Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Usuwanie problemów z silnikiem w hondzie nx 650
Autor Wiadomość
marek_k-750 


Zabezpieczenie: 54321
Wiek: 34
Dołączył: 17 Kwi 2022
Posty: 8
Skąd: szczecin
Wysłany: 2022-04-19, 19:19   Usuwanie problemów z silnikiem w hondzie nx 650

Za radą użytkownika ADZIAD przeniosłem temat z powitalni tutaj. Od nie dawna posiadam honde NX 650. Motocykl z mojego rocznika z 1989 roku. Sam motocykl zawsze dojeżdża do domu. Ale jak to motocykl kupiony z wioski wymaga wielu poprawek. Motocykl posiada spore wibracje. Dodatkowo czasami odcina zapłon głównie przy wyprzedzaniu. Dodatkowo przy dodawaniu gazu występuje szarpanie, jest po prostu ociężały na dodawanie gazu. Spalanie na poziomie 9.5 litra.
Co sprawdziłem.
-Moduł był założony od kymco kupiłem 2 taki sam z regulacją. Trochę lepiej ale dalej odcina zapłon przy prędkości powyżej 100km. wtedy obrotomierz ma 5 tysięcy RPM.
-Olej filtr wymieniony.
- Gaźnik czyszczony. Miał uszkodzone mocowanie ssania i cały czas było otwarte przy jechaniu przez dłuższy czas na tych samych obrotach strzelał w wydech czasem zgasł. Obecnie dałem nakrętkę metalowa od Simsona i spalanie spadło do 9.5 wcześniej 10 litrów spalił na nie całych 60km. Przestał strzelać też w wydech. prawie nie reaguje na regulacje wolnych obrotów.
-Wymieniłem cewke zapłonową od hondy VFR. delikatna poprawa. Lepsza reakcja na gaz.
-filtr powietrza czysty, testowałem też bez różnicy żadnej.

Rozkręciłem gaźnik i porównałem go ze schematem. i brakuje mi elementu plastikowego który nachodzi na dysze główną "BAFFLE PLATE" oraz na dyszy od regulacji wolnych obrotów mam tylko sprężynkę. A według rysunku przychodzi jeszcze chyba blaszka i oring.

Zdemontowałem pokrywe od zaworów. W celu sprawdzenia czemu nie działa dekompresator. Okazało się że został zdemontowany a otwory zaspawane. Dodatkowo jakaś blaszka wystaje w miejscu podpory wałka rozrządu. Nie wiem teraz czy szukać innego wałka z dekompresatorem czy tak zostawić. Odpalanie z kopki jest dość uciążliwe.

IMG_20220419_224437.jpg
Pokrywa
Plik ściągnięto 3 raz(y) 4,05 MB

IMG_20220419_173953.jpg
Koniki
Plik ściągnięto 3 raz(y) 3,7 MB

IMG_20220419_202516.jpg
Walek
Plik ściągnięto 5 raz(y) 3,96 MB

IMG_20220419_204221.jpg
Glowica
Plik ściągnięto 4 raz(y) 3,97 MB

Ostatnio zmieniony przez marek_k-750 2022-04-19, 21:50, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
zuczek 38 


Wiek: 53
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1188
Skąd: Sosnowo
Wysłany: 2022-04-19, 20:54   

wałek lekko przytarty , za to głowica zatarta , praktycznie do wymiany lub regeneracji .
daj zdjęcie pokrywy !!
 
 
     
marek_k-750 


Zabezpieczenie: 54321
Wiek: 34
Dołączył: 17 Kwi 2022
Posty: 8
Skąd: szczecin
Wysłany: 2022-04-19, 21:52   

eh... mam nadzieje że chociaż pokrywa jest ok.
 
     
zuczek 38 


Wiek: 53
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1188
Skąd: Sosnowo
Wysłany: 2022-04-20, 19:51   

pokrywka w miare ok . Ale koniki lekko dostały .
 
 
     
marek_k-750 


Zabezpieczenie: 54321
Wiek: 34
Dołączył: 17 Kwi 2022
Posty: 8
Skąd: szczecin
Wysłany: 2022-04-21, 09:57   

Bardziej zastanawia mnie teraz głowica. Czy szukać nowej/używanej czy dawać do regeneracji. Na obecną chwilę jak mam rozebranego dominatora a raczej uziemionego. To zająłem się drobnymi naprawami. Muszę elektrykę ponaprawiać. W wielu miejscach jest lutowana. skręcana itp. Przewód idący do cewki od modułu jest przegrzany i przy okazji dać uszczelkę pod pokrywę alternatora. Bo jest na sam sylikon. Kolega od którego kupiłem dominatora wymieniał sprzęgiełko bo mu przepuszczało. Kupił używke za 200zł i przez chwile działało a potem zablokowało się całkowicie i kręciło razem z rozrusznikiem. Obecnie założone jest same sprzęgiełko od hondy NTV które walało się w garażu po starej NTV. Sprzęgiełko jest identyczne i działa bez problemów.
 
     
zuczek 38 


Wiek: 53
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1188
Skąd: Sosnowo
Wysłany: 2022-04-21, 10:22   

o to dobrze wiedzieć że pasuje sprzęgiełko od ntv
Głowica w dzisiejszych czasach to święty Gral ale kto szuka tez znajdzie powodzenia .
 
 
     
marek_k-750 


Zabezpieczenie: 54321
Wiek: 34
Dołączył: 17 Kwi 2022
Posty: 8
Skąd: szczecin
Wysłany: 2022-04-21, 15:10   

Na razie dam głowice znajomemu do ekspertyzy. Będę wiedział co dalej. A sprzegiełko pasuje i co najważniejsze o połowę tańsze. Na aukcjach można znaleźć kompletne sprzegiełko z magnetem od ntv za 100zl. Moje sprzegielko od ntv miało przejechane około 70 tysięcy km zanim rozebrałem silnik A wyglądało jak nowe. Sprężynka wyglądała jak by dopiero zostało zdemontowany z nowego uszczelniacza.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 15