Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
bierze olej
Autor Wiadomość
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-07-25, 06:42   

Zalej tym mineralem jak chcesz i zobacz. Filtr kosztuje 8zł więc nie majątek a przynajmniej cie sie nie namiesza olej.
25k to nówka silniczek by był.
 
     
browny72
[Usunięty]

Wysłany: 2011-07-25, 20:29   

No więc, biorąc wszystkie za i przeciw, zdecydowałem na razie dolewać motula5100 10W40, a po sezonie rozebrać sprzęta i ewentualnie zrobić co trzeba.
 
     
Ryba
[Usunięty]

Wysłany: 2011-07-28, 10:35   

Pytanie mam takie:
Czy jest sens wymieniać olej po przejechanych 3000km skoro w tym czasie doleję 3 litry oleju ?
Czy może wymieniać tylko po 6000km razem z filtrem ?
 
     
ptasiu
[Usunięty]

Wysłany: 2011-07-28, 10:46   

Ryba, też się nad tym zastanawiałem ;-) .... Poczekam na opinie mądrzejszych...
 
     
żółf
[Usunięty]

Wysłany: 2011-07-28, 11:06   

Jak wymieniasz co 6kkm to gratuluję, tylko potem nie pisz przy sprzedaży, że silnik w idealnym stanie. W samochodzie też wymieniasz co 30tys? Producent pisze wyra 1/4 nie co 3 tys km wymiana oleju i to przy normalnej je 1/4 dzie, przy katowaniu częściej.
 
     
paweloc105
[Usunięty]

Wysłany: 2011-08-04, 20:26   

Ja podejmuję walkę z olejoholizmem w moim dominku. Stoi w serwisie. Bardzo możliwe że, będzie remoncik. Spalał ponad litr na 1k km. Na wstępie cały silnik będzie wyjęty. Kopcił na zimnym i przy wyższych obrotach. Ja osobiście bym nie ignorował brania oleju. Pó 1/4 niej napiszę o postępach mojej hondy i diagnozie mechanika. ;-)
 
     
Ryba
[Usunięty]

Wysłany: 2011-09-08, 19:10   

Dominik ma 58000 na liczniku, oleju łyknął 1,7l na 3200 km. Jestem bardzo zadowolony z tego faktu :)
Jednak u mnie jest sens wymiany jak serwis podaje (był czarny jak smoła).
 
     
maniek
[Usunięty]

Wysłany: 2011-09-08, 19:45   

Tyczy się japońców:


zanim ktoś z was doleje olej, niech porządnie sprawdzi stan oleju, po odpaleniu czy z bagnetu coś ścieka a pó 1/4 niej ostre pałowanie tak aby luzy techniczne miedzy rotorami w pompie zjechały(czyt ~ 10 km dzidowania) pojawi się wtedy olej na odpowiednim poziomie.
A ci co ciągle dolewają ,a silniki maja "nowe" i nie kopcące posprawdzajcie czy te hektolitry oleju odmą wam nie uciekają.

ps. jak je 1/4 dzicie z obrotami do 5tys zjadanie będzie znikome ale wskazania rzadko prawidłowe, a jak do odcięcia to nawet nowy silnik zjada olej.
 
     
Hannibal
[Usunięty]

Wysłany: 2011-09-09, 04:44   

a no i widzisz maniek ... ostatnio sprawdziłem olej w moim japońskim moto po jeżdżeniu i okazało się że bagnet suchy. Dolałem z 200 oleju i dalej nic, ale domino mam z 3 miesiące i jeszcze oprócz elektryki nie poznałem obsługi zbyt dobrze. Moto nie kopci czy ciepły czy zimny więc zdziwiło mnie ze stan na bagnecie był jaki był. Fakt trochę gubi olej przy śrubach przy d 1/4 wigniach od zaworów, ale nie tyle żeby dolewać aż tyle... Więc ogólnie mówisz żeby dobrze rozgrzać moto i wtedy sprawdzić olej na bagnecie ?? Przy okazji tego tematu mam jeszcze drugie pytanie co do dr-z 450 którą ma mój kumpel. On to już dolewa tego oleju z litr na 100 km ale tez mu nie kopci wiec nie wiem co mu doradzić. Dodam że moto ma z 2007 r.
 
     
maniek
[Usunięty]

Wysłany: 2011-09-09, 16:09   

Hhhanniballl napisał/a:
a no i widzisz maniek ... ostatnio sprawdziłem olej w moim japońskim moto po jeżdżeniu i okazało się że bagnet suchy. Dolałem z 200 oleju i dalej nic, ale domino mam z 3 miesiące i jeszcze oprócz elektryki nie poznałem obsługi zbyt dobrze. Moto nie kopci czy ciepły czy zimny więc zdziwiło mnie ze stan na bagnecie był jaki był. Fakt trochę gubi olej przy śrubach przy d 1/4 wigniach od zaworów, ale nie tyle żeby dolewać aż tyle... Więc ogólnie mówisz żeby dobrze rozgrzać moto i wtedy sprawdzić olej na bagnecie ?? Przy okazji tego tematu mam jeszcze drugie pytanie co do dr-z 450 którą ma mój kumpel. On to już dolewa tego oleju z litr na 100 km ale tez mu nie kopci wiec nie wiem co mu doradzić. Dodam że moto ma z 2007 r.



jazda je 1/4 dzie nie równa, wykręć bagnet po odpaleniu w czasie pracy silnika i zobacz na bagnet czy na niego bryzga , bo może rzeczywiście nie masz i wtedy katowanie nie wskazane,
co do drz niech sprawdzi odme i może niech założy na wydech jakieś stare gacie żeby miał się na czym olej ewentualnie osadzić
 
     
wartburg
[Usunięty]

Wysłany: 2011-09-09, 16:24   

Ryba napisał/a:
Pytanie mam takie:
Czy jest sens wymieniać olej po przejechanych 3000km skoro w tym czasie doleję 3 litry oleju ?
Czy może wymieniać tylko po 6000km razem z filtrem ?


ja wymieniałem na początku co 1000 km ( jak w XR ) ...ale też zapierdalałem jak pojebany ;)

na 3000 lałem znacznie więcej ;)))

teraz nie żałuję - silnik nadal w dobrym stanie i przestał brać olej "na kostkach" ...

... inaczej mówiąc : spokojnie się mieszczę w limicie z serwisówki :)

limit wynosi chyba litr na tysiąc - nie pamiętam dokładnie ;)
 
     
Hannibal
[Usunięty]

Wysłany: 2011-09-09, 17:14   

ok dzięki

aha słuchajcie ostatnio coś mi kumpel mówił co ma dr 800, że ma jakiś namiar na nowe chińskie opony ( kostki ) za 120 zł sztuka. Mówi że są całkiem spoko, a on też głównie w terenie je 1/4 dzi, więc jak ktoś jest zainteresowany to mogę się dowiedzieć więcej.

Temat o oponach już jest.. gdzieś indziej!/ Aga
Ostatnio zmieniony przez managa 2011-09-11, 20:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-09-10, 16:37   

link nie dziala?
 
     
Lukasz369ns
[Usunięty]

Wysłany: 2012-03-11, 19:54   

Witam, nie chciałem zakładać nowego tematu no ale jak tu nie bedzie odp. to pewnie zaloze.
Ok przejdzmy do tego co mnie ciagle trapi, tzn. moj dominator bierze olej mysle ze ok 1l/300km wiec jest to bardzo duzo, ale ok 800km temu zostal wymieniony tlok i pierscienie i prawdopodobnie zostal robiony szlif ale tego nie jestem pewien gdyz robil to poprzedni wlasciciel zanim go kupilem. Przez co moj dominator moze brac olej ? Czy to moze byc przyczyna ta ze przy ok 100km zostal przez ok jakies 2min krecony przy obciazeniu na max obroty? Czy moze jednak jakas inna przyczyna, gdyz zawory sa suche i przez nie nie scieka, nie wiem jak z pompa. Prosze o pomoc bo juz sam nie wiem czy oplaca sie rozbierac silnik na kawalki czy poprostu posmigac nim jeszcze z 2k km i wtedy zoabczyc co sie bedzie dzialo. Dodam jeszcze ze nie wiem na jakim oleju jezdzil poprzedni wlasciciel ale ja wlalem Motul 5100 10W40. pozdrawiam i prosze o pomoc i odp.

P.S dodam ze wymienilem wszystkie filtry tzn powietrza i oleju, i kopci jak i na wolnych obrotach szczegolnie jak zimny zaraz po odpaleniu jak i pod obciazeniem.
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2012-03-11, 20:23   

Lukasz369ns napisał/a:
prawdopodobnie zostal robiony szlif ale tego nie jestem pewien gdyz robil to poprzedni wlasciciel zanim go kupilem

Lukasz369ns napisał/a:
kopci jak i na wolnych obrotach szczegolnie jak zimny zaraz po odpaleniu jak i pod obciazeniem.


Masz odpowied 1/4 :-x
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 13