Wysłany: 2022-04-19, 19:19 Usuwanie problemów z silnikiem w hondzie nx 650
Za radą użytkownika ADZIAD przeniosłem temat z powitalni tutaj. Od nie dawna posiadam honde NX 650. Motocykl z mojego rocznika z 1989 roku. Sam motocykl zawsze dojeżdża do domu. Ale jak to motocykl kupiony z wioski wymaga wielu poprawek. Motocykl posiada spore wibracje. Dodatkowo czasami odcina zapłon głównie przy wyprzedzaniu. Dodatkowo przy dodawaniu gazu występuje szarpanie, jest po prostu ociężały na dodawanie gazu. Spalanie na poziomie 9.5 litra.
Co sprawdziłem.
-Moduł był założony od kymco kupiłem 2 taki sam z regulacją. Trochę lepiej ale dalej odcina zapłon przy prędkości powyżej 100km. wtedy obrotomierz ma 5 tysięcy RPM.
-Olej filtr wymieniony.
- Gaźnik czyszczony. Miał uszkodzone mocowanie ssania i cały czas było otwarte przy jechaniu przez dłuższy czas na tych samych obrotach strzelał w wydech czasem zgasł. Obecnie dałem nakrętkę metalowa od Simsona i spalanie spadło do 9.5 wcześniej 10 litrów spalił na nie całych 60km. Przestał strzelać też w wydech. prawie nie reaguje na regulacje wolnych obrotów.
-Wymieniłem cewke zapłonową od hondy VFR. delikatna poprawa. Lepsza reakcja na gaz.
-filtr powietrza czysty, testowałem też bez różnicy żadnej.
Rozkręciłem gaźnik i porównałem go ze schematem. i brakuje mi elementu plastikowego który nachodzi na dysze główną "BAFFLE PLATE" oraz na dyszy od regulacji wolnych obrotów mam tylko sprężynkę. A według rysunku przychodzi jeszcze chyba blaszka i oring.
Zdemontowałem pokrywe od zaworów. W celu sprawdzenia czemu nie działa dekompresator. Okazało się że został zdemontowany a otwory zaspawane. Dodatkowo jakaś blaszka wystaje w miejscu podpory wałka rozrządu. Nie wiem teraz czy szukać innego wałka z dekompresatorem czy tak zostawić. Odpalanie z kopki jest dość uciążliwe.
IMG_20220419_224437.jpg Pokrywa
Plik ściągnięto 3 raz(y) 4,05 MB
IMG_20220419_173953.jpg Koniki
Plik ściągnięto 3 raz(y) 3,7 MB
IMG_20220419_202516.jpg Walek
Plik ściągnięto 5 raz(y) 3,96 MB
IMG_20220419_204221.jpg Glowica
Plik ściągnięto 4 raz(y) 3,97 MB
Ostatnio zmieniony przez marek_k-750 2022-04-19, 21:50, w całości zmieniany 2 razy
Bardziej zastanawia mnie teraz głowica. Czy szukać nowej/używanej czy dawać do regeneracji. Na obecną chwilę jak mam rozebranego dominatora a raczej uziemionego. To zająłem się drobnymi naprawami. Muszę elektrykę ponaprawiać. W wielu miejscach jest lutowana. skręcana itp. Przewód idący do cewki od modułu jest przegrzany i przy okazji dać uszczelkę pod pokrywę alternatora. Bo jest na sam sylikon. Kolega od którego kupiłem dominatora wymieniał sprzęgiełko bo mu przepuszczało. Kupił używke za 200zł i przez chwile działało a potem zablokowało się całkowicie i kręciło razem z rozrusznikiem. Obecnie założone jest same sprzęgiełko od hondy NTV które walało się w garażu po starej NTV. Sprzęgiełko jest identyczne i działa bez problemów.
Na razie dam głowice znajomemu do ekspertyzy. Będę wiedział co dalej. A sprzegiełko pasuje i co najważniejsze o połowę tańsze. Na aukcjach można znaleźć kompletne sprzegiełko z magnetem od ntv za 100zl. Moje sprzegielko od ntv miało przejechane około 70 tysięcy km zanim rozebrałem silnik A wyglądało jak nowe. Sprężynka wyglądała jak by dopiero zostało zdemontowany z nowego uszczelniacza.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum