Witam jestem nowy na forum i nie jestem pewien czy dobrze umieściłem post a mianowicie chodzi o złożenie głowicy mam zdemontowaną pokryw zaworów i wymontowany wałek dzisiaj odkręcę głowice. Głownie chodzi mi o dekompresator czy mam go jakoś ustawić czy poprostu założyć wałek i nic z tym nie robić. Druga rzecz to z jakimi momentami dokręcać głowicę czy tylko główne śruby a czy pozostałe też z odpowiednim momentem? I najważniejsze jak ustawić rozrząd bo nie wiem jak, jakie znaki jak ustawić wałek względem wału i koło zębate wałka rozrządu bo też odkręciłem.
Zmiana nazwy tematu. Dodano opis tematu. - kmaj
Ostatnio zmieniony przez kmaj 2013-03-24, 23:58, w całości zmieniany 3 razy
wartburg [Usunięty]
Wysłany: 2011-08-11, 17:40
co prawda to Dominator ale polecam lekturę ;)
zasada działania i składania jest chyba taka sama ;)
Wiek: 104 Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 2522 Skąd: z Polski
Wysłany: 2011-08-11, 17:52
po pierwsze przed rozkrecaniem trzeba było ustawić tłok w GMP i widziałbyś jak ma być mniej więcej poszukaj na stronie głównej jest link do serwisówki,
a więc tak: po pierwsze tłok w GMP znak(T)w okienku lewej pokrywy.czyli pokrywa alternatora ,deko Masz na wałku?zakładasz wałek w głowice,zakładasz zębatke na wałek, poziome kreski na zębatce mają być w poziomie na lini glowicy
ważne!!! wykręć świece i sprawd 1/4 czy tłok jest w GMP przy (T)w okienku,pojwaia sie dwa razy!
maniek [Usunięty]
Wysłany: 2011-08-11, 18:55
no i śrubki zaleca się z odpowiednim momentem, unikniesz ewentualnych wycieków, nie wiem jak slr ale w nx jest jeszcze taki zaworek na sprężynce pod wałkiem, ja za pierwszym razem zapomniałem :)
wartburg [Usunięty]
Wysłany: 2011-08-11, 19:08
Rav - nie kliknąłeś w mojego linka :))))))) - reszta się zgadza ;)
adiSLR650 [Usunięty]
Wysłany: 2011-08-12, 21:26
Deko jest na wałku i nie wiem właśnie bo on obraca się tylko w jedną stronę i nie wiem jak ma być założony czy po prostu normalnie wałek założyć i najważniejsze z jakim momentem dokręcać głowicę czytałem gdzieś że 38Nm
Wiek: 104 Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 2522 Skąd: z Polski
Wysłany: 2011-08-13, 04:47
adiSLR650, oddaj mechanikowi ,jeszcze jedna ważna rzecz krzywki wałka w dół
adiSLR650 [Usunięty]
Wysłany: 2011-08-13, 14:54
Nigdy! żaden mechanik nie będzie tego robił ja sam to chcę zrobić dam sobie radę ja jestem kumaty w tej sprawie, chociaż to pierwszy motocykl taki duży więc może sprawiać trochę problemów ale nie jest 1/4 le więc proszę jeszcze o małe podpowiedzi i będzie ok tą głowicę z jakim momentem dokręcić? i na kole pasowym mam dwie kreski przy jednej jest napis "OUT" więc na zewnątrz czyli chyba napis ten ma być po stronie zaworów wydechowych chyba?
Tak, out jest do wydechu, jak zalozysz napinasz to zebatka troche straci poziom z glowica ale to normalne.
Wszystko masz ladnie w serwisowce z linku od wartburga. Rozdzial 6-17. Pisze tam ze srubki lowicy naoliwionie 36NM.
Nie chcę nowego tematu zakładać, a mam pytanie dotyczące składania głowicy. Piszę tutaj żeby było dla potomnych w jednym wątku.
Chodzi o luz na tych popychaczach popychaczy, czy jak tam to nazwać (załączam plik z grafiką gdzie je oznaczyłem). Po złożeniu i dokręceniu chodzą one z lekkim oporem, tzn same nie opadają np przy zakładaniu pokrywy, a widziałem na filmikach, że ludzie używają gumek żeby im nie opadały. Zastanawiam się czy tak powinno być, może źle dobrałem miedziane podkładki. Jak było u was?
U mnie też z lekkim oporem. Jedne z trochę większym, inne prawie żadnym, ale wystarczającym żeby też nie opadały grawitacyjnie. Moim zdaniem to nie przeszkadza, z biegiem kolejnych dziesiątek tysięcy kilometrów rozruchają się na tyle że będą już chodziły luźno
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum