Wysłany: 2011-07-12, 19:40 Jak sprawdzić poziom oleju?
Wpadłęm w dylemat. Czy sprawdzając bagnecikiem poziom oleju należy go po wyczyszczeniu z powrotem wkręcić do końca i wykręcić, czy wystarczy tylko oprzeć czoło bagnecika o szczyt gwintu bez jego wkręcania w gwint?
(instrukcja obsługi str. 23 - "...after a few minutes remove the oil filler dipstick, wipe it clean and reinsert the dipstick WITHOUT SCREWING IT IN..."
tak jak micro pisze
ALE - co to za różnica? Olej albo jest powyżej połowy albo się dolewa 2cm nie robi różnicy
ptasiu [Usunięty]
Wysłany: 2011-07-12, 21:50
Dzięki. O to mnię właśnie szło... Teraz wiem, jak lać... Hehehe. I jak mierzyć... Serdeczne buk zapłać
Senio18 [Usunięty]
Wysłany: 2011-11-15, 09:08
według mnie jest to jedna wielka lipa z tym olejem w dominatorach, bezsens jest rozgrzewać silnik żeby sprawdzić ile jest oleju. Jeśli go tam nie będzie możemy z przejażdżki (aby rozgrzać silnik) już nie wrócić bo nam się zatrze. Poprawcie mnie jeśli się mylę.
ilosc z ramy spokojnie starcza na przejażdzkę, jakby ci caly wyciekł to byś miał napewno jakąś plame na podłodze. We włoskich dużo częściej jest coś na bagnecie. Ja sprawdzam po prawie każdej je 1/4 dzie :)
Wg mnie to nie chodzi o rozgrzewanie a raczej o przepompowanie oleju do ramy. I z mojego doświadczenia wiem, że 5min na wolnych obrotach jak mówi serwisówka tego nie zrobi.
maniek [Usunięty]
Wysłany: 2011-11-15, 17:59
Senio18 napisał/a:
według mnie jest to jedna wielka lipa z tym olejem w dominatorach, bezsens jest rozgrzewać silnik żeby sprawdzić ile jest oleju. Jeśli go tam nie będzie możemy z przejażdżki (aby rozgrzać silnik) już nie wrócić bo nam się zatrze. Poprawcie mnie jeśli się mylę.
jak nie chcesz ryzykować to masz jeszcze śrubę obok nożnego hamulca, jak nie ma na bagnecie to tam będzie , a jak tam nie będzie to tak jakby nigdzie nie było :) .
Oczywiście mogę się mylić
browny72 [Usunięty]
Wysłany: 2011-11-15, 19:12
Potwierdzam, 5 min na wolnych nie daje wyniku poprawnego.
Narka.
witam! a jak sprawdzic stan oleju?:) na baku jest napisane po angielsku zeby sie najpierw na forum zapytac:):)
hmm byłam pewna, że gdzieś było już o tym mowa. Napiszę ogólnie, pewno ktoś mnie i tak poprawi ^^
Serwisówka mówi, że zapalasz, by silnik chodził z 10minut. Potem gasisz i po chwili? paru minutach? wyciągasz bagnet, wycierasz, wkładasz, nie zakręcasz, wyciągasz, sprawdzasz stan na miarce. Ktoś pewno zaraz powie, że to 10minut grzania to mało i najlepiej zaraz po je 1/4 dzie to sprawdzać.
Ostatnio zmieniony przez managa 2011-12-08, 22:22, w całości zmieniany 1 raz
halny [Usunięty]
Wysłany: 2011-12-08, 16:09
a dziekuje;) "bylam"? kobieta na dominatorze, wow:) pozdro:)
Olej sprawdzam na ciepłym silniku zazwyczaj po porządnym rozgrzaniu , poziom jest miarodajny do zużycia - ok 0,6 na 1kkm . Czasem sprawdzam na zimnym i okazuje się że raz jest poziom jaki miałem na ciepłym ( po ok42 godz) a czasem oleju brak ewentualnie na końcu bagnetu. Jaka jest tego przyczyna i czy jest to norma czy mam zacząć się martwić .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum