Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Problem z elektryką ( MODUŁ/Przeróbka modułu )
Autor Wiadomość
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2012-03-12, 19:10   

adziad napisał ze moduł z domina bezposrednio podpial pod 250 i działał

Cytat:
nie wiem jak moduł który zakupiłeś, ale podpinałem kiedyś moduł od nx 650 do nx 250 i działało to normalnie.
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2012-03-12, 21:20   

dokładnie.
 
     
dipietro
[Usunięty]

Wysłany: 2012-05-04, 16:40   

Witam wszystkich jako nowy forumowicz.

Zauważyłem wiele konstruktywnych porad i opisów na forum dlatego zgłaszam sięz moim problemem.

Od tygodnia jestem właścicielem NX 650, który nie odpala. Wiadomo mi tyle, że zgasł podczas jazdy i już więcej nie odpalił. Sprawdziłem te rzeczy, które wydawały mi się, że mogą być przyczyną tego, że nie zapala. W punktach to wygląda tak:
-iskra jest, ga 1/4 nik czyściuteńki, generalnie mechaniczne rzeczy sprawne
- spuściłem paliwo z baku wszystko czyściutkie.
- cewka ma oporności podane w manualu
- moto przy odpalaniu kręci bucha z rury czasem lekko, ale za nic w świecie nie chce odpalić

podejrzenie padło na padnięty moduł czyli na to że iskra jest wzmacniana nie w tym momencie co trzeba i moto nie chce zaskoczyć. Stwierdziłem, że spróbuję naprawić moduł sam. Aktualnie go rozkroiłem i posprawdzałem luty i wszystko wygląda ok.

moje pytanie
Czy to w ogóle wina modułu czy czegoś innnego? nie chcę dalej grzebaćw module bo wydaje mi się że jest ok no chyba, że się jakis kondensator spalił a, żeby to sprawdzić muszę go dalej kroić.

proszę forumowiczów o porady z góry dzieki
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2012-05-10, 16:31   

http://www.youtube.com/watch?v=EFN5Ukd5J08
 
 
     
MaciekTOS
[Usunięty]

Wysłany: 2012-05-21, 11:32   

Z tymi zimnymi lutami to nie jest taka prosta sprawa , :roll:
Ostatnio zmieniony przez MaciekTOS 2013-06-10, 13:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
007
[Usunięty]

Wysłany: 2012-08-30, 07:43   

witam,
podbijam w topiku kwestie chinczyka w nx250- bo jak do tej pory chyba nikt tego nie podlaczyl.
analizujac schematy 250 i 650 widac duze roznice. kondensator w module 250 zasilany jest z cewki zasilajacej cdi, oprocz tego do modulu dochodzi +12 (w malej wtyczce 2P)
650 nie ma cewki ladujacej cdi, jest tylko +12 do modulu.

i watpliwosc: co podlaczyc do pinu we wtyczce 2P chinczyka (podwojnej). +12V (a kabel od cewki ladujacej wolny) czy kabel od cewki ladujacej cdi?
@tezla - w xl600 modul tez jest chyba zasilany z cewki, jak to podlaczyles?

pozdro
007

zaplonnx650.jpg
zaplon nx650
Plik ściągnięto 710 raz(y) 73,5 KB

zaplonnx250.jpg
zaplon nx250
Plik ściągnięto 736 raz(y) 70,21 KB

 
     
Tezla
[Usunięty]

Wysłany: 2012-08-31, 21:02   

007 napisał/a:
analizujac schematy 250 i 650 widac duze roznice. kondensator w module 250 zasilany jest z cewki zasilajacej cdi, oprocz tego do modulu dochodzi +12 (w malej wtyczce 2P)

Ten schemat nie wskazuje na zasilanie modułu z cewki zasilającej (AC CDI) bo przy takim rozwiązaniu jest dodatkowa drobnozwojowa cewka na statorze która produkuje 400V do zasilania modułu, w modułach na napięcie stałe (DC CDI) jest zastąpiona wbudowaną przetwornicą napięcia. Biorąc napięcie z uzwojenia ładowania nie wystarczyłoby go do nabicia kondensatora w zapłonie CDI.
Więc moduł w 250 musi być zasilany tym stykiem +12V.

