Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
bierze olej
Autor Wiadomość
seven9
[Usunięty]

Wysłany: 2011-07-23, 21:05   bierze olej

witam!

ile oleju biorą wasze dominiki? ja do swojego niedawno dolewałem pod górną kreskę, przejechałem niecałe 100 km, dziś patrze (co prawda na zimnym), a bagnet suchy. Czy to znaczy, że już czas na jakiś remont?
Po odpaleniu na zimnym kopci przez parę minut, czy przez to może brać aż tyle oleju ?
Olej wymieniałem w maju tego roku, przejechane 1,5 tyś. km, a z 4l oleju w bańce zostało mi niecałe pół litra.

pozdrawiam.
 
     
ptasiu
[Usunięty]

Wysłany: 2011-07-23, 22:45   

Ja też niedawno uzupełniałem olej, mój wynik to dolewka ok. 1 litra na dystansie ok. 1700 km. Olej CASTROL 10W40. Nie obserwuję dymienia, kopcenia ani tp. Sprawd 1/4 , czy olej po prostu gdzieś nie cieknie.. Może warto odpowietrzyć, podobno przy wymianie oleju to się robi. Jeśli chcesz, podam link do filmu instruktażowego wymiany oleju. Pozdro.
 
     
seven9
[Usunięty]

Wysłany: 2011-07-23, 23:02   

no to u mnie średnio wychodzi podobnie. zaniepokoiłem się tylko tym, że ostatnio dolewam co tydzień ;). nie słyszałem o tym odpowietrzaniu, więc jak masz linka to zapodaj.

dzięki.
 
     
zuczek 38 


Wiek: 53
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1188
Skąd: Sosnowo
Wysłany: 2011-07-24, 07:04   

1L /1000km u mnie jest taka norma :-P
 
 
     
ptasiu
[Usunięty]

Wysłany: 2011-07-24, 08:09   

Witam seven9. Tu masz linka do wymiany
http://www.youtube.com/watch?v=gJKLZa3__Qw
daj znać, czy się przydało...
no i koniecznie trzeba "coś" z tym zrobić...
P.S. Cała wiedza zawarta w tym linku pochodzi od madarta... Mam nadzieję, że się nie obrazi. Narka

A to z komentarza madarta: jak przytrzymasz śrubke to nie zalejesz ramy ani koła. mozna tez go skrecic na bok i guma nie bedzie w oleju. Polecam założyć śrubki magnetyczne bo zbieraja dużo mułu. Od czasu do czasu trzeba też przeczyścić siatke w ramie. Moment dla siatki to 40NM dla śruby w ramie 35NM i śruby z boku silnika 25NM jakby ktoś szukał :)

Można też odpowietrzać filtr oleju wykręcając śrubke u góry. Uwaga bo psika :)

po więcej info zapraszam na hondadominator.pl
 
     
seven9
[Usunięty]

Wysłany: 2011-07-24, 12:19   

zuczek 38 napisał/a:
1L /1000km u mnie jest taka norma :-P

zuczek ale u Ciebie to jest 1000km w terenie :). u mnie wychodzi 2L na 1500km głównie po czarnym.
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-07-24, 12:30   

nie ma sie co przejmowac ile pali, mi po czarnym palił 1L/1000km kiedyś :mrgreen:
trzeba tylko wiedziec ile pali i jak czesto dolewać :-)
 
     
Microbee 
Krzysio z Tik-Taka


Wiek: 47
Dołączył: 01 Lut 2011
Posty: 452
Skąd: Silesia
Wysłany: 2011-07-24, 12:30   

po czerwcowej wycieczce w Bieszczady, 1600 km - 4/5 trasa, 1/5 teren, dolałem 1 litr
 
 
     
Radox
[Usunięty]

Wysłany: 2011-07-24, 15:03   

1100km czas na dolewkę 200/300ml rozwiąże sprawę ; )
 
     
browny72
[Usunięty]

