało mi się nic wygoglować więc doszukiwałem się w module bo jest obwicie połatany :lol:
A co do podpięcia tego modułu od Kymco to ma być tak jak napisałem to w skrócie bo nie chciałbym nowego modułu skopcić?
 
     
Damianel
[Usunięty]

Wysłany: 2013-07-17, 14:06   

Ponawiam pytanie:
Jak mam podłączyć chiński moduł jeżeli u mnie zasilanie(biało-czarny kable) jest podpięte do górnego pina w małej wtyczce(tego przekreślonego)(widać to na zdjęciu w moim poście wyżej) a nie do dolnego jak widać na załączonym rysunku który wrzucał Raviking
Ostatnio zmieniony przez Raviking 2013-07-17, 15:17, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2013-07-17, 15:17   

Damianel napisał/a:
ale kupiłem go po taniości jako dawce silnika i elektryki do mojej XL


moduł z XLki ma zasilanie ze statora i za hooya nie będzie działał w NXie
moduł z NXa ma zasialnie z akumulatora i za hooya nie będzie działał w XLce

fotka i zamiana kabelków dotyczy modułu z chińskiego quada/innego pierdzipęda zasilanego z akumulatora



Wkładając chiński moduł do dominatora trzeba konektor zasilania czyli czarny przełożyć na miejsce obok (w małej wtyczce) miejsce po nim zostawić puste i wypiąć czerwono-żółty idący od przycisku rozrusznika z dużej wtyczki.
 
 
     
Damianel
[Usunięty]

Wysłany: 2013-07-17, 16:54   

Ale zamierzam przełożyć silnik razem z całą elektryką, przełącznikami i stacyjką szkoda że nie będę miał obrotomierza bo w xl jest mechaniczny ale przeżyje ;-)
Chodzi i to że przy tym module który mam kabel zasilania jest wpięty do górnego pina a nie dolnego jak na rysunku wyżej i zastanawiam się jak wpiąć go w module Kymco aw0036 który będę miał jutro rano bo każdy opisuje tylko żeby przepiąć go do pinu obok ale który to jest ten właściwy obok :?: Tyle osób to robiło to niech doradzą.
Wrzuciłem wyżej zdjęcia jak jest podpięty u mnie moduł żeby byłą iskra i nie pokrywa się to z twoim rysunkiem Rav, patrząc na twój rysunek zasilanie mam przepiać do górnego czy do dolnego pina??
 
     
Sarmata39 


Wiek: 57
Dołączył: 30 Cze 2012
Posty: 111
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 2013-08-09, 16:25   

Wstawiłem chinola do maszynki i działa ale od razu czuć że jest trochę gorsza reakcja na dodanie gazu , ludzie którzy pisali że lepiej działa mają rację bo ich motorki nie działały w ogóle więc rozumie ich euforię . Moduł jest taki jak ktoś pytał w tym temacie i podał zdjęcie , tak to jest ten moduł który jest przezroczysty tzn . widać elementy elektroniczne oraz obok kostek jest taki mały element (niebieski) do regulacji . Trochę mnie to dziwi że ktoś napisał że trzeba około 30 obrotów do skrajnego położenia , u mnie jest jeden obrót . Schemat poglądowy nie jest przejrzysty gdyż faktycznie w małej kostce trzeba zamienić kabelek ( u mnie czarno -szary )miejscami i pozostawić drugi wypięty w powietrzu ( lepiej go zaizolować taśmą ) a z dużej kostki wypiąć żółto - czerwony i też pozostawić w powietrzu (zaizolować taśmą) na schemacie powinno to miejsce być zaznaczone krzyżykiem . Wystarczy igła od szczykawki aby podważyć zapadki w kostkach i wypiąć kabelki. Jak ktoś nie łapie filngu to podeślę zdjęcia .
 
 
     
Damianel
[Usunięty]

Wysłany: 2013-08-30, 10:18   

Sarmata39 napisał/a:
Trochę mnie to dziwi że ktoś napisał że trzeba około 30 obrotów do skrajnego położenia , u mnie jest jeden obrót .

Dokładnie u mnie jest tak samo ale co do reakcji na gaz albo faktycznie u mnie jest lepsza albo to kwestia tego że wsadziłem ten silnik do sprzęta lżejszego do dobre 40kg.

Ale dzisiaj piszę w innej sprawie, chciałem pomyśleć nad lepszym zamontowaniem modułu i wyjąłem go z okładki i to co zobaczyłem... w prze 1/4 roczystym poszyciu modułu 3 przetopione dziurki. Jak myślicie co mogło je spowodować i czym najlepiej to zabezpieczyć :?:
moduł sprawuje się bez zarzutów

GOPR0001.JPG
Plik ściągnięto 393 raz(y) 1,42 MB

 
     
pawulus
[Usunięty]

Wysłany: 2013-09-24, 21:07   

Witam Wszystkich. Po przelutowaniu modułu padł po miesiącu. Nowy w serwisie Hondy na dzień 15.09.2013 kosztuje 917 PLN. Znalazłem w USA nowy moduł za 140 dolarów z przesyłką . Po 5 dniach miałem go w domu. Jeżeli ktoś jest zainteresowany podeśle linka na priv.
 
     
roger33
[Usunięty]

Wysłany: 2014-01-14, 17:14   

Witam

Mam takie pytanko czy może ktoś powiedzieć jaki kupić moduł od Kymco do hondy nx650 ?
Może jakieś linki bo widziałem sporo tego albo chociaż model? Posiadam honde NX 650 z 99r
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 15