Sprawę podłączenia do modułu żółtego kabelka wyjaśniłbym tak, w 650 w momencie naciśnięcia rozrusznika moduł dostaje sygnał i dostosowuje wyprzedzenie zapłonu do odpalania a po puszczeniu wraca do normalnej pracy, być może w 250 moduł od razu myśli o odpalaniu a gdy pojawi się ładowanie przechodzi do normalnej pracy.
W każdym razie chińskie moduły są na powyższe za głupie tak samo jak na gaszenie boczną nóżką i jak już przyjdzie w sytuacji awaryjnej go stosować to trzeba zapomnieć o dodatkowych funkcjach.

007 napisał/a:
@tezla - w xl600 modul tez jest chyba zasilany z cewki, jak to podlaczyles?

XL600 posiadają zapłon AC CDI czyli z osobną cewką zasilającą, +12V pojawia się tylko jako sygnał przy rozruchu, w praktyce wystarczą te tańsze moduły do skuterków nawet za 20zł, w razie czego wypinam zółto-czerwony z kostki i to wszystko.
 
     
007
[Usunięty]

Wysłany: 2012-09-01, 12:18   

dzieki Tezla za odzew. fakt- zolty idzie od jednej z faz. a bylem pewny ze z pradnicy kabel zolty to ladowanie cdi.
kupilem najtanszego chinczyka do 4t i na czas reanimacji oryginala sprobuje go podlaczyc do nx250
dzieki i pozdro
 
     
Tezla
[Usunięty]

Wysłany: 2012-09-01, 21:07   

007 napisał/a:
kupilem najtanszego chinczyka do 4t i na czas reanimacji oryginala sprobuje go podlaczyc do nx250
Ale te najtańsze to AC CDI ogólnie z tymi modułami jest tak że np firmy Zonko moduły AC i DC mają te same obudowy i wtyczki czyli są identyczne a dopiero podłączenie je demaskuje. Chcąc zasilać moduł z akumulatora trzeba szukać modułów DC CDI czasem po omacku bo chińczyki potrafią odlać litery DC CDI na zablokowanym na obrotach module AC do dwusuwa... a wtyczki wszędzie takie same...
 
     
007
[Usunięty]

Wysłany: 2012-09-02, 08:25   

ten chinczyk to aw0038 do kymco. zwrocilem sie do importera o pinout, ale odpisali ze nie maja takich informacji.
poprobuje- kosztowal 25 zeta. najwyzej zadymi..
pozdr
 
     
007
[Usunięty]

Wysłany: 2012-09-07, 10:48   

witam,
chinczyk nie zadymil, ale i nie zadzialal (brak wn z cewki).
wiec to chyba ac cdi- jak przypuszczal @tezla.
czy mozliwe jest uzycie impulsu z cewki pradnicy (tej z zoltego kabla do cdi), przepuszczenie go przez dobrane odpowiednio trafo i podlaczenie z trafka do chinskiego modulu? co o tym sadzicie?

btw polutowalem oryginalny modul i dziala, tak wiec chinol stal sie poligonem doswiadczalnym.
 
     
Tezla
[Usunięty]

Wysłany: 2012-09-07, 20:53   

007 napisał/a:
czy mozliwe jest uzycie impulsu z cewki pradnicy (tej z zoltego kabla do cdi), przepuszczenie go przez dobrane odpowiednio trafo i podlaczenie z trafka do chinskiego modulu? co o tym sadzicie?
Jak by mi gdzieś w trasie spaliło cewkę AC CDI to tak bym się ratował, znale 1/4 ć w rowie mały zasilacz i jego transformator podłączyć na odwrót.
 
     
qbaM
[Usunięty]

Wysłany: 2013-06-24, 22:19   

Czy 130zl za cewke, fajke razem z wymiana to duzo (gasl na luzie po rozgrzaniu i falowaly obroty, byla mala iskra i od razu chyba do tego nie doszli, ze to cewka, bo objawy mogly pasowac do roznych rzeczy)?
 
     
daniel
[Usunięty]

Wysłany: 2013-07-03, 02:54   

Witam wszystkich...
A wiedzie może czy moduł z z Dominatora z 92roku będzie pasował do motocykla z 99roku?
Mam taki problem z NX ze po przejechaniu kilku km potrafi gasnąc w czasie jazdy, nie zawsze, czasami uda mi sie zrobić 100 bez problemu, jednak muszę to zrobić bo planuje trasę 4000
 
     
nx-rider 
Dawid


Wiek: 41
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 874
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2013-07-03, 05:52   

daniel napisał/a:
czy moduł z z Dominatora z 92roku będzie pasował do motocykla z 99roku?


Będzie pasował - podmieniaj !
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 14