Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
GŁOWICA NX 650 / SLR 650 - montaż i demontaż.
Autor Wiadomość
adiSLR650
[Usunięty]

Wysłany: 2011-08-11, 13:21   GŁOWICA NX 650 / SLR 650 - montaż i demontaż.

Witam jestem nowy na forum i nie jestem pewien czy dobrze umieściłem post a mianowicie chodzi o złożenie głowicy mam zdemontowaną pokryw zaworów i wymontowany wałek dzisiaj odkręcę głowice. Głownie chodzi mi o dekompresator czy mam go jakoś ustawić czy poprostu założyć wałek i nic z tym nie robić. Druga rzecz to z jakimi momentami dokręcać głowicę czy tylko główne śruby a czy pozostałe też z odpowiednim momentem? I najważniejsze jak ustawić rozrząd bo nie wiem jak, jakie znaki jak ustawić wałek względem wału i koło zębate wałka rozrządu bo też odkręciłem.



Zmiana nazwy tematu. Dodano opis tematu. - kmaj
Ostatnio zmieniony przez kmaj 2013-03-24, 23:58, w całości zmieniany 3 razy  
 
     
wartburg
[Usunięty]

Wysłany: 2011-08-11, 17:40   

co prawda to Dominator ale polecam lekturę ;)

zasada działania i składania jest chyba taka sama ;)

ew różnice mogą dotyczyć tylko szczegółów

http://www.eikholt.net/hpalt/dommi/manual.htm
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2011-08-11, 17:52   

po pierwsze przed rozkrecaniem trzeba było ustawić tłok w GMP :-| i widziałbyś jak ma być mniej więcej :-P poszukaj na stronie głównej jest link do serwisówki,

a więc tak: po pierwsze tłok w GMP znak(T)w okienku lewej pokrywy.czyli pokrywa alternatora ,deko Masz na wałku?zakładasz wałek w głowice,zakładasz zębatke na wałek, poziome kreski na zębatce mają być w poziomie na lini glowicy
ważne!!! wykręć świece i sprawd 1/4 czy tłok jest w GMP przy (T)w okienku,pojwaia sie dwa razy! :!:
 
 
     
maniek
[Usunięty]

Wysłany: 2011-08-11, 18:55   

no i śrubki zaleca się z odpowiednim momentem, unikniesz ewentualnych wycieków, nie wiem jak slr ale w nx jest jeszcze taki zaworek na sprężynce pod wałkiem, ja za pierwszym razem zapomniałem :)
 
     
wartburg
[Usunięty]

Wysłany: 2011-08-11, 19:08   

Rav - nie kliknąłeś w mojego linka :))))))) - reszta się zgadza ;)
 
     
adiSLR650
[Usunięty]

Wysłany: 2011-08-12, 21:26   

Deko jest na wałku i nie wiem właśnie bo on obraca się tylko w jedną stronę i nie wiem jak ma być założony czy po prostu normalnie wałek założyć i najważniejsze z jakim momentem dokręcać głowicę czytałem gdzieś że 38Nm
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2011-08-13, 04:47   

adiSLR650, oddaj mechanikowi ;-) ,jeszcze jedna ważna rzecz krzywki wałka w dół
 
 
     
adiSLR650
[Usunięty]

Wysłany: 2011-08-13, 14:54   

Nigdy! żaden mechanik nie będzie tego robił ja sam to chcę zrobić dam sobie radę ja jestem kumaty w tej sprawie, chociaż to pierwszy motocykl taki duży więc może sprawiać trochę problemów ale nie jest 1/4 le więc proszę jeszcze o małe podpowiedzi i będzie ok tą głowicę z jakim momentem dokręcić? i na kole pasowym mam dwie kreski przy jednej jest napis "OUT" więc na zewnątrz czyli chyba napis ten ma być po stronie zaworów wydechowych chyba?
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-08-13, 15:52   

Tak, out jest do wydechu, jak zalozysz napinasz to zebatka troche straci poziom z glowica ale to normalne.
Wszystko masz ladnie w serwisowce z linku od wartburga. Rozdzial 6-17. Pisze tam ze srubki lowicy naoliwionie 36NM.
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2011-08-15, 14:04   

adiSLR650 napisał/a:
na kole pasowym
gdzie to jest w dominie? :-P
 
 
     
adiSLR650
[Usunięty]

Wysłany: 2011-08-16, 02:21   

nie no trochę przesadziłem z tym kołem pasowym chodziło mi o koło zębate od łańcucha rozrządu :roll:
 
     
rafał
[Usunięty]

Wysłany: 2013-02-16, 20:34   

jak masz już rozebrane to zmierz sobie krzywki na wałku i zrób mi zdjęcie dekompresatora :-D
 
     
piotrekk 
XBR 500->600


Zabezpieczenie: 12346
Dołączył: 22 Lut 2020
Posty: 12
Skąd: Łódź/Warszawa
Wysłany: 2023-05-13, 11:37   

Nie chcę nowego tematu zakładać, a mam pytanie dotyczące składania głowicy. Piszę tutaj żeby było dla potomnych w jednym wątku.
Chodzi o luz na tych popychaczach popychaczy, czy jak tam to nazwać (załączam plik z grafiką gdzie je oznaczyłem). Po złożeniu i dokręceniu chodzą one z lekkim oporem, tzn same nie opadają np przy zakładaniu pokrywy, a widziałem na filmikach, że ludzie używają gumek żeby im nie opadały. Zastanawiam się czy tak powinno być, może źle dobrałem miedziane podkładki. Jak było u was?

Screenshot 2023-05-13 120641.jpg
Plik ściągnięto 1 raz(y) 50,47 KB

 
     
Qwet 
Honda NX 650 97r


Wiek: 34
Dołączył: 25 Wrz 2018
Posty: 215
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2023-05-20, 17:00   

U mnie też z lekkim oporem. Jedne z trochę większym, inne prawie żadnym, ale wystarczającym żeby też nie opadały grawitacyjnie. Moim zdaniem to nie przeszkadza, z biegiem kolejnych dziesiątek tysięcy kilometrów rozruchają się na tyle że będą już chodziły luźno :mrgreen:
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 17