Wysłany: 2011-07-24, 15:23   

A w moim nowym nabytku jest również przypadłość brania oleju.
Po wymianie (MOTUL5100 10W40 taki jak poprzedni właściciel dolewał - 2L weszło) i przejechaniu ca. 220 km (50a/50 off)okazało się , że muszę dolać 400ml oleju. To już chyba rekord.
Moto zapala bez najmniejszego problemu, nie dymi, nie kopci itp. Ma moc, czyli jednym słowem żadnych negatywnych odczuć.
No poza tym olejem :(
Po wniknięciu w temat już chciałem ściągać prawy dekiel i pompę oleju do kontroli (bo być może zaworek w pompie padł i ścieka do miski po wyłączeniu silnika - stąd suchy bagnet), ale postanowiłem zlać cały olej z układu celem pomiaru.
Zeszło 1,6 L, czyli by się zgadzało, że moto wzięło te 400ml. (Przed zlaniem całości najpierw zlałem te 400ml :) ) (ale tym samym pompa dobra hehe)
Olej po tych 220km czarny. Wg mnie śmigał kiedyś na mineralu, ale ktoś mądry zalał go półsyntetykiem.
Co robić? Chcę go jutro zalać minerałem Motul3000 20W50 i zobaczyć (powinno zużycie spaść), Ale jak się już wypłukało to chyba klops.
Czy czeka mnie wymiana pierścieni, czy całego tłoka?
Co sądzicie? Wszelkie rady mile widziane :)
Narka.
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-07-24, 16:47   

W japońcach pompa zawsze puszcza olej, we włochach już to nieco zlikwidowali i stojąć na równym jest olej w ramie na zimnych silniku. Jak nie kopci to nie ma po co ruszać, chyba ze cie to tak bardzo drażni. Ale gdzie ci sie ten olej podział? Musiałby mieć porządny wyciek żeby tyle znikło. Może ci uszczelka pod głowicą puściła, ale wtedy to by kopcił chociaż troche :) Może po prostu nie widzisz jak jedziesz :mrgreen:
Jak już chcesz to rozbierz silnik i pomierz czy tłok i pierścienie są w normie i wtedy będziesz widział.
 
     
seven9
[Usunięty]

Wysłany: 2011-07-24, 17:00   

dołączam zdjęcie lewej strony mojego silnika. dokręciłem kilka śrubek (na czerwono). czy spod tego dekielka mógł uciekać olej ? w miejscu, które zaznaczyłem na zielono był olej. czy ta plama zaznaczona na niebiesko to coś poważnego? jutro jeszcze sprawdzę poziom oleju na rozgrzanym, bo może się okazać, że fałszywy alarm podniosłem. sorry, nie wiedziałem, że w japońcach na zimnym bagnet może być suchy.

PICT0001-1240.jpg
Plik ściągnięto 348 raz(y) 144,31 KB

 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-07-24, 17:45   

tam jest oleju conieco, w trybach rozrusznika też i widać że coś tam majstrowane było (to czarne to silikon?)
Jak chcesz to rozebierz i wymiana uszczelek na nowe rowiąże sprawe no i zobaczysz kto tam coś partolił. Duzy wyciek to nie jest i żyć się z tym da
 
     
seven9
[Usunięty]

Wysłany: 2011-07-24, 18:27   

seven9 napisał/a:
(to czarne to silikon?)

tak, to silikon niestety. wymiana tych uszczelek dopisana na listę rzeczy do zrobienia w tym moto :).
dzięki.
 
     
browny72
[Usunięty]

Wysłany: 2011-07-24, 18:57   

Czołem,
Właśnie o to chodzi, że zero jakichkolwiek wycieków i śladów po nich, nic, żadnych objawów ani wycieków, ani kopcenia. W ogóle w tym moto silnik i cała reszta jak nowe. Moto - Japoniec.
Na liczniku 25 tys. ;)
Czy zmiana na minerał 20W50 coś da w tym przypadku? (miałem tak w Toyocie, że w serwisie zalali syntetykiem po tym jak je 1/4 dziła już na półsyntetyku - przebieg 195 tys - benzyna). Zaczął wówczas ciągnąc jak cholera. Zmiana oleju dała poprawę;

Pyt. 1. No dobra - ale czy jakby tłok i pierścienie nie trzymały wymiarów to by chyba kopcił, przynajmniej przy przygazówkach. Kumpel jechał za mną i zero dymu.

Pyt 2. Ponieważ przy zmianie oleju zmienia się też filtr, to czy w przypadku jego zmiany i po przejechaniu 220 km, tak jak w moim przypadku też muszę zmieniać filtr oleju ponownie bo inny olej daję?

A tak w ogóle to zajebisty motorek. Stwierdzam po przesiadce z trampka.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14